از انتخابات چه خبر؟
تابناک: شما به ده‌ها نفر توصیه کردید در انتخابات کاندیدا شوند.چرا خانه ملت این یک توصیه را روی سایت منتشر می‌کند و مابقی را منتشر نمی‌کند؟.
کد خبر: ۱۶۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲ 20 January 2016

به گزارش تابناک اصفهان، رد صلاحیت حدود دو سوم از داوطلبان ثبت نامی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، در استان اصفهان از جمله خبرهای داغ این روزهای فضای انتخابات در استان اصفهان بود.

خبری که بسیاری از چهره‌های سیاسی هر دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب را تا روزها در شوک فرو برد و اکنون برخی از آنها چهره‌ها درصدد پیگیری مجدد برای احزار صلاحیت خود هستند.

در همین ارتباط فارس به سراغ میرمرشدی، عضو سابق هیئت نظارت بر انتخابات اصفهان رفته است. وی در این خصوص تصریح کرد: بر همین اساس کسانی‌ که تمایل به حضور در این عرصه را دارند، باید مدارک و مستندات قانونی لازمه را تحویل این شورا دهند و اگر این مدارک و مستندات به هر دلیل ناقص و اشتباه بود، باید از قبل بدانند که این مرجع قانونی پاسخ منفی به آن‌ها خواهد داد.

وی ادامه داد: در این دوره از انتخابات شاهد بودیم از بین این 12 هزار نفر، افرادی حضور داشتند که در دوره‌های قبلی هیئت اجرایی و شورای نگهبان آن‌ها را رد صلاحیت کرده بود و حتی برخی از آن‌ها خارج از کشور اقامت داشتند؛ در بین این افراد کسانی با سابقه جاسوسی، دارای پرونده‌های اختلاس، ارتشا و قضایی هم وجود داشت.

حجت‌الاسلام میرمرشدی اذعان کرد: این افراد در کمال جسارت، برای حضور در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده‌اند و انتظار تایید شدن هم دارند.

وی با اشاره به این رد صلاحیت‌ها خاطر نشان کرد: عده‌ای به دنبال آن بودند که در این مرحله آمار رد صلاحیت‌ها بالا برود تا این موضوع را بهانه‌ای برای آزاد نبودن انتخابات در کشور بیان کنند.

وی ضمن اشاره به برخی از این نفوذها از اول انقلاب تاکنون اذعان داشت: در گذشته افرادی را داشته‌ایم که تا وزارت هم بالا رفته‌اند اما جاسوس از آب درآمدند؛ همچنین نمایندگان مجلس و حتی رئیس جمهوری داشتیم که وابسته به بیگانگان بود.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان، تجدید و بررسی مجدد صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط هیاتهای نظارت شورای نگبهان را خواستار شد.

بیانیه اصلاحات اصفهان در خصوص ردصلاحیت‌ها

در بیانیه این شورا که ایرنا آن را منتشر کرده بود، آمده است: در تاریخ بیست و هفت دیماه در حالی که مردم از شنیدن خبر پیروزی دیپلمات های سرافراز کشورمان در به ثمررساندن مذاکرات هسته ای و به فرجام رساندن برجام پس از ماه ها به یک نشاط و شادی عمومی رسیده بودند و زبان تقدیر و سپاس بر دولتمردان تدبیر و امید باز بود، اخبار مربوط به رد یا عدم احراز صلاحیت حداقل 60 درصد از کاندیداهای ثبت نام شده برای انتخابات مجلس، شوک عمیقی رابر جامعه وارد کرد.

بیانیه شورای جبهه اصلاحات استان اصفهان اضافه کرد: آنچه که سئوال امروز ما و همه دلسوختگان نظام و انقلاب است این است که با چه زمینه و سازوکاری فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور همه جانبه مردم در انتخابات جامه عمل می پوشد.

در بیانیه جبهه اصلاحات استان اصفهان، عدم احراز صلاحیت جمعی از داوطبان با اصل حضور گسترده مردم در انتخابات ، متعارض عنوان شده است .

این بیانیه با اشاره به احراز نشدن و رد صلاحیت تعدادی از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی آمده است : در بین این افراد زنان و مردان متعهد و دلسوزی وجود دارند که از دلباختگان به نظام و انقلاب، وابستگان به خانواده گرانقدر شهدا،جانبازان، ایثارگران دفاع مقدس، مدیران ارشد نظام با سابقه چندین سال خدمت، معلمان و اساتید آموزش و پرورش و دانشگاه، کارمندان، کارگران، کسبه صدیق و شریف و دیگر اقشار پاکدست جامعه هستند.

شورای جبهه اصلاحات استان اصفهان اضافه کرد: با اعتقاد راسخ به این موضوع که مشکلات و مسائل کشور با حضور، همگرایی، همفکری و همکاری همه جناح ها و مشرب های فکری معتقد قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی در نهادهای تصمیم گیر و تصمیم ساز میسر است از اعضای محترم شورای نگهبان می خواهیم در بررسی مجدد، راه حضور و رقابت سالم داوطلبان در انتخابات پیش رو را هموار سازند.

این شورا در بیانیه افزود: از دکتر حسن روحانی ریاست جمهوری به عنوان پاسدار قانون اساسی انتظار داریم همچنان که تاکنون از حقوق ملت دفاع کرده اند، اقدامات لازم را برای احقاق حقوق داوطلبان پیگیری کنند.

هيئت بازرسي انتخابات پنجمين دوره خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي شهرستان اصفهان تشكيل شد.

در اولين جلسه هيئت بازرسي حوزه انتخابيه شهرستان اصفهان، فرماندار با اشاره به اينكه وزارت كشور وظيفه اجراي قانون انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و مسئوليت حسن اجراي انتخابات را دارد، اظهار کرد: بازرسي اجرايي نيست بلكه در قالب نظارت و به منظور پيشگيري از تخلفات احتمالي و رعايت كامل قوانين انتخابات نقش خود را ايفا خواهد كرد.

فضل‌الله کفیل با بيان اينكه حدود یک هزار نفر از اقشار مختلف در امر بازرسي به كار گرفته خواهند شد، بر استفاده از افراد توانمند، امانتدار و مسلط به قوانين انتخابات تاكيد كرد و گفت: انتخابات بايد در فضايي برگزار شود تا مردم با اطمينان كامل حضور حداكثري داشته باشند و به كانديداي موردنظر خود رأي دهند و يكي از وظيفه‌هاي هيئت بازرسي نظارت مستمر بر روند انتخابات و مستندسازي نتيجه انتخابات و ارسال آن به هيئت بازرسي استان است.

حسینعلی حاجی دلیگانی، اظهار کرد: خانه ملت 4 دی‌ماه متن نامه‌ای از رئیس مجلس در مورد توصیه به یکی از همکاران برای ثبت‌نام در انتخابات را منتشر کرد. آیا استفاده از عنوان رئیس مجلس برای توصیه به کاندیدا شدن خلاف قانون نیست؟ آیا اگر سایر روسای قوا این کار را انجام دادند درست است؟ آیا این‌جور ناز کردن و ناز کشیدن در شأن مسئولان نظام است؟ آیا این خودش نوعی سوءاستفاده و تبلیغات انتخاباتی محسوب نمی‌شود؟

این نماینده مجلس ادامه داد: شما به ده‌ها نفر توصیه کردید در انتخابات کاندیدا شوند. چرا خانه ملت این یک توصیه را روی سایت منتشر می‌کند و مابقی را منتشر نمی‌کند؟.

حاجی در بخش دیگری از تذکر خود اظهار کرد: ماه‌هاست ده‌ها طرح دو و یک فوریتی در نوبت بررسی در صحن علنی است که یکی از آنها حمایت از کارافتادگان یعنی یک جمعیت 6 میلیون نفری ضعیف است، اما طرح کسی که به او توصیه می‌کنند نامزد شود برخلاف قانون در مجلس مطرح می‌شود. این در حالی است که ما برای اداره جلسات آیین‌نامه داریم اما این ظلم هفته گذشته اتفاق افتاده است. اگر رئیس مجلس قانون را اجرا نکند بقیه کشور چه باید بکنند؟

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
خدا رو شکر رد صلاحیت شدند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار