میزبانی نوروزی به روایت آمار؛
تابناک: با گذشت شش روز از تعطیلات نوروزی و حضور گردشگران بسیاری در استان اصفهان خدمات متنوعی از سوی دستگاه های مختلف به مسافران اراده شد.
کد خبر: ۱۶۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶ 26 March 2015
به گزارش تابناک اصفهان، حضور گردشگران داخلی در روزهای نوروزی اصفهان، به آمار میلیونی رسیده است و همین حضور سبب شده تا بسیاری از ارگان های دولتی و حتی نهادهای خصوصی برای خدمت رسانی به مسافران کمر همت بسته و اقدامات متنوعی را با توجه به وظیفه خود به اجرا در می آورند.

امروز بنابر آمار اعلام شده از سوی ستاد تسهیلات سفر استان اصفهان نزدیک به 600 هزار مسافر طی 5 روز گذشته وارد شهر اصفهان شدند.

البته پیش از این اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان آمار ورود مسافران به استان اصفهان را دو میلیون نفر عنوان کرد.

همچنین بنابر اعلام آموزش و پرورش استان اصفهان ؛ تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار مسافر در مدارس استان اصفهان تا به امروز اسکان یافتند.

گفتنی است براساس آمار همچنین تا امروز، به ۹۶۷ حادثه دیده در طرح امداد و نجات اصفهان در ۱۰ روز تعطيلات نوروزي امدادرسانی شده است.

همچنین از ۱۷۱ حادثه رخ داده در این مدت تا امروز، ۸۶ مورد حادثه جاده ای، یک مورد حادثه دریایی – ساحلی، ۲ مورد سیل و آبگرفتگی، ۲۷ مورد حادثه شهری، ۲ مورد حادثه کوهستان امدادرسانی شده اند و همچنین ۵۳ مورد نیز با مراجعه به پایگاه‌ها خدمات حضوری دریافت نموده اند.

بنابر آمار آتش نشانی نیز تا به امروز حادثه خاصی در اصفهان گزارش نشده است و برخلاف سال های گذشته که اسکان مسافران در چادرهای باغ فدک و روشن کرد گاز پیک نیک سبب بروز حادثه خفگی یا آتش سوزی برای مسافران می شد، خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر آتش سوزی یا خفگی در این چادرها اعلام نشده است.

البته با وجود کنترلهای ماموران آتش نشانی برای عدم استفاده از گاز پیک نیک در چادرهای مسافران، به گزارش اورژانس استان اصفهان تاکنون چهار نفر در اصفهان در ایام نوروز تاکنون با گاز منواکسید مسموم شده اند.

واحدهای بهداشتی و نظارتی در اصفهان هم در این ایام فعال اند که به گفته مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با آغاز طرح نوروزی ۳۸ واحد غذایی متخلف از جمله رستوران، فست فودی ها و آجیل فروشی ها و غیره در اصفهان پلمب شد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار