مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان اردبیل گفت: پرونده قضایی کارخانه آسفالت شهرداری اردبیل همچنان مفتوح است و این کارخانه در حال رفع نواقص زیست‌محیطی خود است.
کد خبر: ۱۶۷۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴ 21 January 2016

به گزارشخبرنگار مهر،سید رضا موسوی پیش از ظهر پنج‌شنبه در جلسه بررسی وضعیت واحدهای آلاینده صنعتی در اردبیل تصریح کرد: این کارخانه به دلیل آلودگی‌های زیست‌محیطی با حکم قضایی در مردادماه سال جاری تعطیل شد.

وی افزود: مشکلاتی به لحاظ نبود فضای سبز در محوطه، اصلاح فیلترها و سنگ‌شکن در کارخانه وجود داشت که با جلسات مشترک با شهرداری اردبیل اصلاح آن‌ها درخواست شد.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان با تأکید به اینکه آغاز به کار دوباره کارخانه منوط به اصلاح این ایرادات شده، اضافه کرد: کارخانه ایرادات خود را پذیرفته و در حال رفع نواقص است.

موسوی با تأکید به اینکه خود شهرداری نیز به‌ضرورت رفع این ایرادات مجاب شده است، متذکر شد: پرونده هنوز مفتوح است و بعد از رفع ایرادات کارخانه می‌تواند فعال شود.

وی در خصوص وضعیت آلایندگی واحدهای صنعتی بابیان اینکه استان اردبیل در وضعیت مطلوبی است، اضافه کرد: بسته به نوع و وضعیت آلایندگی ما در ابتدا به واحد صنعتی تذکر می‌دهیم و اگر نسبت به اصلاح اقدام نکرد توقف فعالیت آن را از مراجع قضایی پیگیری می‌کنیم.

به گفته مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان در حال حاضر ۲۳ واحد آلاینده صنعتی در استان تذکر دریافت کرده‌اند و اگر نسبت به اصلاح ساختار خود اقدام کنند و آلایندگی را کاهش دهند از لیست صنایع آلاینده خارج خواهند شد.

وی تشخیص آلایش یک واحد صنعتی را وظیفه محیط‌زیست دانست و اضافه کرد: یک درصد از فروش چنین واحدی توسط امور مالیاتی اخذشده و به شهرداری‌ها تحویل می‌شود.

موسوی ابراز امیدواری کرد با رفع نواقص واحدهای آلاینده اردبیل به صفر برسد و سلامت محیط‌زیست استان به‌واسطه فعالیت واحدهای صنعتی تهدید نشود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار