تابناک: یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: 60 هزار دانش آموز اصفهانی به دلیل انتخاب اشتباه مدارس، سفرهای بی‌مورد شهری دارند و سالانه 60 میلیارد تومان بابت هزينه سرويس مدارس هزينه مي‌كنند.
کد خبر: ۱۶۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳ 16 January 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، عباس حاج رسولیها امروز (شنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان نشان می‌دهد که مردم خودشان سرنوشت خود را تعیین می‌کنند و برای هر یک از این نهادها وظایف مختلفی درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مباحث منطقه‌ای جزئی از وظایف شوراهای اسلامی شهر است اما متأسفانه در این زمینه اقدامات جدی انجام نمی‌شود، افزود: گاهی برای برخی شهرها در مجلس قانون‌هایی وضع کردند که عملیاتی نبوده و یا دخالت‌هایی در کار شوراها انجام گرفته که مثمرثمر نبوده، نمونه بارز آن پارک کنار خیابان‌هاست که درآمد آن به جایی که به شهرها برسد، مستقیم به جیب دولت مي‌رود.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بايد تلاش شود تا مواردي مانند بودجه‌ها و قوانين مربوط به كاهش آلودگي هوا و ريزگردها، تعهدات دولت در خصوص قطار شهري و جوان سازي ناوگان تاكسي‌راني در برنامه ششم توسعه به درستي گنجانده شود.

حاج رسولیها با بیان اینکه زیرساخت اصفهان زیرساختی مبتنی بر گردشگری و گردشگری نیازمند هوای پاک است، اضافه کرد: امسال اصفهان 72 روز هوای ناسالم داشته و این در حالی است که این شهر نباید هیچ روز ناسالمی نداشته باشد.

وی ادامه داد: متأسفانه یکهزار دانش آموز در این شهر سفر بی‌مورد انجام می‌دهند و مردم نیز 60 میلیارد تومان پول برای سرویس مدارس هزینه می‌کنند. باید تدبیری اندیشیده شود و نسبت به کاهش سفرهای بی‌مورد اقدامات جدی صورت پذیرد.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان به بحث مدیریت واحد شهری اشاره کرد و گفت: بارها و بارها در خصوص این مدل مدیریت صحبت کرده‌ایم اما کسی گوش به حرف شوراها نمي‌دهد. اگر مدیریت شهری به درستی عملیاتی می‌شد، قطعا امروز آموزش و پرورش زیرمجموعه مدیریت شهری بود و حداقل همین مشکل سفر بی‌مورد دانش‌آموزان حل شده بود.

هم‌چنين احمد شریعتی به برگزاري اولین همایش جذب سرمایه گذاران و مشارکت‌های خارجی در اصفهان اشاره و اظهارامیدواری کرد برگزاري چنين همايش‌هايي كه در اصفهان براي نخستين بار صورت مي‌گيرد اتفاقات خوبی برای کشور به دنبال داشته باشد و موجب پيشرفت اصفهان شود.

وی افزود: معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداري اصفهان اعلام كرده است که به علت کمبود اعتبار، طرح ترامواي مسیر میدان استقلال تا میدان شهدا به BRT تبدیل مي‌شود در حالی که جای تراموا در حمل و نقل اصفهان خالی است و واقعیت‌های آماری و پولی نیز برخلاف کمبود اعتبارات است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هر دستگاه اتوبوس بیش از 100 میلیون تومان هزینه دارد و در حال حاضر 600 دستگاه اتوبوس بلا استفاده موجود است و خطوط تراموا نیز چیزی در حدود 25 تا 40 میلیارد تومان هزینه دارد که نشان می‌دهد که هزینه‌های تراموا کمتر و برای آلایندگی شهر نیز مفیدتر است و شهرداری باید برای ایجاد خطوط تراموا برنامه ریزی کند.

شریعتی به دستگیری 10 نفر از تفنگداران دریایی آمریکا اشاره و اضافه کرد: دستگیری و آزادی این افراد نشان از آمادگی سپاه و به رخ کشیدن آن به جهانیان بود. این حرکت نشان از اقتدار نیروهای مسلح است و نشان داد که ما از ذره ذره حریم کشور دفاع می‌کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار