رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر 49 پروژه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۶۷۰۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹ 20 January 2016

عدیل سروی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل طرح‌های مختلف اقتصادی، تولیدی و توسعه آبیاری‌های مدرن است که با 73 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در سال جاری و به مناسبت‌های مختلف سازمان جهادکشاورزی 181 پروژه را با رقم 155 میلیارد تومان تکمیل و به بهره‌برداری رسانده که اغلب این سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه آب و خاک است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای جدید برای تولید محصولات متنوع در شمال و جنوب استان گفت: کشت گلخانه‌ای یا متراکم که در نقاط مختلف استان جای خود را پیدا کرده است در حالی که در شهرهای مختلف احداث و مدیریت مجموعه‌های گلخانه‌ای توسط بخش خصوصی رونق مضاعفی گرفته به طوری که در کوثر و پارس‌آباد پروژه‌های جدید گلخانه‌ای نیز با فراخوان‌هایی که انجام شده در حال ثمردهی است.

سروی از طراحی و برنامه‌ریزی برای اجرای مجتمع‌های گلخانه‌ای هزار هکتاری در پایاب سد خداآفرین خبر داد و بیان کرد: بر اساس تفاهمنامه‌ سه جانبه‌ای که منعقد شده است امیدواریم پروژه‌های جدید مجتمع‌های گلخانه‌ای بتواند مسیر و بستری را فراهم کند تا زمینه اشتغالزایی فراهم آید.

این مسئول به سرمایه‌گذاری‌های متعدد در حوزه توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی تا 207 هزار تن محصولات تولیدی در استان اشاره کرد و یادآور شد: این صنایع تبدیلی و تکمیلی اغلب با سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل با اشاره به اجرای شبکه پایاب سد یامچی به مساحت یک‌هزار و 800 هکتار و اجرای فاز دوم این پروژه‌ تا 3 هزار هکتار تصریح کرد: در پایاب سد پیله‌سحران با یک‌هزار و 230 هکتار و قوری‌چای 160 هکتار پروژه‌های انتقال و پایاب سد برای تبدیل اراضی به کشت محصولات آبی فراهم آمده است.

سروی ادامه داد: بزرگترین پروژه‌های آبیاری تحت فشار نیز در منطقه شمال استان همچنین پایاب سدگیلارلوی، منطقه نیر و همچنین لیکوان و ایلخچی در حال اجرا است که این خود بستر توسعه و کشت متنوع‌تر را فراهم کرده است.

وی توسعه باغات را نیز یادآور شد و افزود: توسعه باغات در 500 هکتار در مناطق مختلف استان با استفاده از آبیاری‌های مدرن در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل جذب اعتبارات از محل ماده 10 و 12 را شامل خشکسالی و حوادث به مبلغ 15 میلیارد تومان و با تخصیص 100 درصدی یادآور شد و گفت: 12 پروژه شامل سد معیشتی و 12 بند انحرافی نیز در اراضی کشاورزی به عنوان یک اولویت جدی مورد توجه و مدنظر قرار گرفته است.

سروی بیان کرد: تلاش سازمان جهاد کشاورزی بر این است تا بستری را فراهم کند که امر توسعه کشاورزی در ابعاد مختلف شکل بگیرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار