بیش از ۸۰۰ دانشجو از دانشگاه‌ها و موسسات اموزش عالی خراسان رضوی از سوم تا پانزدهم فرودین ماه نوروز امسال به اردوهای جهادی در ۲۴ روستای استان اعزام شده و می‌شوند.
کد خبر: ۱۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸ 25 March 2015
اردوی جهادی 800 دانشجو به 24 روستای خراسان رضوی

به گزارش تابناک از مشهد ، مسئول سازندگی و کارآمد سازی بسیج دانشجویی خراسان رضوی با تاکید بر شناسایی ظرفیت روستاهای استان در زمینه اقتصادی، بیان داشت: این دانشجویان در بخش رضویه مشهد، روداب سبزوار و شهرستان‌های تربت حیدریه، کلات، فریمان، جغتای، بخش رضویه و مرکزی مشهد به انجام فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، کشاورزی، دامپروری، عمرانی، اقتصاد مقاومتی، اشتغال زایی و ... می‌پردازند.

وی افزود: این دانشجویان در قالب بیش از ۱۰ گروه و قرارگاه جهادی به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

بناحقدوست خاطرنشان کرد: اولین گروه جهادی دانشجویی، در تاریخ سوم فروردین ماه با نام گروه جهادی«شهید چمران»از دانشگاه فردوسی مشهد به استعداد ۵۰دانشجو به مناطق محروم شهرستان کلات اعزام شدند. همچنین گروه‌ جهادی مراکز علمی کاربردی به استعداد ۴۰ دانشجو نیز همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به روستای«رودخانه» از توابع شهرستان تربت حیدریه اعزام شدند.

وی از راه‌اندازی قرارگاه جهادی شهدای روداب در روستای آریان با هدف پشتیبانی از گروه‌های جهادی دانشجویی و طرح‌های اقتصاد مقاومتی جهت رشد همه جانبه بخش روداب سبزوار از مناطق محروم استان خبر داد و گفت: این قرارگاه توسط دفتر بسیج دانشجویی شهرستان سبزوار راه اندازی شده است.

مسئول سازندگی و کارآمد سازی بسیج دانشجویی خراسان رضوی با اشاره به تعریف ۴۲ پروژه اقتصاد مقاومتی در روداب سبزوار تاکید کرد: این پروژه‌ها براساس ظرفیت این منطقه در عرصه اقتصادی تعریف شده و بخشی از این پروژه‌ها در حال انجام است.

بناحقدوست گفت: امروز نیز دو گروه جهادی از دانشگاه آزاد مشهد(قرارگاه عمار) و حوزه بقیه الله مشهد(موسسات آموزش عالی و مراکز تربیت معلم مشهد) با حضور بیش از ۷۰ دانشجو به بخش رضویه مشهد و شهرستان فریمان اعزام شدند که دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد در زمینه آب رسانی به روستاهای «پریلی» و «کلاته عبدول» و ساخت خانه محروم فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه یادآور شد: دانشجویان جهادی دانشگاه‌های قوچان به استعداد ۶۴ دانشجو در دو مرحله اعزام، ۱۵۰ دانشجو از دانشگاه‌های سبزوار، ۴۰ دانشجو از شهرستان جغتای و ۵۰دانشجو از قرارگاه امام هادی(ع) در روداب سبزوار در اردوهای جهادی شرکت می‌کنند.

مسئول سازندگی و کارآمد سازی بسیج دانشجویی خراسان رضوی با اشاره به حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در اردوهای جهادی نوروزی گفت: این دانشجویان در کنار سایر دانشجویان در کلات، بخش رضویه مشهد و سبزوار به انجام فعالیت‌های پزشکی و درمانی مشغول هستند.

بناحقدوست در ادامه با اشاره به فعالیت دانشجویان در سبزوار در زمینه تهیه علوفه دامی و پروژه آب رسانی گفت: برای اولین بار روستای «دوچاهی» این شهرستان که از آب شیرین محروم بود و به وسیله تانکر به این روستا ابرسانی می‌شد با خرید دستگاه آب شیرین کن از نعمت آب شیرین بهره‌مند خواهد شد.

بناحقدوست خاطرنشان کرد: ثبت نام دانشجویان برای شرکت در اردوهای جهادی نوروزی نسبت به مشابه سال گذشته با استقبال خوبی همراه شد به طوری که برای اردوهای جهادی نوروزی امسال بیش از ۸۰۰ دانشجو ثبت نام کردند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار