مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل گفت: در راستای جلوگیری از شکار غیرمجاز در استان اردبیل پاسگاه‌های محیط بانی در استان افزایش یافته و برخورد با شکارچیان غیرمجاز در سطح استان اردبیل تشدید می‌شود.
کد خبر: ۱۶۵۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲ 17 January 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، سیدرضا موسوی در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: سایت تکثیر مارال و آهو در استان اردبیل فعال است که سایت تکثیر و پرورش مارال در جنگل فندق‌لو و سایت تکثیر و پرورش آهو نیز در منطقه مغان استان اردبیل مستقر بوده که در حال حاضر در این سایت‌ها 19 آهو و 23 مارال نگهداری می‌شوند که برای اداره آن‌ها با مشکلات مالی مواجه هستیم.

وی گفت: هیچ‌گونه اعتبار ملی برای نگهداری این حیوانات و نیز تجهیز سایت‌های مربوطه به اداره کل محیط زیست استان اردبیل تعلق نگرفته است بلکه از اعتبارات استانی برای این موضوع هزینه می‌شود که این سایت‌ها جزء بهترین سایت‌های نگهداری این حیوانات در کشور اداره می‌شوند و تلفات این حیوانات نیز به دلیل سن بالا بوده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل افزود: در بحث سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، محیط زیست استان اردبیل از این موضوع حمایت می‌کند و در برخی موانع ایجاد شده نیز هیچ‌گونه مشکل شخصی وجود ندارد بلکه محدودیت‌های قانونی حفاظت از محیط زیست اجازه احداث مجتمعی را نمی‌دهد که اگر سرمایه‌گذاران قبل از احداث مجموعه‌ای با قوانین محیط زیست آشنایی داشته باشند، مشکلی به وجود نمی‌آید.

موسوی در رابطه با برخورد با شکارچیان غیرمجاز، تصریح کرد: یکی از آفات و مشکلات اساسی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل بحث شکار غیرمجاز است که برای به حداقل رساندن این موضوع پرسنل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند تا شاهد کاهش شکار غیرمجاز در سطح استان اردبیل باشیم.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال چند پاسگاه محیط بانی جدید در مناطق مختلف استان اردبیل احداث شده و نیروهای فصلی را نیز تبدیل به دائمی کردیم که در سالجاری بیش از 200 پرونده در رابطه با شکارغیرمجاز در سطح استان اردبیل تشکیل شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار