کد خبر: ۱۶۹۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰ 25 January 2016
باغداران سیب سی‌سخت مرکز شهرستان دنا به‌دلیل بی‌توجهی مسئولان به مشکلات موجود از جمله نبود خرید تضمینی محصول تولیدی، درختان خود را با تبر و پنجه آهنین بیل مکانیکی قلع و قمع کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، شهرستان دنا با مرکزیت سی‌سخت در دامنه کوه دنا بزرگترین کوه رشته کوه زاگرس و در 35 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده و به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی و گردشگری کشور شناخته شده است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دنا با تکذیب قطع درختان سیب سی‌سخت توسط کشاورزان، گفت: اگر من مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دنا هستم کسی این کار را نکرده است.

آذرفر در پاسخ به خبرنگار تسنیم که اظهار کرد این خبرگزاری از قطع درختان سیب عکس تهیه کرده است، ابراز کرد: کاهش قیمت سیب باغداران کشوری بوده و ربطی به شهرستان دنا ندارد زیرا در سنوات گذشته میزانی از سیب تولیدی کشور توسط کشور عراق خریداری می‌شد ولی هم اکنون خبری از خرید توسط این کشور نیست.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین مشکل باغداران سیب شهرستان دنا نبود تضمینی خرید محصول توسط تعاون روستایی است، گفت: تعاون روستایی شهرستان دنا فعال نیست و بی توجهی این اداره به خرید تضمینی محصول مشکلاتی را برای باغداران بوجود آورده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دنا عنوان کرد: در صورتی تعاون روستایی سیب باغداران سی سخت را تضمینی خرید می‌کرد هم اکنون مشکلی وجود نداشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار