امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز گفت: تمامی نیرو های نظامی کشور، اعم از دریایی، زمینی و هوایی، در مقابل هر گونه تجاوز بیگانگان با صلابت و شجاعت برخورد خواهند کرد.
کد خبر: ۱۶۳۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰ 15 January 2016
به گزارش تابناک تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز با اشاره به دستگیری اخیر تفنگداران آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: عصر روز سه شنبه روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای از دستگیری 10 تفنگدار آمریکایی و ضبط دو قایق نظامی آن ها خبر داد که البته حدود 20 ساعت بعد و پس روشن شدن اینکه ورود آن ها به آب های کشور ما، اشتباهی بوده است و پس از عذر خواهی آمریکایی ها این مسئله ختم و این تفنگداران آزاد شدند.

وی افزود: این دستگیری، بازتاب های گسترده ای در دنیا داشت که در یکی از آن ها یکی از سناتور های آمریکایی عنوان کرده بود، این دستگیری، آمریکا را در دنیا تحقیر کرد و برای آمریکا آزار دهنده بود. پیام این عملکرد به موقع نیروی دریایی سپاه این بود که، نیروهای دفاعی کشور ما با هیچ کسی تعارف ندارند و لحظه به لحظه از امنیت کشور دفاع می کنند.

آیت الله مجتهد شبستری با بین اینکه، مسئله ی انتخابات به فرموده رهبری حق الناس است، تصریح کرد: در مسئله ی انتخابات از آغاز بررسی صلاحیت ها تا اعلام نتایج، بحث حق الناس مطرح است و نباید کوچکترین اشتباهی انجام شود، زیرا که کوچکترین اشتباهی کشور را دچار بحران می کند.

وی ادامه داد: هیئت های اجرایی در انتخابات باید با نهایت دقت کارشان را انجام دهند و مسئولینی که پای صندوق های رای می ایستند، باید با نهایت وسواس کار خود را انجام دهند تا خدای نکره خیانتی در امانت نشود.

خطیب جمعه تبریز، در ادامه به بهره برداری فاز های 15 و 16 پارس جنوبی اشاره کرد و این امر را یکی از مصداق های تحقق شعار "ما می توانیم" امام (ره) برشمرد و گفت: ساخت فاز های 15 و 16 پارس جنوبی توسط قرارگاه سازندگی خاتم النبیاء یکی از مصداق های بارز اجرای اقتصاد مقاومتی است که قرارگاه خاتم با بکارگیری متخصصان بومی اخیرا دست به پروژه های بزرگی همچون ساخت فازهای پارس جنوبی، روگذر دو طبقه تهران و ... زده است که نشان می دهد این نهاد در حوزه اقتصاد مقاومتی بسیار فعال است.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالگرد شهادت فدائیان اسلام؛ شهید نواب صفوی و یارانش را از "السابقون" در انقلاب اسلامی برشمرد و یاد آور شد: نهضت شهید نواب صفوی و دیگر فدائیان اسلام، امر به معروف و نهی از منکر بود و انتقادات بسیاری از رژیم طاغوت کردند که در نهایت در 27 ام دی به دست مزدوران رژیم طاغوت به شهادت رسیدند.

آیت الله مجتهد شبستری در پایان، به جنجال افکنی های اخیر سعودی ها در رسانه های جهانی در رابطه با مسئله سفارتشان در تهران اشاره و خاطرنشان کرد: مقامات سعودی دست به هرکاری می زنند تا روی جنایاتشان سر پوش گذاشته و افکار عمومی را از آن پراکنده کنند و در این میان به مسئله حوادث در سفارتشان در تهران دامن می زنند در حالی که این حادثه کار چند فر غیر مسئول بود. اخیرا نیز سعودی ها می خواستند با همراه کردن کشور های اتحادیه عرب با خود، آن ها را نیز مجبور به قطع رابطه با ایران کنند که چیزی جز یک بیانیه خشک و خالی نصیبشان نشد که آن را نیز عراق و لبنان امضا نکرده اند، ان شالله همین اعدام شیخ نمر موجب زوال و نابودی رژیم آل سعود خواهد شد./ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :