درآمدهای پایدر شهرداری در بودجه سال 95 ، ده درصد افزایش خواهد داشت.
کد خبر: ۱۶۸۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱ 23 January 2016
ناصر امانی در نشست خبری با بیان اینکه امسال درآمدهای پایدار شهرداری چهار هزارمیلیارد تومان و در سال آینده 4هزار و 400میلیارد تومان خواهد بود، گفت : در سال های گذشته، بخش درآمدهای غیرنقدی شهرداری وضع مشخصی نداشت و این بخش ثبت نمی شد اما هم اکنون این بخش نیز کاملاً مشخص و شفاف است.

وی درادامه با اشاره به اینکه بودجه سال آینده شهرداری 18هزار و 716 میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: این اعتبار در حوزه شهرسازی 9 هزار و 470میلیارد تومان، فروش املاک هزار و 500میلیارد تومان، مشارکت ها یکهزار و 300میلیارد تومان، ارزش افزوده سه هزار و 800میلیارد تومان ، وام ها 700 میلیارد تومان، وصول مطالبات 592 میلیارد تومان ، ماده 100و مطالبات دستگاه های دولتی 78 میلیارد تومان، مجتمع های ایستگاه ها 500میلیارد تومان و سایر 633میلیارد تومان است.

امانی در خصوص فاینانس گفت: در حال حاضر یک میلیارد دلار فاینانس روی میز دولت است که با ورود رئیس جمهور چین به کشورمان انتظار داریم یکی از قراردادهایی که به امضاء برسد فاینانس شهرداری باشد.

وی در خصوص بدهکاری دولت به شهرداری تهران گفت: با دولت توافق کردیم که این موضوع حسابرسی شود و یک مرجع رسمی این موضوع را بررسی و اعلام کند .

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری افزود: حداقل دولت به شهرداری 7 میلیارد تومان بدهی دارد.

امانی با اشاره به مصارف بودجه سال 95 گفت: مصارف مناطق و واحدهای ستادی شهرداری تهران با 8،6 درصد رشد بالغ بر 187،163 میلیارد ریال است .

وی افزود: بودجه سال 95 در حوزه ماموریت اجتماعی و فرهنگی با 7و 5 درصد رشد 16450 میلیارد ریال پیشنهاد شده است.

امانی با اشاره به ماموریت های حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: با هدف بهبود نظام حمل و نقل عمومی و با تاکید بر توسعه حداکثری حمل و نقل ریلی، اعتبارات حمل و نقل و ترافیک 59،059 میلیارد منظور شده است .

وی گفت: همچنین مبلغ 1/838 میلیارد ریال صرف مواردی از قبیل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ،‌ کمک به سازمان تاکسیرانی شهر تهران ،‌کمک به ساماندهی رانندگان تاکسی،‌کمک به مابه التفاوت قیمت بلیت اتوبوس به شرکت واحد اتوبوسرانی ،‌کمک ما به التفاوت قیمت بلیت اتوبوس به بخش خصوصی ،‌کمک بازخریدی کارکنان مازاد شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه خواهد شد.

امانی با اشاره به اعتبارات پیش بینی شده در حوزه ماموریت خدمات شهری و محیط زیست گفت: در این حوزه با 13/7 دهم درصد رشد نسبت به اعتبار مصوب سال 94 مبلغ 30/469 میلیارد ریال منظور شده است .

وی گفت: همچنین مبلغ 11/674 میلیارد ریال (معادل 38/3 درصد از مبلغ فوق) اعتبارات هزینه ای است که صرف مواردی از قبیل نگهداری فضاهای سبز ،‌ آموزش شهروندان در زمینه مدیرت پسماند، رفت و روب شهری،‌جمع آوری و حمل پسماند ،‌بهبود محیط زیست شهری ،‌مدیریت و راهبری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی خواهد شد.

امانی در ادامه با اشاره به ماموریت شهرداری تهران در حوزه ایمنی و مدیریت بحران گفت: در این حوزه در مجموعه اعتبارات با 20 درصد افزایش نسبت به سال 94 مواجه بوده ایم و معادل 6/421 میلیارد ریال پیش بینی شده است.

وی افزود: همچنین مبلغ 4/106 میلیارد ریال (معادل 63/9 درصد از مبلغ فوق) اعتبارات هزینه ای است که صرف مواردی از قبیل : مدیریت و راهبری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و افزایش ایمنی اماکن دربرابر سوانح طبیعی و توسعه نظامات مواجه با حوادث غیرمترقبه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار