بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «تهران سالی 36 سانتی‌متر فرو می‌رود»،«ادامه ناراحتی‌های کفاشیان از اظهارات مایلی کهن»،«جشن هسته ای نداریم»،«پشت پرده «هروئین چینی» و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۶۴۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱ 16 January 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

انتقاد سرلشکر سلیمانی به برخی از فیلم‌های دفاع مقدس

سرلشکر سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در گفت‌وگویی اظهار داشت: بعضی موارد در صحنه جنگ وقتی می خواهیم ایثار را نشان دهیم آنقدر ناقص و غلط نشان می دهیم که همه ارزش ها را زیر سوال می بریم که این یک تهمت و دروغ بستن به جنگ است.وی ادامه داد: فیلمی را دیدم که یک فضای آرامی از جنگ را نشان می داد که چند تا بسیجی پشت میدان مین دست به گردن هم انداخته بودند و همدیگر را می بوسیدند و گریه می کردند؛ تصور اینطور بود که در میدان مین گیر کرده اند؛ بدون هیچ تیراندازی و صدایی.سردار سلیمانی ادامه داد: در ادامه فیلم نشان می دهد که این بسیجیان با یکدیگر خداحافظی می کردند و یکی پس از دیگری خود را در میدان مین پرت کرده و تکه تکه می شدند؛ این دروغ و تهمت است.فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: بچه های ما همانقدر که با معنویت بودند به همان میزان هم با ابتکار بودند؛ ما برای گرفتن یک تپه که یک شب طول می کشید سه ماه تلاش می کردیم.


افزایش مناطق آزاد خیانت به کشور و مردم است

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با اشاره به لایحه دولت برای افزایش تعداد مناطق آزاد و ویژه گفت: به نظر من این اقدام در آستانه انتخابات خلاف عقل و منطق و دین است، چرا که وقتی منطقه آزاد ایجاد می شود، به اهداف آن دست پیدا نمی کنیم.وی با اشاره به اینکه هدف این بوده است که مناطق آزاد به منطقه ای برای تلفیق سرمایه خارجی با نیروی داخلی برای تولید کالای صادراتی تبدیل شود، گفت: متاسفانه این مناطق اکنون به دروازه های واردات تبدیل شده اند، به طوری که در چهار سال اول برنامه چهارم تنها 14 درصد از بازرگانی این مناطق صادرات بوده است و لذا ضد خودش عمل کرده است.توکلی با اشاره به اینکه برخی از کارهای ما «گز نکرده بریدن است» گفت: مناطق آزاد در واقع آزاد از پرداخت مالیات هستند و همه چیز برای ورود سرمایه گذار خارجی آمده است اما چون ما هزینه بسترسازی در این مناطق و مدیریت لازم را نداریم این مناطق به واردات و فروش زمین روی می آورند و به جای کار اصلی خود یعنی صادرات اسیر حواشی و واردات کالا می شوند که به نوعی خیانت به کشور و ملت است.


تهران سالی 36 سانتی‌متر فرو می‌رود

حمید چیت‌چیان وزیر نیرو گفت: هر ساله در دشت‌های تهران 36 سانتی‌متر فرونشست داریم که اگر با ایجاد تدابیر لازم منعی برای این امر صورت نگیرد تمام شبکه آب، برق، ساختمان‌ها، مترو و راه‌آهن دچار نشست می‌شوند.


برنامه ضدایرانیِ امشبِ شبکه دولتی عربستان

شبکه خبری «الاخباریه» عربستان، وابسته به دولت این کشور در کنار دیگر رسانه‌های وابسته به عربستان تلاش می‌کند از گروه‌هایی که خواهان تجزیه ایران هستند حمایت کند.پس از برنامه‌های اخیر شبکه العربیه که تریبون تجزیه‌طلبان و منافقین شده است، شبکه الاخباریه برنامه‌ای تحت عنوان «همسایه» را امشب روی آنتن می‌برد که در آن ادعا می‌کند ایران در سال 1925 با گمراه کردن «شیخ خزعل» رئیس قبیله بنی کعب و از حاکمان خوزستان این استان را اشغال کرده است!بر اساس این خبر این برنامه بر آنچه آن را «رنج و ستمی که بر مردم خوزستان روا شده» می‌نامد، متمرکز شده تا به اصطلاح خود را مدافع حقوق مردم عرب ایران نشان دهد حال آنکه این اقدام نوعی نژادپرستی است و تلاش می‌شود در آن اعراب ایران علیه نظام ایران تحریک شوند.


احتمال عضویت زنان در شورای ائتلاف اصولگرایان

سخنگوی شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان از تصمیم گیری در مورد عضویت زنان در این شورا خبر داد.غلامعلی حداد عادل سخنگوی شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص مصوبه اخیر کمیته بانوان ستاد انتخابات جبهه پیروان خط امام و رهبری مبنی بر حضور بانوان در شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان اظهار داشت: این موضوع در شورای ائتلاف اصولگرایان مطرح شده است.وی ادامه داد: هنوز تصمیم گیری نهایی در مورد حضور زنان در شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان نشده است، اما این موضوع در دستور کار شورا قرار دارد.


مهر امسال ۸۸ هزار دانش‌آموز به مدرسه نیامدند

مدیر کل متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: مهرماه امسال متوجه شدیم که ۸۸ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز به مدرسه نیامدند، اما با اعمال روش‌هایی توانستیم؛ ۱۸ هزار نفر را به تحصیل برگردانیم.علی افشانی (مدیر کل متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش) شناسایی دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده را اقدامات مهمی عنوان کرد و گفت: آموزش وپرورش پس از شناسایی این دانش آموزان، در راستای جذب آن‌ها از روش‌های مختلف حضوری و یا تشویقی استفاده می‌کند و یا اگر دانش‌آموز مشکلی داشته باشد، نسبت به حل آن اقدام می‌کند و یا ممکن است؛ دانش‌آموز برای رفتن به مدارس شبانه‌روزی با مشکلاتی مواجه باشد که در این زمینه اقدامات لازم صورت می‌گیرد و یا از طرفی دیگر امکانات روستا مرکزی برای آن‌ها فراهم شده است.


عده ای نذر کرده اند جبهه پایداری را بکوبند

دبیرکل جبهه پایداریبا اشاره به تخریب‌هایی که علیه پایداری در فضای سیاسی و رسانه‌ای انجام می‌شود، تأکید کرد: بنده مدعی هستم بسیاری از افراد اصلاً پایداری را نشناخته‌اند، اما در عین حال به خود اجازه می‌دهند همه چیز بگویند. اصلاً فکر نمی‌کنند مردم عقل دارند و قضاوت می‌کنند.آقاتهرانی با بیان اینکه کوبیدن یک گروه در فضای سیاسی باب شده است، تصریح کرد: در این چند وقت اخیر هرکس با بعضی‌ها مخالف شد، به نام پایداری تمام شد؛ گفتند «او پایداری است، حالا جزء اعضای شورای مرکزی باشد یا نباشد، اصلاً پایداری باشد، یا نباشد. مخالف این آقایان هرکس که می‌خواهد باشد، او پایداری و افراطی است.»وی خطاب به افراد و تشکل‌هایی که پیرامون جبهه پایداری موضع‌گیری‌های تند اتخاذ می‌کنند، گفت: گویی آنها نذر کرده‌اند هر طور که می‌شود، پایداری را بکوبند تا نذرشان ادا شود.


پشت پرده «هروئین چینی»

سعید صفاتیان، مدیرکل سابق درمان ستاد مبارزه با موادمخدر به خبرنگار فارس گفت: من چیزی به عنوان هروئین چینی را قبول ندارم.وی که سالهاست در مراکز ترک اعتیاد فعالیت می‌کند افزود: زمانی که در ستاد مبارزه با مواد مخدر مسئولیت داشتم، اخبار اینچنین و اسامی مختلفی از موادمخدر مطرح می‌شد که هر بار با آزمایش آنها مشخص می‌شد این مواد، همان مواد موجود هستند که قاچاقچیان نام آنها را تغییر داده‌اند.صفاتیان ادامه داد: هروئین چینی نیز چیزی نیست جز همان مواد مخدر موجود در بازار که قاچاقچیان برای پیدا کردن بازار جدید، نام آن را تغییر داده‌اند.وی با بیان اینکه خاستگاه و محل تولید هروئین افغانستان است گفت: اساسا برای قاچاقچیان صرف نمی‌کند که هروئین را از افغانستان به چین ببرند و از آنجا به ایران منتقل کنند.مدیرکل سابق درمان ستاد مبارزه با موادمخدر خاطرنشان کرد: این موضوع که هروئین چینی از مشتقات شیشه است، صحت ندارد و این ماده همان هروئین موجود در بازار است که خالصی و ناخالصی آن تغییر کرده است.


برخی نمایندگان مجلس جلوی دفتر وزرا گردن کج کرده‌اند!

محسن رهامی،اخیراً طی اظهاراتی در یک میتینگ سیاسی وابسته به حزب اراده ملت با اشاره به مجلس اول شورای اسلامی گفته است:«مواردی بوده که نماینده با وزیر تماس می‌گرفته و در راستای ایفای نقش نمایندگی و حفظ منافع ملی از وزیر توضیح می‌خواستند و حتی وزیر را به منزل یا جایی خارج از وزارتخانه احضار می‌کردند و وزیر چون مشروعیتش را از مجلس می‌دانسته خود را ملزم به پاسخگویی می‌دانست، ولی متأسفانه در مجالس فعلی بعضاً مشاهده شده یک نماینده بخاطر اینکه در حد و اِشِل نمایندگی نبوده، روز‌ها با گردنِ کج جلوی دفتر وزیر یا مسئولان دولتی می‌مانند، شاید گوشه چشمی به آنها بشود تا بتواند امتیازی برای خودشان یا بستگانشان بگیرند لذا کسانی که می‌خواهند نمایندگی ملت را بر عهد بگیرند باید دندان طمع خود را کشیده و با عزت نفس و مناعت طبع در مقام نمایندگی ظاهر شوند.


یک اکثریت عاقل بهتر از یک اقلیت قوی اصلاح طلب است

غلامرضا تاجگردون از معدود نمایندگان اصلاح طلب مجلس در دوره نهم با بیان اینکه اصلاح‌طلبان به دنبال تشکیل مجلس ششم نیستند، می‌گوید اگر در مجلس آینده یک اکثریت عاقل وجود داشته باشد بهتر از یک اقلیت قوی اصلاح طلب است. او با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان در زمینه رهبری این جریان با مشکلی مواجه نیستند، به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اشاره می‌کند و می‌گوید: در این انتخابات تنها با یک دست خط آقای خاتمی، عارف انصراف داد و روحانی رئیس جمهور شد؛ این در حالی است که در جریان اصولگرایی و با این همه آدم‌های بزرگ چنین کاری شدنی نیست.


دخترانی که شوهر اجاره می کنند!

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در کشور چین دختران بخاطر شرایط کاری مجبور هستند هر چندسال یکبار خانواده خود را ببیند. از طرفی خانواده ها نیز اصرار دارند که فرزندانشان ازدواج کنند! به همین دلیل این دختران دست به کار عجیبی می زنند و برای خود شوهر کرایه می کنند! درحقیقت این دختران زمانی که تصمیم دارند به دیدن خانواده خود بروند یک پسر یا مرد را برای مدت زمان مشخص اجاره کرده و به همراه خود به شهر و به دیدار خانواده اش می برد و اعلام می کند که ازدواج کرده است! مدت هاست سایت های مختلفی برای اجاره دادن شوهر به این دختران نیز در چین افتتاح شده است. مبلغ پرداختی دختران نسبت به مدت زمان اجاره متفاوت است و در کل زمان سفر تمام هزینه ها از جمله خورد و خوراک برعهده دختر می باشد!


خواب برخی برای خدشه به وحدت اصولگرایان تعبیر نمی‌شود

علیرضا زاکانی مسئول هیئت اجرایی ائتلاف اصولگرایان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: همایش روز گذشته اصولگرایان با حضور مسئولان تشکل‌ها برگزار شد. نماینده مردم تهران در مجلس همچنین تصریح کرد: خبرنگاران که احتمالا از مصاحبه برخی افراد از این همایش آگاه شده بودند روز گذشته به محل همایش آمدند که از آنها عذرخواهی و اعلام کردیم قرار این نبوده که همایش رسانه‌ای شود. وی با توجه به حاشیه‌سازی‌هایی که برخی رسانه‌ها در خصوص این همایش ایجاد کردند، گفت: خوابی که عده‌ای برای ایجاد تفرقه بین اصولگرایان دیده‌اند تعبیر نخواهد شد. این نشان می‌دهد که وحدت اصولگرایان چقدر مهم است که برخی برای تخریب آن به جعل خبر هم روی می‌آورند.


مستند تخریبیِ تازه علیه روحانی و برجام

در آستانه اجرای برجام و کمتر از یک ماه و نیم مانده به انتخابات مجلس دهم، مستندی با عنوان «تدبیر بنفش» درباره برجام و مذاکرات هسته‌ای ساخته شده و به نمایش درآمده است. در این مستند تلاش شده اینگونه القا شود که «تحریم‌ها ادامه ادارد» و «تدبیر بنفش شکست خورد»! به گزارش ایسنا، روزنامه اعتماد در این رابطه نوشت: فیلمسازان «دلواپس» دوباره دست به کار شدند. «تدبیر بنفش»؛ این آخرین ساخته آنهاست؛ ساخته‌ای «سیاسی» با لباس «فرهنگی». ساخته‌ای با پیامی مهم در آستانه شروع برجام: «و تحریم‌ها ادامه دارد.» «فعلا» قسمت نخست آن را منتشر کرده‌اند و وعده داده‌اند «سریال» مستندشان درباره سیاست خارجی دولت همچنان ادامه خواهد داشت. قسمت‌های دوم و سوم و ... هم در راه هستند. قسمت‌هایی که معلوم نیست روی چه عددی به ایستگاه پایانی برسند. حالا با امضای جدید مستند ساخته‌اند؛ «مؤسسه رسانه‌ای و فرهنگی منهاج».


حسن روحانی بازهم به جلسه مجمع نرفت

در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام که به ریاست هاشمی رفسنجانی برگزار شد، باز هم حسن روحانی در این جلسه شرکت نکرد.


واکنش علی مطهری به شایعه رد صلاحیتش

دفتر علی مطهری به شایعه رد صلاحیت این نماینده مردم تهران در مجلس واکنش نشان داده و پاسخ داد. دفتر علی مطهری به جماران، اعلام کرد: عدم احراز صلاحیت علی مطهری شایعه است و هنوز هیچ موردی درباره احراز یا عدم احراز صلاحیت وی اعلام نشده است. بنابر اعلام دفتر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس، تاکنون هیچ موردی درباره احراز یا عدم احراز صلاحیت علی مطهری از سوی هیئت نظارت به وی ابلاغ نشده است.


اعاده پرونده «علی‌اکبر جوانفکر» به دادسرا

وکیل‌مدافع علی ‌اکبر جوانفکر از اعاده پرونده موکلش به شعبه 4 بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه خبر داد. قهرمان شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت پرونده موکلم را به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه بازگرداند تا ایرادات موجود در این پرونده برطرف شود. وی با بیان اینکه این پرونده با شکایت دادستانی تهران تشکیل شده است، اتهام موکلش را تمرد در برابر ماموران قضایی عنوان کرد. شجاعی افزود: پس از برطرف شدن ایرادات و بازگشت پرونده به دادگاه، زمان برگزاری جلسه بعدی از سوی شعبه رسیدگی کننده مشخص می شود.


خوشبین نباشیم، وحدت صدرصدی اصلاح‌طلبان محال است

محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین خبرها از وضعیت اصلاح طلبان و حضورشان در انتخابات به خبرنگار نامه نیوز گفت: اصلاح‌طلبان کارشان را انجام داده‌اند و به مکانیزم خوبی برای وحدت رسیده‌اند؛ به زودی بعد از اعلام نظر هیات‌های نظارت تصمیماتشان را اجرایی خواهند کرد. تابش با بیان اینکه نباید خوش‌بین باشیم که اصلاحات به وحدت صددرصدی برسند،خاطرنشان کرد: این امری نشدنی است! زیرا حتی در خانواده‌ای که دو فرزند هم داشته باشند وحدت صددرصدی حاکم نیست.


رئیس فدراسیون فوتبال ممنوع التصویر شد

خبرآنلاین نوشت؛ گفته مي شود دلیل اصلی ممنوع‌التصویری کفاشیان به مجمع برمي گردد كه در آن مقرر شد به خاطر عدم توافق صداوسیما بر سر حق پخش تلویزیونی، فدراسیون فوتبال از این نهاد شکایت کند.


همه آب ورودی به دریاچه ارومیه تبخیر می‌شود

مرضیه لک، عضو هیات علمی پژوهشکده علوم زمین در همایش «حامیان محیط‌زیست با رویکرد توسعه کیفیت محیط‌زیستی»، درباره دریاچه ارومیه گفته: کف دریاچه از نمک انباشته شده است بنابراین هرچه آب وارد آن شود تبخیر خواهد شد. به همین دلیل هیچ‌گاه به تراز اکولوژیک خود نخواهد رسید. وی با اشاره به شوری بسیار بالای آب دریاچه ارومیه گفت: در حال حاضر شوری آب این دریاچه ۴۰۰ گرم بر لیتر است، در حالی که دریاچه بخش اصلی حجم آب خود را از دست داده و با این میزان شوری برگشتن به تراز اکولوژیک غیرممکن است. این استاد دانشگاه در ادامه با بیان این مطلب که پنج میلیارد تن نمک کف دریاچه وجود دارد که با این میزان حجم باید شوری را به ۲۵۰ گرم بر لیتر برسانیم، توضیح داد: بنابراین رسیدن به این هدف به حجم بسیار زیادی آب نیاز دارد که اگر این کار نیز صورت گیرد نمک ها شروع به حل شدن می کنند و شوری را افزایش می دهند. بنابراین مجبوریم نمک کف دریاچه را کاهش دهیم. لک با اشاره به این موضوع که هرچه آب وارد دریاچه شود، شدت تبخیر و میزان شوری آن را از بین می برد، گفت: ادامه این روند موجب می شود منابع آب شیرین خود را نیز از دست بدهیم.


تلاش اصلاح‌طلبان برای مذاکره با صدا و سیما

محسن رهامی رئیس کارگروه رایزنی و تعامل شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان درباره جلسه با مسئولان صداوسیما به ایلنا گفته: برای این جلسه درخواست رسمی نداشته‌ایم اما به‌طور غیرمستقیم این خواسته را دوستان با مسئولان صداوسیما مطرح کرده‌اند. جلسه‌ای با رییس سازمان یا معاونان وی در دستور کارمان قرار دارد. وی با اشاره به این مطلب که ما هم به تشکیل جلسه و هم به نتایج جلسه امیدوار هستیم؛ ادامه داد: این جلسه که با رایزنی‌ها و روابط هماهنگ شده است به احتمال قوی طی هفته آینده برگزار می‌شود. صداوسیما در تبلیغات و موضع‌گیری؛ کل جریان را مورد تبلیغ منفی قرار می‌دهد. این سازمان تا آن‌جا که ممکن است باید چنین رفتارهایی را کاهش دهد و موضع بی‌طرفی را در دستور کار خود قرار دهد. ما از صداوسیما انتظار حمایت از اصلاح‌طلبان را نداریم؛ اتخاذ موضعی بی‌طرف برای ما کفایت می‌کند. فضای صداوسیما باید به گونه‌ای تغییر کند که بر گذشته اصلاح‌طلبان تاکید نداشته باشد.


تا یک سال دیگر خبری از آزادی موصل نیست

معاون نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق اعلام کرد، عملیات بازپسگیری موصل و حمله علیه نیروهای دولت اسلامی (داعش) به احتمال زیاد در سال ۲۰۱۶ میلادی صورت نمی‌گیرد. قباد طالبانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رویترز گفت: «با وجود پیشرفت‌های اخیر ارتش عراق در نبرد علیه داعش، بعید می‌دانم نیروهای مسلح عراق برای تدارک عملیات گسترده در موصل پیش از سال ۲۰۱۷ آماده باشند». این خبر در حالی اعلام می‌شود که دولت عراق پیش‌تر آزادسازی رمادی توسط ارتش این کشور در ماه گذشته را پیش‌درآمدی برای آزادسازی موصل عنوان کرده بود.


گستاخی یقه‌سفیدها در قاچاق سلاح و نفت

عبدالرضا مصری عضو هیات رئیسه مجلس گفته: با وجود جلوگیری از توزیع برنج‌های آلوده، ورود تانکرهای مواد سوختی که تجهیزات غیرمجاز به همراه دارند، همچنان ادامه دارد که خطر آنها از برنج‌های آلوده نیز بیشتر است. این مواد سوختی از عراق وارد می‌شوند و اصلا هم معلوم نیست که از کجا مجوز می‌گیرند؛ همراه این تانکرها، اسلحه، مشروبات الکلی و برخی دیگر از اقلام غیرمجاز وارد می‌شود و علاوه بر آن، تصادف‌های جاده‌ای را نیز برای ما رقم می‌زنند و هیچ نظارتی هم بر آنها نمی‌شود. این در حالی است که هم‌اکنون این امکان وجود دارد که سوخت از آن طرف مرز در داخل مخازن تخلیه شود و با یک خط لوله کوتاه به ماشین‌های داخل کشور متصل شود و از هر نظر نیز تحت کنترل باشد، اما هر چه پیگیری کرده‌ایم و از بسیاری از وزرا سوال کرده‌ایم اصلا خبر ندارند که چه کسی مجوز ورود روزانه هزار کامیون حامل سوخت را می‌دهد!؟ معلوم نیست منافع این تانکرها به کدام یقه سفید می‌رسد. معلوم نیست منافع واردات این مواد سوختی و حواشی آن به کدام آدم یقه سفید می‌رسد که حتی وزیر هم نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.


شوخی زشت شارلی ابدو با کودک غرق شده سوری

کاریکاتور اخیر مجله شارلی ابدو از آیلان کردی، کودک پناهجوی سوری که در دریا غرق شد، واکنش‌های تند و انتقادی را برانگیخته است. شارلی ابدو در کاریکاتور خود پرسیده است که اگر آیلان بزرگ می‌شد چه اتفاقی برای او می‌افتاد و در پاسخ گفته که او احتمالا شبیه کسانی می‌شد که در تعرض‌های جنسی شب سال نو میلادی در آلمان نقش داشتند. این حملات و تعرض‌ها در شهر کلن انجام شد و پناهجویان مقصر اصلی آن معرفی شدند.


اعتراف اصلاح‌طلبان درباره ثبت‌نام انبوه انتخاباتی

علی شکوری‌راد عضو شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان و نماینده تهران در مجلس ششم درباره چرائی فراخوان برای ثبت‌نام گسترده در انتخابات گفته: فراخوان برای ثبت‌نام گسترده به دنبال تهدیدهایی در جهت رد صلاحیت گسترده افراد بود و اصلاح‌طلبان چون احساس می‌کردند دامنه رد صلاحیت‌ها ممکن است زیاد باشد، از تعداد بسیاری دعوت کردند در انتخابات ثبت‌نام کنند تا به اندازه کافی نامزد داشته باشند و در واقع این تاکتیک تضمینی برای حضور گسترده اصلاح‌طلبان تا پایان مراحل انتخابات بود.


«همسایه»؛ برنامه ضدایرانیِ امشبِ شبکه دولتی عربستان

شبکه «الاخباریه» عربستان در جدیدترین اقدام ضد ایرانی خود امشب برنامه‌ای پخش می‌کند که از گروه‌هایی که به دنبال تجزیه ایران هستند حمایت می‌کند. شبکه خبری «الاخباریه» عربستان، وابسته به دولت این کشور در کنار دیگر رسانه‌های وابسته به عربستان تلاش می‌کند از گروه‌هایی که خواهان تجزیه ایران هستند حمایت کند. پس از برنامه‌های اخیر شبکه العربیه که تریبون تجزیه‌طلبان و منافقین شده است، شبکه الاخباریه برنامه‌ای تحت عنوان «همسایه» را امشب روی آنتن می‌برد که در آن ادعا می‌کند ایران در سال ۱۹۲۵ با گمراه کردن «شیخ خزعل» رئیس قبیله بنی کعب و از حاکمان خوزستان این استان را اشغال کرده است! این برنامه بر آنچه آن را «رنج و ستمی که بر مردم خوزستان روا شده» می‌نامد، متمرکز شده تا به اصطلاح خود را مدافع حقوق مردم عرب ایران نشان دهد حال آنکه این اقدام نوعی نژادپرستی است و تلاش می‌شود در آن اعراب ایران علیه نظام ایران تحریک شوند.


درآمد میلیاردی یک مدرسه هیئت امنایی!

مرضیه گُرد رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفته: هم اکنون برخی مدارس هیئت امنایی تحت عنوان فعالیت‌های فوق برنامه از مردم هزینه دریافت می‌کنند اما ما تأکید داریم بدون اتکا به خانواده‌ها و دریافت هزینه از آنها مدرسه را اداره کنند. در ارزیابی‌ها مشخص شد، دریافتی برخی مدارس هیئت امنایی از خانواده‌ها بسیار اندک است اما یک مدرسه نیز هزینه یک میلیاردی از خانواده‌ها اخذ کرده است.همچنین برخی از مدارس هیئت امنایی که کیفیت خود را افزایش نداده‌اند در آستانه لغو مجوز و تبدیل به وضعیت عادی قرار گرفته‌اند.


وزرای احمدی‌نژاد همفکر او نبودند

بهمن شریف‌زاده از حامیان فکری احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با هفته نامه صدا درباره دولت احمدی‌نژاد گفته: عهد بسته شده که هیچ‌کس تا وقتی در این دولت است برای خود بنگاه درست نکند بلکه تمام همت خود را برای خدمت گذارد. آنجا که عزلی صورت گرفته انجایی بوده که احمدی‌نژاد بعد از مدتها تامل دیده که این فرد در مسیر خدمت نیست یا نمی‌تواند با چرخ دولت، هماهنگ بچرخد. ولی هیچ‌وقت با اندیشه‌ای مقابله نکرده. چه کسی گفته که وزرای احمدی‌نژاد همفکر او بوده‌اند؟ من همیشه گفتم خیلی از روسای جمهور همیشه مدعی فراجناحی بودن در انتخاب وزرا بودند اما به صورت واقعی این فراجناحی بودن، جز در دولت احمدی‌نژاد دیده نشد؛ البته نه به‌صورت صدر صد. در دولت احمدی‌نژاد برخلاف دولت‌های قبل و بعد از او که همه وزرا تفکر رئیس دولت‌ها را داشتند و دارند، وزرا فکر متنوعی داشتند؛ یعنی او وزیر داشت که سخت اصولگرا بود و دیگری اصلا اصولگرا نبود بلکه سابقه حتی اصلاح‌طلبی داشت و وزیری دیگر او، جور دیگری بود. به ما می‌گفتند که چرا اصلاح‌طلبان وارد کابینه احمدی‌نژاد نشدند؟ من مدتی روی این فکر می‌کردم؛ بودند کسانی که سابقه اصلاح‌طلبی داشتند ولی به این نتیجه رسیدم که آقایان اصلاح‌طلب خود را در تقابل با احمدی‌نژاد دیدند و کنار رفتند خصوصا در سال 88.


ادامه ناراحتی‌های کفاشیان از اظهارات مایلی کهن

رئیس فدراسیون فوتبال همچنان با اظهارات مدیرفنی تیم ملی امید مشکل دارد. تنش های شدید بین کادر فنی تیم های ملی امید و بزرگسالان و مصاحبه های متعدد محمد مایلی کهن علیه کارلوس کی روش باعث شد علی کفاشیان به وی اعلام کند دست از این مصاحبه ها بردارد. مایلی کهن بعد از اولتیماتوم رئیس فدراسیون فوتبال کمتر از قبل علیه کی روش موضع گیری کرد اما اظهاراتش پس از بازی ایران برابر قطر که به شکست تیم ملی امید انجامید بار دیگر خشم کفاشیان را برانگیخت. مدیرفنی تیم امید پس از این بازی اعلام کرد قطری ها مشکوک به صغرسنی هستند که این اظهارات می تواند برای فوتبال ایران تبعات داشته باشد و به همین دلیل نیز کفاشیان تاکید کرد مایلی کهن بهتر است چنین اظهارنظرهایی نداشته باشد!


حتی می توان مچ فقهای شورای نگهبان را هم گرفت

معاون فرهتگی قوه قضاییه در نشست «امام خمینی(س) و خبرگان رهبری؛ ویژگی ها و وظایف» با مقایسه تشخیص اعضای هیئت علمی با تشخیص خبرگان اظهار داشت: بزرگانی که الآن عضو خبرگان هستند، حتی فقهای محترم شورای نگهبان آنهایی که مشغول به تدریس نباشند و فاصله داشته باشند می‌توان از آنها هم مچ گیری کرد، مچگیری کاری ندارد.


خبر لاریجانی از لغو تحریم ها

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خرید هواپیما، صادرات فرش و پسته نیز از این پس آزاد می شود که این حرکت سازنده ای در این مرحله است.لاریجانی در مراسم تقدیر از کارکنان نمونه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز مصادف است با حادثه مهم رفع تحریم‌ها که بعد از فراز و فرودهای زیاد به نتیجه رسیده است.نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم که این امر مبارکی برای ملت ایران باشد و شرایط زندگی از این پس برای مردم راحت‌تر شود.


بیانیه پشتیبانی چهره‌ها از دستفروشان مترو

٤٠٠ چهره فرهنگی و هنری با انتشار نامه‌ای به پشتیبانی از دست‌فروشان مترو برخاستند.روزنامه شرق در صفحه آخر خود با انتشار این خبر نوشت: «جمعی از اهالی سینما، تئاتر، تجسمی، ادبیات، فلسفه، رسانه و فعالان اجتماعی در بیانیه‌ای حمایت خود را از دست‌فروشان مترو اعلام کردند. در میان امضا کنندگان این بیانیه که شمار آنها به بیش از ٤٠٠ تن می‌رسد، اسامی چهره‌های سرشناسی چون ناصر تقوایی، لیلی گلستان، سیدعلی صالحی، حافظ موسوی، فرزانه طاهری، فریبرز رئیس‌دانا، ناصر زرافشان، محسن حکیمی، حسن مرتضوی، عباس مخبر، اکبر معصوم‌بیگی، حسینعلی نوذری، احمد پوری، شادی قدیریان، باربد گلشیری، ژینوس تقی‌زاده، سحر سلحشور، مهرداد اسکویی و بسیاری چهره‌های فعال و سرشناس دیگر به چشم می‌خورد.»در متن این بیانیه آمده است: «دست‌فروشان مترو غریبه نیستند. آنها دوست ما، همشهری ما، همسایه ما هستند. قصدشان آزار ما نیست. هرگز این نبوده است. تنها شرایط ناگوار اقتصادی دست‌فروشی را به‌عنوان یک گزینه و گاه تنها گزینه پیش‌روی آنها گذاشته است».


مستند تخریبیِ تازه علیه روحانی و برجام

در آستانه اجرای برجام و کمتر از یک ماه و نیم مانده به انتخابات مجلس دهم، مستندی با عنوان «تدبیر بنفش» درباره برجام و مذاکرات هسته‌ای ساخته شده و به نمایش درآمده است. در این مستند تلاش شده اینگونه القا شود که «تحریم‌ها ادامه ادارد» و «تدبیر بنفش شکست خورد»!روزنامه اعتماد در این رابطه نوشت: فیلمسازان «دلواپس» دوباره دست به کار شدند. «تدبیر بنفش»؛ این آخرین ساخته آنهاست؛ ساخته‌ای «سیاسی» با لباس «فرهنگی». ساخته‌ای با پیامی مهم در آستانه شروع برجام: «و تحریم‌ها ادامه دارد.»«فعلا» قسمت نخست آن را منتشر کرده‌اند و وعده داده‌اند «سریال» مستندشان درباره سیاست خارجی دولت همچنان ادامه خواهد داشت. قسمت‌های دوم و سوم و ... هم در راه هستند. قسمت‌هایی که معلوم نیست روی چه عددی به ایستگاه پایانی برسند. حالا با امضای جدید مستند ساخته‌اند؛ «مؤسسه رسانه‌ای و فرهنگی منهاج».


جشن هسته ای نداریم

سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با تکذیب برخی اخبار منتشر شده در شبکه های اجتماعی مبنی بر برگزاری جشن توافق هسته ای در مدارس گفت: شاید به مدیران مدارس اعلام شود که در خصوص مذاکرات در سر صف با دانش‌آموزان صحبت کنند. مسعود ثقفی سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با فارس با تکذیب برخی اخبار منتشر شده در شبکه های اجتماعی مبنی بر برگزاری جشن توافق هسته ای و اجرای برجام در مدارس شهر تهران و سایر مدارس کشور، اظهار داشت: برنامه‌ای مبنی بر برگزاری جشن توافق هسته‌ای در مدارس نداریم و تاکنون نیز تصمیمی در این خصوص از سوی وزارتخانه به ما نرسیده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
حاج قاسم عزیز نفوذ و تحریف واقعیت ها یعنی همین؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار