رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در نشست هم‌اندیشی تبیین سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست با اعلام اینکه باید در حوزه محیط زیست فرهنگ سازی شود، گفت: استقرار مدیریت محلی در تهران لازم است.
کد خبر: ۱۶۸۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹ 24 January 2016
محمدمهدی گلمکانی در نشست هم‌اندیشی تبیین سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست، گفت: در هفته هوای پاک که از 29 دی ماه لغایت 4 بهمن ماه برگزار می‌شود، برنامه‌های متنوعی با هماهنگی ستاد سیاست‌گذاری هوای پاک در نظر گرفته شده است که امیدواریم این برنامه‌ها در طول سال تداوم پیدا کند تا بتوانیم در جهت توانمندکردن جامعه و توجه مردم به حوزه محیط زیست گام برداریم.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه توجه به محیط زیست از نیازهای پایه جوامع است، اظهار کرد: به همین منظور تک تک شهروندان نقش مؤثری در این زمینه دارند‌، به‌گونه‌ای که در بحث آلوده نکردن زمین و جلوگیری از آلودگی هوا و منابع طبیعی همچون آب باید تلاش کنیم.

وی با اعلام اینکه در زمینه آلودگی هوا باید با شاخص‌های کمی این موضوع پیگیری شود، یادآور شد: لازم است در زمینه محیط زیست فرهنگ سازی کنیم به‌طریقی که رسانه‌ها سفیران واقعی محیط زیست و سلامت به حساب می‌آیند.

گلمکانی درخصوص پیوست‌های زیست‌محیطی مورد تأکید مقام معظم رهبری هم گفت: رویکرد اصلی ما در بحث محیط زیست‌، رویکرد اجتماعی است و رهبری نیز در سه بند به این موضوعات پرداخته‌اند.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با ابراز امیدواری از راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست در سرای محلات اظهار کرد: امیدواریم مدیریت محلی را در حوزه محیط زیست مستقر کنیم تا مشکلات محله را که ساکنین محل به‌صورت مستقیم از آن متضرر می‌شوند کاهش دهیم، چراکه تخصیص منابع باید به‌صورت عادلانه انجام شود.

وی با بیان "باید دغدغه محیط زیستی داشته باشیم" ادامه داد: این موضوع یک مسئله کشوری است که باید برای حل آن دست به دست هم دهیم تا معضلات را از بین ببریم. خوشبختانه شهردار تهران بر انجام سیاست‌های رهبری توجه ویژه داشته است، به‌طریقی که توسعه حمل و نقل عمومی و مترو و همچنین بحث‌های زیست‌محیطی را در بودجه سال 95 در نظر گرفته است.

گلمکانی با اشاره به سیاست‌های کلی محیط زیستی که رهبری اعلام کرده است، خاطرنشان کرد: مدیریت جامعه هماهنگ و نظام‌مند با رویکرد در مشارکت‌های مردمی، ایجاد نظام یک‌پارچه محیط زیست و همچنین جرم‌انگاری تخریب محیط زیست از جمله این موضوعات است.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به تهیه اطلس زیست‌بوم کشور تصریح کرد: نهادینه ساختن فرهنگ و اقتصاد زیست‌محیطی، پایش مجتمع و کنترل منابع و عوامل آلاینده و همچنین گسترش اقتصاد سبز و تقویت دیپلماسی محیط زیستی از جمله مواردی است که بر آن تأکید شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار