معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: در شش ماهه امسال ۸۴ هزار و ۱۱۲ نفر از موزه‌های آذربایجان‌غربی بازدید کردند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۲.۵ درصد افرایش یافته است.
کد خبر: ۱۶۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴ 17 January 2016

در 9 ماهه امسال 411 هزار و 959 گردشگر خارجی وارد استان آذربایجان‌غربی شدند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که 411 هزار 141 نفر بود دو درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به آمار گردشگران اقامت یافته در واحدهای اقامتی استان افزود: در 9 ماهه امسال 243 هزار و 143 مسافر ایرانی در مراکز و واحدهای اقامتی آذربایجان‌غربی اقامت گزیدند که در مدت زمان مشابه سال گذشته 221 هزار و 868 نفر بود، افزایش را نشان می‌دهد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی بیان کرد: مراکز اقامتی و هتل‌های آذربایجان‌غربی در 9 ماهه امسال پذیرای 49 هزار 602 گردشگر خارجی بودند در حالی که در مدت زمان مشابه سال گذشته 77 هزار و 978 گردشگر بوده است.

امامی اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال 84 هزار و 112 نفر از موزه‌های آذربایجان‌غربی دیدن کردند که این آمارها در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که 169 هزار و 619 نفر بود رشد 12.5 درصدی را نشان می‌دهند.

وی تصریح کرد: از آغاز سال 94 تاکنون باغجه‌جوق ماکو، تخت سلیمان تکاب، غار سهولان مهاباد، قره کلیسای چالدران، سه گنبد و موزه تاریخی ارومیه آمار بیشترین بازدیدها را به خود اختصاص دادند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: امسال مرزهای بازرگان، تمرچین، سرو، رازی و پلدشت به ترتیب محل ورود بیشتر مسافران برای بازدید از مناطق و موزه‌های مختلف استان به آذربایجان‌غربی بودند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار