معاون گردشگری استان همدان از بازدید بیش از ۱۱۲ هزار نفر از اماکن گردشگری همدان در ۶ روز گذشته خبر داد و گفت: آرامگاه بوعلی در صدر بازدید مسافران نوروزی قرار دارد.
کد خبر: ۱۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶ 26 March 2015

معاون گردشگری استان همدان از بازدید بیش از ۱۱۲ هزار نفر از اماکن گردشگری همدان در ۶ روز گذشته خبر داد و گفت: آرامگاه بوعلی در صدر بازدید مسافران نوروزی قرار دارد.

به گزارش تسنیم ؛ رزیتا ناصرالمعمار با اشاره به اینکه ورود مسافران نوروزی از روز ۲۸ اسفند ماه سال گذشته به همدان آغاز شده است، اظهار داشت: از روز ۲۸ اسفند ماه سال گذشته تا روز چهارم فروردین ماه امسال ۱۱۲ هزار و ۵۹۴ نفر از مسافران نوروزی همدان از اماکن گردشگری و تاریخی همدان بازدید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این آمار مربوط به آماکن گردشگری وابسته به میراث فرهنگی و اماکن غیروابسته است، افزود: از روز ۲۸ اسفند ماه تا روز گذشته ۷۹ هزار و ۸۵۱ نفر از اماکن گردشگری وابسته به میراث فرهنگی شامل آرامگاه بوعلی، باباطاهر، شیرسنگی، کتیبه‌های گنجنامه، تپه هگمتانه، گند علویان و برج قربان است.

ناصرالمعمار با اشاره به اینکه ۳۲ هزار و ۷۴۳ نفر از اماکن گردشگری غیروابسته به میراث فرهنگی همدان بازدید داشته‌اند، تصریح کرد: موزه تاریخ طبیعی، موزه دفاع مقدس، جزیره شادی، مجتمع تله کابین گنجنامه، تپه عباس آباد و شهربازی رنگین کمان از جمله این اماکن گردشگری است.

وی با بیان اینکه آرامگاه بوعلی سینا در چهار روز گذشته در صدر بازدیدهای مسافران نوروزی بوده است، افزود: تاکنون ۲۵ هزار و ۴۳۴ نفر از مسافران نوروزی همدان از آرامگاه بوعلی بازدید کرده که ۵ هزار و ۷۶۵ نفر از این تعداد مربوط به روز گذشته بوده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان عنوان کرد: از روز ۲۸ اسفند ماه تا چهارم فروردین ماه امسال نیز ۱۷ هزار و ۴۸۰ نفر از آرامگاه باباطاهر و ۱۲ هزار و ۵۱۰ نفر از تپه تاریخی هگمتانه بازدید داشته‌اند که به ترتیب ۴ هزار و ۵۳۴ نفر و ۳ هزار و ۹۰۰ نفر از این بازدیدکننده‌ها مربوط به روز گذشته آین اماکن بوده است.

وی اظهار داشت: از روز ۲۸ اسفند ماه سال قبل تا روز چهارم فروردین ماه امسال ۹ هزار و ۹۵۰ نفر از کتیبه‌های گنجنامه، ۹ هزار و ۹۷۰ نفر از شیرسنگی، ۳ هزار ۸۸۳ نفر از گنبد علویان و ۶۲۴ نفر از برج قربان بازدید داشته‌اند.

ناصرالمعمار با اشاره به اینکه غار علیصدر در رتبه دوم بازدیدکنندگان مسافران نوروزی قرار دارد، گفت: از روز ۲۸ اسفند ماه سال قبل تا چهارم فروردین ماه امسال ۲۰ هزار و ۴۰۰ نفر از غار علیصدر همدان بازدید داشتهاند که ۵ هزار نفر از آنها مربوط به روز گذشته است.

وی اظهار داشت: در ۶ روز گذشته ۴۴۰ نفر از موزه تاریخ طبیعی، ۲ هزار و ۹۸۰ نفر از موزه دفاع مقدس، هزا رو ۲۰۰ نفر از مجتمع تفریحی عباس آباد، هزار و ۶۵۰ نفر از مجتمع تله کابین گنجنامه، هزار و ۱۰۰ نفر از جزیره شادی و ۵ هزار و ۳۰۰ نفر از شهربازی رنگین کمان همدان بازدید داشته‌اند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار