رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی در راستای ایجاد بازار فروش محصولات شیلاتی در استان خبر داد و گفت: در تلاشیم با همکاری شهرداری نسبت به ایجاد یک بازار محصولات شیلاتی در استان اقدام شود و در این راستا در حال رایزنی با شهرداری هستیم.
کد خبر: ۱۶۶۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲ 19 January 2016
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی در راستای ایجاد بازار فروش محصولات شیلاتی در استان خبر داد و گفت: در تلاشیم با همکاری شهرداری نسبت به ایجاد یک بازار محصولات شیلاتی در استان اقدام شود و در این راستا در حال رایزنی با شهرداری هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، خسرو شهبازی در سمینار فرهنگ سازی مصرف آبزیان و نقش آن در سلامت جامعه که در کرمانشاه برگزار شد، از توسعه پرورش ماهی به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاوزری استان یاد کرد و با اشاره به اتفاقات خوب رخ داده در حوزه شیلات استان، گفت: بر اساس آمارهای موجود میزان کل تولیدات شیلاتی استان کرمانشاه در سال73  200 تن در سال بود که این رقم در شرایط کنونی به 14 هزار و 500 تن رسیده است.

 شهبازی سرانه مصرف آبزیان در استان را در سال 73 رقم 250 گرم عنوان کرد و افزود: این رقم در شرایط کنونی به 7.5 کیلوگرم رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در تلاشیم تا با برنامه‌ریزی مناسب و با استفاده از روش‌هایی مثل پرورش ماهی در قفس عملکرد شیلاتی استان را بالا ببریم، گفت: برنامه‌های شیلاتی استان در دو فاز دنبال می‌شود و در صورت بهره برداری از سدهای در حال ساخت استان میزان تولیدات شیلاتی تا پایان برنامه ششم توسعه به 60 هزار تن خواهد رسید.

وی افزود: در صورتی به بهره‌برداری نرسیدن سدها این میزان به 45 هزار تن خواهد رسید

به گفته شهبازی بر اساس برنامه‌ریزی‌ انجام شده سرانه مصرف آبزیان در استان کرمانشان تا پایان برنامه ششم توسعه باید به یازده کیلوگرم برسد.

شهبایز گفت: برنامه‌ریزی در راستای افزایش تولید در واحد سطح در مزارع پرورش ماهی، استفاده از استخرهای دو منظوره و... از دیگر برنامه‌های شیلاتی استان خواهد بود.

وی در ادامه از نبود صنایع تبدیلی در بخش شیلات به عنوان یکی از نیازهای استان یاد کرد و گفت: فقدان صنایع تبدیلی صادرات را با مشکل مواجه کرده است.

وی در ادامه از برنامه‌ریزی در راستای ایجاد بازار فروش محصولات شیلاتی در استان خبر داد و گفت: در تلاشیم تا با همکاری شهرداری نسبت به ایجاد یک بازار فروش محصولات شیلاتی در استان اقدام کنیم.

شهبازی با بیان اینکه همه استان‌ها بازار ماهی‌فروش‌ها دارند، از راه اندازی بازار ماهی‌فروش‌ها به عنوان یکی از خواست‌های مجموعه جهاد کشاورزی استان کرمانشاه یاد کرد.

وی در ادامه برنامه ریزی در راستای راه اندازی مرکز تکثیر و تولید ماهیان گرمابی و سردآبی را اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برشمرد و گفت: با راه اندازی چنین مرکزی بچه ماهی در استان تولید خواهد شد.

برنامه‌ریزی در راستای راه‌اندازی بازار عرضه محصولات کشاورزی و بازار ماهیان زینتی از دیگر برنامه‌های سازمان جهاد کشاوزری استان کرمانشاه بود که شهبازی از آنها یاد کرد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار