رئیس اتحادیه تولیدکنندگان طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی استان همدان گفت: اگر از معادن شناسایی شده در استان به خوبی استفاده شود می‌توان برای 2 هزار نفر اشتغال ایجاد کرد.
کد خبر: ۱۶۷۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹ 22 January 2016
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی استان همدان گفت: اگر از معادن شناسایی شده در استان به خوبی استفاده شود می‌توان برای 2 هزار نفر اشتغال ایجاد کرد.

به گزارش فارس، هاشم محمدی در مراسم افتتاح نمایشگاه «از گوهر تا درآمد» با اشاره به اینکه استان همدان ظرفیت تبدیل شدن به پایلوت طلا و جواهرات کشور را دارد، اظهار کرد: اگر از معادن شناسایی شده در استان به خوبی استفاده شود می‌توان برای 2 هزار نفر اشتغال ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه از مسئولان استان به جز توجه به این صنعت خواسته‌ دیگری نداریم، تاکید کرد: نیروی کار در صنعت سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی کم است به همین دلیل در این صنعت نیاز به نیروی بیشتری وجود دارد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی استان همدان افتتاح این نمایشگاه و ورود مجموعه بین‎المللی به همدان را یک اتفاق خوب دانست و ادامه داد: باید با دید باز زمینه‌های پیشرفت صنعت جواهرات را در استان ایجاد کرد.

وی افزود: امیدواریم شرایطی ایجاد شود تا استان همدان به پایلوت کشوری این صنعت تبدیل شود چراکه توانایی پایلوت شدن در استان همدان وجود دارد.

محمدی با اشاره به وجود معادن گارنت، کوارنز، یاقوت کبود، کیانیت در همدان، ادامه داد: اگر از این معادن به خوبی استفاده شود اشتغالزایی زیادی را در بر خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه نباید بر شعارها اتکا کرد، ادامه داد: اگر به صنعت جواهرات بیشتر توجه شود می‌توان برای یک‌هزار نفر به صورت مستقیم و برای 3 هزار نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کرد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی استان همدان در پایان همدان را استانی عقب به لحاظ سیستم کاری در این صنعت دانست و افزود: باید کار به دست کاردان سپرده شود و این موضوع تنها نیازمند توجه مسئولان است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار