مدیرکل امور شهری مازندران
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری مازندران، گفت: با توجه به گردشگرپذیر بودن مازندران، در حال حاضر مشکلات پسماند و اسکان مسافران از مهم‎ترین دغدغه‎های ستاد خدمات سفر این استان بوده که نیازمند نگاه ملی است.
کد خبر: ۱۶۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳ 16 January 2016

به گزارش تابناک مازندران،فرهاد عسگری مدیرکل امور شهری مازندران در حاشیه جلسه ستاد خدمات سفر این استان، در  اظهار کرد: مازندران از جمله استان‎های گردشگرپذیر است که دست‌اندرکاران حوزه خدمات سفر باید دست به دست هم بدهند تا کمترین مشکل برای مسافران پیش بیاید.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات مهم در حوزه گردشگری مازندران بحث پسماند است، افزود: ظرفیت مازندران در ایام نوروز و پیک مسافرت‎ها بعضاً بیش از ظرفیت این استان است و میزان پسماندها نیز تا چهار برابر می‎رسد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری مازندران با اعلام اینکه تلاش داریم تا معضل پسماند در شهرهای هدف مازندران را حل کنیم و این موضوع در دست اقدام است، تصریح کرد: اقدامات خوبی از سوی استانداری مازندران انجام گرفته و در سفر اخیر رئیس‌جمهور به این استان، به بحث مهم پسماند پرداخته شد.

عسگری با اشاره به اینکه کارخانه کمپوست شرق مازندران با ظرفیت 250 تن در بهشهر راه‎اندازی شده و در حال حاضر با ظرفیت کمتری مشغول است تا به مرور زمان، به ظرفیت اصلی برسد، گفت: در شهرهای تنکابن، بابل، نور، آمل، رامسر نیز کارخانه زباله‎سوز را در حال اقدام یا اتمام داریم، در ساری نیز زباله‎سوز 450 تنی اجرا می‎شود و در نوشهر زباله‎سوز 220 تنی در دست اقدام است.

وی موضوع اسکان مسافران را دیگر مشکل حوزه خدمات سفر در این استان اعلام کرد و گفت: اگر استقرار مسافران در مکان‌هایی که برای این فرآیند در نظر گرفته شده بیش از ظرفیت شود، خدمات آب، برق و گاز با مشکل مواجه می‎شود.

عضو شورای اداری مازندران با اشاره به افزایش کاذب قیمت برخی ارزاق عمومی در ایام سفر، اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت باید کنترل دقیق‎تری بر بازار و قیمت ارزاق عمومی داشته باشد تا شاهد گلایه‎مندی مسافران نباشیم.

وی با اشاره به طرح اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر ویژه نوروز 95، گفت: در این طرح، وظایف دبیرخانه ستاد اجرایی، ساختار کمیته‌ها و شرح وظایف آنها همچنین زمان‌بندی اجرای طرح مشخص شده است.

عسگری با بیان اینکه در طرح اجرایی ارتقای خدمات سفر 10 کمیته معرفی شده‌ است و همه آنها باید با هماهنگی و مشارکت یکدیگر موجبات رضایت گردشگران و بومیان را فراهم کنند، افزود: خدمات حمل و نقل، امداد و نجات، اطلاع‎رسانی، آمار و برنامه‎ریزی، انتظامی و امنیتی، هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‎ها، بهداشت و سلامت، اسکان، رسیدگی به شکایات و تنظیم بازار، کمیته‌های دخیل در طرح اجرایی ساماندهی و ارتقای خدمات سفر ویژه نوروز هستند.

وی در پایان گفت: نظارت بیشتر بر قیمت‌ها در زمان سفر، نظارت بر اسکان، ساماندهی زباله، توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی، امنیت جاده‌ای، نصب تابلوهای مناسب برای راهنمایی گردشگران، انتخاب پارکینگ مناسب، آماده‌باش سازمان‌های آتش‌نشانی، برنامه‌ریزی و ساماندهی حمل و نقل درون‌شهری، همچنین زیباسازی مبادی ورودی و خروجی شهرها، ایجاد بازارچه ارزاق عمومی، تعیین مکان‌های مناسب برای استقرار هلال‌احمر و نیروی انتظامی و فعال بودن عابر بانک‌ها و تأمین نقدینگی دستگاه‎ها از جمله مواردی است که از سوی مسئولان عضو ستاد خدمات سفر باید مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار