حجت‌الاسلام علی چراغی پور:
کارگاه قالی‌بافی ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در کانون سیدالشهدا(ع) روستا گچ کوبان از توابع شهرستان بدره افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۱۶۴۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴ 17 January 2016
 کارگاه قالی‌بافی ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در کانون سیدالشهدا(ع) روستا گچ کوبان از توابع شهرستان بدره افتتاح می‌شود.

به گزارش تابناک ایلام؛حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(27 دی) اظهار کرد: این مراسم با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان، فرماندار بدره و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری این شهرستان برگزار می‌شود.

 

وی، بابیان اینکه در این کارگاه حدود 50 نفر از بافندگان فرش فعالیت دارند، افزود: این بافندگان اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند که در کنار مسجد علاوه بر فعالیت در زمینه فرهنگی و دینی، به فعالیت قالی‌بافی نیز می‌پردازند.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، ابراز کرد: مراسم تجلیل و افتتاح این کارگاه قالی‌بافی با حضور ناظر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور روز پنج‌شنبه یک بهمن سال جاری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام چراغی پور، یادآور شد: با توجه به اینکه استان ایلام از چند استان برجسته استان در زمینه قالی‌بافی است، در راستای ایجاد فرصت شغلی برای اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری و در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، این کارگاه قالی‌بافی ایجادشده است.

 

وی، بیان کرد: خوشبختانه استقبال بسیاری خوبی از سوی بانوان و خواهران از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری استان صورت گرفته که ایجاد زمینه اشتغال و درآمدزایی بانوان در کنار مساجد و فعالیت‌های فرهنگی و هنری، بستر مناسبی را برای حضور این قشر از جامعه در مساجد فراهم کرده است.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، اظهار کرد: استعدادهای بسیار خوبی در زمینه فرش‌بافی در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری این استان وجود دارد که نیازمند ایجاد فرصت‌های مناسب برای بروز و ظهور استعدادهای این عزیزان است.

 

چراغی پور، با تقدیر از همکاری و تعامل سایر نهادهای اجرایی و فرهنگی استان در این زمینه، خاطرنشان کرد: کارآفرینی یکی از سیاست‌های ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور است که موردتوجه این دبیرخانه در استان قرارگرفته است.

 

وی، خاطرنشان کرد: طرح ایجاد کارگاه‌های قالی‌بافی در کنار مساجد توسط دبیرخانه مساجد استان ایلام به ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری ارائه‌شده که مورد تائید قرارگرفته و امید می‌رود شاهد اجرای چنین طرحی در سایر شهرستان‌های استان با حمایت ستاد عالی باشیم./م


منبع:شبستان 



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار