کد خبر: ۱۶۶۷۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲ 20 January 2016

به گزارش اختصاصی خبرنگار تابناک یزد، دکتر مهدخت بروجردی علوی امروز طی نشستی با فعالان عرصه روابط عمومی و رسانه استان یزد گفت:این صدای تضعیف با ادغام روابط عمومی وزارت کشور و استانداری ها با حوزه مدیرکل آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه روابط عمومی یک اتاق شیشه ای است،تصریح کرد:کار روابط عمومی برای وصل کردن است نه فسخ کردن.

به گفته این استاد ارتباطات در صورتیکه روابط عمومی به خوبی وظیفه خود را انجام دهد می تواند جلوی ظهور و بروز خیلی از بحران ها را بگیرند.

وی تاکید کرد که با خلاقیت و نگرش عالمانه باید جایگاه روابط عمومی را استحکام ببخشیم.

بروجردی علوی با بیان اینکه یک روز بدون روابط عمومی ، سازمان هیچ کاره است،تصریح کرد:باید با اخلاق حرفه ای مخاطب خود را راضی نگه داریم.

وی در ادامه به مبحث اخلاق حرفه ای در روابط عمومی اشاره کرد و گفت:در صورتیکه این اخلاق رعایت نشود؛روابط عمومی،سازمان،مخاطب،جایگاه حرفه ای و جامعه ضرر دوچندانی خواهند نمود.

بروجردی علوی به مصداق های بارز در این خصوص نیز اشاره کرد و گفت:وقتی خاوری در بانک ملی یک کار غیر اخلاقی انجام داد باعث شد حیثت کلی این بانک زیر سوال برود.

وی ادامه داد:در اصفهان وقتی یک پزشک با یک کودک یتیم اینگونه برخورد تاسف باری کرد جایگاه کلی پزشکان را زیر سوال برد.

این استاد ارتباطات با تاکید براینکه حتی جواب منفی به مخاطب هم باید با زبان حرفه ای و معقولانه پاسخ داده شود،افزود:هنوز اصول اخلاق حرفه ای بعد از بیش از 40سال راه اندازی رشته روابط عمومی درایران رعایت نمی شود.

به گفته وی اصول اخلاقی باید از سوی قانون حمایت شود و با آموزش جایگاه آن را ارتقاء داد.

وی همچنین خواهان ترک مبالغه گویی از سوی روابط عمومی ها شد و گفت:در دولت قبل بعضا شاهد بودیم که برخی روابط عمومی ها از تکنیک مبالغه بیش از حد استفاده می کردند.

بروجردی علوی در پایان پیش شرط های اصول اخلاق حرفه ای را ؛تخصص،حضورمدیران پاکدشت،اینده نگری،عدم مبالغه و ارزیابی عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار