کد خبر: ۱۶۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷ 18 January 2016


رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرج گفت: در سال جاری تنها شاهد 10 روز هوای پاک در کرج بودیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حمیدرضا لشگری ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت روز هوای پاک برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال میزان آلایندگی هوا زیاد بود.

وی با بیان اینکه در 45 روز گذشته شاهد افزایش آلودگی‌های هوا بودیم، افزود: تشدید آلودگی هوا در این مدت منجر به تعطیلی مدارس و تأخیر در آغاز به کار ادارات شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرج خاطرنشان کرد: در 9 ماه گذشته فقط 10 روز هوای پاک، 188 روز سالم، 77 روز ناسالم برای گروه‌های حساس، 9 روز ناسالم برای تمام گروه‌ها و دو روز بسیار ناسالم را شاهد بودیم.

لشگری در ادامه سخنان خود به برگزاری مراسم نمادین روز هوای پاک اشاره کرد و ادامه داد: این مراسم به صورت متمرکز استانی فردا در کرج با راهپیمایی دانش‌آموزان از میدان سپاه تا تالار شهیدان نژادفلاح برگزار می‌شود.

وی به نصب فیلتر دوده‌گیر بر روی اگزوز خودروها اشاره کرد و افزود: یکی از راهکارهای اساسی برای رفع معضلات آلودگی هوا نصب این سیستم بر روی خودروها است.

این مسئول تصریح کرد: در بحث حمل و نقل عمومی و ناوگان شهری این مهم باید رعایت شده و با نصب این سیستم از میزان آلایندگی‌ها کاسته شود.

لشگری با اشاره به اینکه با نصب سیستم فیلتر دوده‌گیر بر روی خودروهای بنزین‌سوز شاهد کاهش چشمگیر آلودگی هوا هستیم، ادامه داد: این قطعه بر روی خودروهای فرسوده نصب نمی‌شود، لذا باید در مراکز معاینه فنی یکی از اولویت‌های ارائه برگ معاینه فنی خودرو داشتن این قطعه باشد.

به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرج، خودروهای جدیدی که دارای این قطعه هستند باید پس از 80 هزار کیلومتر این قطعه را عوض کنند؛ چرا که کارآیی خود را از دست می‌دهد.

لشگری در ادامه از نصب این سیستم بر روی تاکسی‌های کرج خبر داد و گفت: در این راستا همچنین سازمان تاکسیرانی کرج موظف شده است تا این قطعه را بر روی تمامی تاکسی‌ها نصب کند.

*وجود 800 رأس کل و بز در مناطق حفاظت شده کرج

وی از وجود 800 رأس کل و بز در مناطق حفاظت شده کرج خبر داد و افزود: این آمار در سرشماری زمستانه حیات وحش مناطق حفاظت شده کرج گرفته شده است.

به گفته این مسئول، در این آمار همچنین رد یک قلاده گرگ و یک قلاده روباه مشاهده می‌شود.

لشگری با اشاره به اینکه سرشماری حیات وحش مناطق حفاظت شده کرج از نیمه دوم دی‌ماه آغاز شده است، خاطرنشان کرد: انجام این سرشماری‌ها با هدف کسب اطلاعات دقیق از گونه‌های حیات وحش که در این مناطق زندگی می‌کنند، صورت می‌گیرد.

وی گفت: در این سرشماری‌ها 16 رأس گراز مورد تأیید است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار