کد خبر: ۱۶۷۰۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱ 20 January 2016


انتخابات هیات مدیره انجمن خیرین کتابخانه ساز فردیس روز چهارشنبه با حضور مدیر کل کتابخانه های استان البرز وجمعی از خیرین برگزار شد.

به گزارش ایرنا، دراین نشست با انجام قرعه کشی و رای گیری از حاضران 21 نفر به عنوان هیات امنا انجمن کتابخانه های عمومی انتخاب شدند.

از این تعداد پنج نفر به عنوان عضو اصلی هیات مدیره و دو نفر بازرس و دو نفر به عنوان عضو علی البدل هیات مدیره معرفی شدند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز گفت: همانگونه که در قرآن کریم به وضوح بیان شده، علم و دانش نور امت است و همه باید بکوشیم تا با از میان برداشتن جهل و ظلمت نقش موثری را در افزایش سطح علمی کشور ایفا کنیم.

حجت الاسلام شمس الله فلاح افزود: اینک که بار سنگین امانتی بر دوش ما گذاشته شده است باید بکوشیم تا بتوانیم مقتدرانه این بار امانت را به سرمنزل مقصود برسانیم.

وی ادامه داد: یکی از کارهای ماندگار برای مردم تولید کتاب، ایجاد کتابخانه و زمینه سازی برای رشد فرهنگی اجتماعی است که خیرین می توانند در این امر نیز مشارکت داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز افزود: در قرآن، کتاب با معانی مختلفی همچون شریعت، نوشتن، علم ازلی الهی، اندازه گیری و قرآن آمده است که نشان از اهمیت امر مطالعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارد این امر نشانگر آن است که هر مسلمان و انسانی باید نسبت به کتاب وظیفه مند و متعهد باشد تا بتوان جایگاه واقعی کتاب در جامعه را نهادینه کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید برای گسترش کتابخوانی و ایجاد کتابخانه اقدامات تاثیرگذاری انجام شده و سرمایه گذاری های مطلوبی در این زمینه شکل گیرد یکی از کارهای ماندگار برای مردم تولید کتاب، ایجاد کتابخانه و زمینه سازی برای رشد فرهنگی اجتماعی است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز اظهار داشت: با توجه به نبود زیر ساخت های لازم در شهرستان فردیس و عدم تامین منابع مالی مورد نیاز در این شهرستان با کمبود کتابخانه مواجه هستیم.

فلاح در ادامه از تخصیص یک قطعه زمین در جهت ساخت کتابخانه در شهرستان فردیس خبر داد و افزود؛ با پیش بینی های انجام شده و اختصاص یک قطعه زمین در آینده ایی نزدیک شاهد کلنگ زنی و احداث یک باب کتابخانه عمومی دیگر در شهرستان فردیس خواهیم بود.

شهرستان فردیس با حدود 600 هزار نفر جمعیت در جنوب کلانشهر کرج مرکز استان البرز واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار