اتفاقات اردیبهشتی 93؛
تابناک: برخی مسئولان میراث فرهنگی کشور پیش از سفر مدیرکل یونسکو به اصفهان اعلام کرده بودند که اگر چادرهای نصب شده در میدان امام جمع آوری نشود، اجازه ورود مدیرکل یونسکو به اصفهان را نمی دهند.
کد خبر: ۱۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳ 26 March 2015
به گزارش تابناک اصفهان، سنگبری های اصفهان، سازمان ورزش شهرداری، پروژه بهشت آباد و بندر خشک از جمله تیترهای داغ روزهای اردیبهشتی اصفهان در سال گذشته بود.

صنعت سنگ اصفهان در همین روزها بود که با چالش مالیات دست و پنجه نرم می کرد و این در حالی بود که فعالان صنعت سنگ از عمل نکردن مسئولان مالیاتی به تفاهم نامه سال گذشته فی مابین صنعت سنگ و سازمان امور مالیاتی گلایه مند بودند.

برخی از صنعتگران سنگ معتقد بودند که ممنوع الخروج شدن آنها از کشور که به دلیل بدهی آنها صورت گرفت، ناشی از مالیات های سنگین وضع شده بر این صنعت طی سال های اخیر بوده است.

به هرحال این اختلافات سبب شد تا بسیاری از سنگ بری های استان اصفهان که به عنوان قطب سنگبری کشور نیز به شمار می رود واحدهای تولیدی خود را تعطیل کردند. بعد از این تعطیلی مسئولان مالیاتی کشور و فعالان سنگ پای میز مذاکره آمدند و گویی با توافقی که جزئیات آن چندان خبری نشد، مسئله فی مابین حل شد.

دیگر مسئله اردیبهشتی اصفهان در سالی که گذشت، موضوع تاسیس سازمان ورزش شهرداری اصفهان بود که در همین ماه زمزمه های ارسال اساس نامه آن به شورای شهر مطرح شد.

پروژه بهشت آباد یا به عبارتی پروژه همیشه در حاشیه آبی اصفهان، از دیگر موضوعاتی بود که در این ماه بار دیگر حساسیت برخی مسئولان از جمله نمایندگان استان اصفهان در مجلس را برانگیخت.

این بار به بهانه اینکه نیازی نیست پروژه بهشت آباد در قالب حفر تونل عملیات آبرسانی را انجام دهد و باید این اقدام از طریق لوله انجام شود، این طرح برای مدت ها در حاشیه رفت و البته گفتنی است که استاندار اصفهان به جد این موضوع را مورد پیگیری قرار داد اما برخوردهای دوگانه و سیاست های نامشخص وزارت نیرو در قبال طرح های آبرسانی اصفهان، این تلاش ها را چندان به مرحله ثمر نرساند.

از دیگر خبرهایی که می توان مروری بر آنها داشت، داربست ها و بنرهای شهرداری در اطراف حوض میدان امام (ره) به مناسبت هفته بزرگداشت اصفهان بود که این تغییرات ظاهری و هرچند موقت در میدان امام حساسیت هایی را ایجاد کرد.

این حساسیت همزمان با سفر مدیرکل یونسکو به اصفهان شدت بیشتری گرفت چراکه وی پس از بازدید خود از میدان امام که استاندار نیز وی را همراهی می کرد سر میز ناهار از وجود این داربست ها در اطراف حوض میدان امام ابراز نگرانی کرده بود که به گفته استاندار با این توضیح که این داربست ها موقتی و برای انجام امور فرهنگی نصب شده است، نگرانی وی برطرف شد.

البته با دستور رسول زرگرپور، طی 10 ساعت بنرها و داربست های اضافی مقابل عمارت عالی قاپو در میدان جمع آوری شد.

تمام این ماجرا در حالی بود که برخی مسئولان میراث فرهنگی کشور پیش از سفر مدیرکل یونسکو به اصفهان اعلام کرده بودند که اگر چادرهای نصب شده در میدان امام جمع آوری نشود، اجازه ورود مدیرکل یونسکو به اصفهان را نمی دهند.

صدور دستور احداث بندرخشک در استان اصفهان که یکی از آرزوهای اقتصادی اصفهان در حوزه تجارت است، از سوی استاندار اصفهان در اردیبهشت سال گذشته روی داد.

فرونشست شهر دامنه در غرب استان اصفهان، که آن را ناشی از خشکسالی و کمبود منابع آب زیرزمینی دانستند از دیگر اتفاقات نه چندان خوش دومین ماه سال گذشته اصفهان بود که البته اقداماتی در خصوص اسکان موقت 125 خانواده ای که از خانه هایشان آواره شده بودند و دولت قول ساخت دوباره خانه را به آنها داده بود صورت گرفت.

همچنین ریزش کوه بر منازل مردم روستای کلوسه که در پشت کوه فریدون شهر قرار دارد دیگر اتفاق تلخ سال گذشته بود. البته این روستا به دلیل موقعیت جغرافیایی خود بارها به دلیل بارش برف و صعب العبور بودن و عدم دسترسی آسان نیروهای امدادی به این منطقه با دشواری ها و مشکلاتی دست و پنجه نرم کرده بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار