کد خبر: ۱۶۹۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲ 24 January 2016


عوامل قطع و قاچاق 30 اصله درخت بریده شده تاغ از جنگل‌های اشتهارد توسط مأموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، در پی گشت و مراقبت اراضی ملی جنگل‌های دست کاشت تاغ شهرستان اشتهارد مأموران یگان حفاظت متوجه یک دستگاه خودروی نیسان به شماره شهربانی 46 151 د 62 شد که به محض مشاهده نیروهای یگان حفاظت، بلافاصله از منطقه و در جاده اشتهارد به سمت رحمانیه متواری می‌شوند.

بر اساس این گزارش در پی تعقیب خودرو توسط ماموریت یگان حفاظت اشتهارد و اطلاع پاسگاه انتظامی رحمانیه خودرو متوقف و سه نفر از قاچاقچیان و متخلفان دستگیر و پس از اخذ دستور از مقام قضایی تا وصول نتیجه قانونی راهی زندان شدند.

در این دستگیری و کشف تعداد تقریبی 30 اصله درخت تاغ کشف شد.

ارزش زیست‌محیطی درختان تاغ در این منطقه با توجه به تغییرات اقلیمی بسیار باارزش بوده و این خسارت محدود به خسارت اقتصادی وارده نیست.

لازم به ذکر است در حال حاضر استقرار این درختان به علت تغییرات اقلیمی، کاهش منابع آبی و .... به سختی امکان‌پذیر است و ضروری است همه علاقمندان طبیعت در صورت مشاهده وقوع تخلف، مأموران یگان حفاظت را با شماره تماس رایگان 1504 مطلع کنند.

1200 پرونده تعزیراتی در استان البرز تشکیل شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز گفت: طی ماه گذشته 1200 پرونده در بخش کالا و خدمات، بهداشت، دارو و درمان، قاچاق کالا و ارز در استان تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان البرز، علی‌اکبر مختاری با اشاره به تشکیل 1200 پرونده تعزیراتی در استان البرز اظهار کرد: در این راستا محکومیت بیش از 14 میلیارد ریال برای متهمین پرونده‌ها نیز در استان البرز انجام شد.

وی ادامه داد: ارزش پرونده‌های موصوف 5 میلیارد و 573 میلیون و 846 هزار و 566 ریال بوده که منجر به محکومیت 14 میلیارد ریالی متهمین پرونده‌ها شد.

وی در ادامه سخنان خود از تعطیلی یک شرکت تولیدی کلوچه بدون مجوزهای لازم و عدم رعایت موازین بهداشتی در استان البرز خبر داد و گفت: یک شرکت تولیدی کلوچه که با سوءاستفاده از عناوین شرکت‌های دیگر و برندهای داخلی معروف و در شرایطی کاملا غیربهداشتی و بدون داشتن هر مجوز اقدام به فعالیت و تهیه کیک و کلوچه می‌کرد شناسایی و پلمپ شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار