نماینده مردم اردبیل،نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: برای احداث کارخانه پگاه در اردبیل در تولید محصولات لبنی مختلف، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی کارشکنی‌هایی را انجام می‌دهند و در تامین زمین مورد نظر مشکلاتی را به وجود آورده است.
کد خبر: ۱۶۸۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱ 23 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، منصور حقیقت‌پور امشب در پاسخ به سئوالات تعدادی از نخبگان علمی در اردبیل اظهار کرد: کارخانه اتوبوس‌سازی اردبیل نه تنها تعطیل نشده بلکه به تولید مینی‌بوس و در آینده تولید کامیون‌ها روی آورده و تلاش می‌کند تا با تمام ظرفیت تولیدش را ادامه بدهد.

وی با انتقاد از مسئولان استانی و عدم انجام تعهدات دولتی در خرید بیش از 5 هزار اتوبوس و مینی‌بوس از این کارخانه بیان کرد: تا زمانی که ما خرید اتوبوس و مینی‌بوس داخلی را به محصولات چینی ترجیح ندهیم قطعا با مشکلاتی روبه‌رو خواهیم شد و تولید داخلی نمی‌تواند توانمندی‌‌های خود را به خوبی نشان دهد.

کشت و صنعت در آستانه ورشکستی

نماینده مردم اردبیل،نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های دولتی بر اساس اصل 44 قانون اساسی ممنوع شده و دیگر نمی‌توانیم سرمایه‌گذاری‌های همچون کشت و صنعت را شاهد و ناظر باشیم، گفت: کشت و صنعت مغان با 3 هزار هکتار باغ و هفت هزار راس دام و ده‌ها هکتار اراضی زراعی و چندین کارخانه به وضعیت ضرردهی رسیده و در آستانه ورشکستی است.

حقیقت‌پور بیان کرد: دولت نه تنها تاجر، کشاورز و صنعتگر قوی نیست بلکه بهتر است تمام زیرمجموعه‌های تولیدی و صنعتی خود را به بخش خصوصی واگذار کند و به هیچ‌وجه تصدی‌گری را در اولویت قرار ندهند.

وی به توافق انجام شده برای احداث دو کارخانه تولید محصولات لبنی در اردبیل و نیر اشاره کرد و گفت: قرار است کارخانه پگاه در اردبیل مجموعه خود را احداث کند که تاکنون جهاد کشاورزی و منابع طبیعی مانع این سرمایه‌گذاری شدند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در نیر هم مقرر است تا یک واحد تولید محصولات لبنی راه‌اندازی شده و زمینه اشتغال تعدادی از بیکاران را فراهم آورد که در جذب سرمایه‌گذار این واحد تولیدی نیز به دلیل مهیا نبودن برخی از زیرساخت‌ها دچار مشکلات عدیده‌ای شدیم.

حقیقت‌پور ادامه داد: ما آمادگی داریم در بخش‌های نفت و گاز، داروسازی و احداث پالایشگاه، فرآورده‌‌های لبنی، میوه و سبزی و ... نسبت به جذب سرمایه‌گذاران اقدام کنیم ولی انتظار می‌رود مسئولان نیز با دور شدن از دوران آزمون و خطا در صحنه عمل یاری‌گر ما باشند و به جای آنکه پای سرمایه‌گذاران را بگیرند دست آنها را گرفته و با واقع‌بینی و رفع تهدیدهای حقیقی سعی کنند تا بهترین اتفاق ممکن در حوزه برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری‌ها به انجام برسد.

وی در مورد نفت مغان و عملیات اکتشافی در این زمینه یادآور شد: وزارت نفت سیاست‌گذاری‌‌های منطقی را برای توسعه میادین نفتی در پیش گرفته و تلاش می‌کند اولویت در حوزه‌های مشترک این سرمایه‌گذاری‌های انجام شود و در مرحله بعد بهره‌برداری‌های داخلی در دستور کار قرار گرفته است.

نماینده مردم اردبیل،نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این شرایط که قیمت نفت به 27 دلار رسیده به اعتقاد وزارت نفت استخراج نفت مغان صرفه اقتصادی ندارد ولی در چشم‌انداز توسعه این حوزه می‌توان در این بخش سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام داد.

اردبیل به عسلویه شمال کشور تبدیل می‌شود

حقیقت‌پور در ادامه سخنان خود بیان کرد: اگر مطالعات، استخراج و اکتشاف نفت از دریای خزر شکل عملیاتی به خود بگیرد قطعا استان اردبیل از ثمرات آن در کنار استان گلستان، گیلان و مازندران بهره‌مند خواهد شد.

وی افزود: استخراج نفت حوزه دریای خزر استان‌های یاد شده را متحول کرده و به یقین اردبیل را به عسلویه شمال کشور تبدیل خواهد کرد.

سوء‌مدیریت به تعطیلی کارخانه‌‌ها دامن زده است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در مورد تعطیلی برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی در استان گفت: اگر امروز ذوب‌آهن اردبیل تعطیل شده و یا کشت و صنعت و سبلان پارچه در آستانه تعطیلی قرار دارند قبل از اینکه مشکلات فنی و اجرایی داشته باشند از سوء مدیریت رنج می‌برند.

حقیقت‌پور در مورد کارخانه ذوب‌‌آهن اردبیل و تعطیلی آن گفت: صاحب این کارخانه 120 میلیارد تومان تسهیلات بانکی گرفته اما با خرید دستگاه‌های دست دوم از ترکیه بخش عظیمی از این منابع را حیف و میل کرده و معلوم نیست به غیر از تولید در کجا این مبالغ را سرمایه‌گذاری کرده است.

وی حل این مشکلات را مرهون اصلاح سوء مدیریت‌‌ها و نامطلوب بودن این رویه توصیف کرد و گفت: در بخش گردشگری نیز برخی نقص‌ها در استان اردبیل قابل حل است اما برخی نقص‌ها نظیر کوتاهی دولت در ایجاد زیرساخت‌ها به این زودی‌ها نمی‌تواند برطرف شود.

امکان توسعه گردشگری مذهبی در اردبیل بالا است

نماینده مردم اردبیل،نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ما در این استان یک فرودگاه مناسب با هتل‌های در شان حضور گردشگران داخلی و خارجی نداریم که بخواهیم از توسعه توریسم داخلی و خارجی سخن به میان آوریم افزود: ما در همه حوزه‌ها از گردشگری طبیعت گرفته تا مذهبی، کشاورزی وعشایری امکان توسعه داریم و به راحتی می‌توانیم با تعیین مکمل‌های گردشگری ظرفیت ماندگاری گردشگران را از یک روز به بیش از سه روز ارتقاء دهیم.

حقیقت‌پور تصریح کرد: امیدواریم با رفع تحریم‌ها و کم شدن هزینه 250 میلیارد تومانی ناشی از تحریم‌ها به صورت روزانه جلوی این خسارت وارده را بگیریم و به تدریج با آزادسازی پول‌هایمان از کشورهای مختلف که تاکنون در چندین مرحله 6 میلیارد دلار در یک نوبت، 1.7 دهم میلیارد دلار در نوبت دیگر آزادسازی شده و بانک‌های برزیل، هند و چین نیز درصدد آزادسازی منابع ما هستند بتوانیم از این وضعیت خلاصی پیدا کنیم.

وی به نسخه شفابخش توسعه گردشگری مذهبی با ورود 20 میلیون علویان ترکیه برای بازدید از بقعه شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی اشاره کرد و افزود: در 10 روز محرم می‌توانیم گردشگری مذهبی را در این استان رونق داده و آداب و رسوم ایام عاشورا را به خوبی مشاهده کنیم.

* ضعف مدیریت‌ در اردبیل مشهود است

نماینده مردم اردبیل،نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در بحث انتخابات مدیران، بنده اولین کسی بودم که پیشنهاد دادم مجمع در انتخابات دخالت نکرده بلکه شاخص بدهد، گفت: ما کمترین دخالت را در این حوزه داشتم.

حقیقت‌پور با اشاره به ضعف آشکار معاونان استاندار و مدیران استانی در دو سال اخیر عنوان کرد: بعد از پایان انتخابات استاندار اردبیل باید پاسخگو باشد که چرا تن به انتخاب چنین مدیران ضعیف داده که برخی از آنها حتی در قواره یک بخشدار و دهیار نیز نیستند.

وی ادامه داد: بنده از سر تکلیف شرعی بار دیگر کاندیدا شدم و به دلیل آنکه تعلق خاطری به زادگاهم داشتم در انتخابات نام‌نویسی کردم.

نماینده مردم اردبیل،نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی علت ضعف مجمع نمایندگان استان را عدم انتخاب افراد شایسته و لایق برای مجلس در دوره نهم اعلام کرد و گفت: نباید در مجلس دهم چنین فرایندی تکرار شود هر چند که ما تلاش کردیم از همان ابتدای سال 90 یک وحدت و همگرایی را در بین نمایندگان به وجود آوریم.

حقیقت‌پور به تغییر مفهوم قدرت در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: قبل از جنگ جهانی دوم مفهوم قدرت مفهوم حضور گسترده و وسیع در صحنه‌های مختلف بوده اما امروز این مفهوم تغییر پیدا کرده و به جای سازماندهی نظامی، جنگ ستارگان، مفهوم قدرت در اندیشه، ابزار قلم و نوشتار، تجلی متفاوت پیدا کرده است.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حقیقت‌پور در پایان سخنان خود اظهار کرد: امروز نشریه جای توپ و تفنگ، ماهواره جای نیروی هوایی و فضاهای مجازی جای نیروی دریایی را گرفته و در حال حاضر رسانه بهترین ابزار ژئوپلیتیکی است که می‌توان از این ابزار قدرت بیشتر و بهتر استفاده کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار