رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از توان تولید 17 هزار تن ماهی پرورشی سردآبی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۶۵۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۹ 19 January 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جعفر گوهرگانی ظهر امروز در بازدید از طرح‌های پرورش ماهی در شهر یاسوج در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای تولید ماهیان سردآبی در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: استان ما اکنون در میان استان‌های برتر در زمینه تولید این‌گونه آبزیان در کشور است.

وی با بیان اینکه موفقیت‌های چند سال اخیر را باید مدیون همکاری مردم استان برای روی آوردن به این صنعت باشیم، تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل اقلیم آب و هوایی یکی از مناطق سازگار کشور برای پرورش این گونه آبزیان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در حال حاضر در استان افزون بر 14 هزار تن ماهی سردآبی سالانه پرورش داده و تولید می‌شود که رقم بسیار خوبی برای استان کوچکی همچون ما به شمار می‌رود.

وی به برخی از واحدهای پرورش ماهی در استان که تاکنون راه‌اندازی نشده و در صورت راه‌اندازی ظرفیت بالایی برای تولید دارند اشاره کرد و گفت: سه مرکز بیدانجیر، قلات و چناربرم اگر راه‌اندازی شوند تحولی بزرگ در راستای تولید ماهیان سردآبی در استان ایجاد می‌شود.

گوهرگانی در همین خصوص گفت: این مجتمع‌ها در مناطق مختلف از چرام تا بویراحمد و همچنین بویراحمد سفلی قرار دارد که در صورت راه‌اندازی ظرفیت تولید ماهیان سردآبی استان را به 17 هزار تن در سال می‌رساند.

وی در ادامه راه‌اندازی شهرک‌های کشاورزی را گامی برای توسعه کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد و گفت: برای راه‌اندازی این شهرک‌ها همه از جمله دستگاه‌هایی مانند آب و برق و گاز و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان باید همکاری لازم را با جهاد کشاورزی داشته باشند.

این مسئول با بیان ظرفیت بالای این شهرک‌ها برای ایجاد اشتغالزایی در استان افزود: ظرفیت اشتغال‌زایی شهرک‌های کشاورزی در استان بسیار بالا خواهد بود در صورتی که بتوانیم اعتبارات لازم 50 میلیارد ریالی را برای اجرای زیرساخت‌های تعداد 10 شهرک تأمین کنیم تحول در تولید و اشتغال را شاهد خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار