رئیس سازمان صنعت کردستان خبر داد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان یکی از شروط سهام داران برای احیای کارخانه ذوب آهن کردستان را بخشیدن بدهی‌های این کارخانه از سوی دولت اعلام کرد و گفت: کارخانه ذوب آهن کردستان 350میلیارد ریال به بانک‌ها بدهی دارد.
کد خبر: ۱۶۹۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲ 25 January 2016

به گزارش تابناک کردستان، محمد دره‌وزمی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال با حضور معاون وزیر تعاون در سنندج، 30 درصد سهام کارخانه ذوب آهن کردستان را متعلق به صندوق بازنشستگی فولاد، 32 درصد را متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری، 16درصد را متعلق به سازمان تامین اجتماعی اعلام و اظهار کرد: بخش زیادی از سهام این کارخانه مربوط به زیرمجموعه های وزارت تعاون است.

وی گفت: 20 درصد مابقی سهام کارخانه ذوب آهن نیز متعلق به تعاونی سپاه و بخش خصوصی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان به برگزاری جلسه در تهران به منظور تعیین تکلیف این کارخانه اشاره و تصریح کرد: متاسفانه در این جلسه مشخص شد که سهام داران برنامه‌ای برای احیا و راه‌اندازی این کارخانه ندارند و به دنبال اعلام ورشکستگی هستند در حالی که از محل اعتبارات استان کردستان هزینه‌های بسیاری برای راه‌اندازی زیرساخت‌های این کارخانه شده است.

وی با اعلان اینکه از محل اعتبارات توازن منطقه‌ای در سال‌های گذشته صرف زیر ساخت‌های احداث جاده، گازرسانی، برق رسانی و آبرسانی به کارخانه ذوب آهن شده است گفت: به همین سادگی نمی‌توان از اعتبارات هزینه شده برای این کارخانه گذشت و اعلام ورشکستگی کرد.

دره وزمی یکی از شروط سهام داران برای احیای کارخانه ذوب آهن کردستان را بخشیدن بدهی‌های این کارخانه از سوی دولت اعلام کرد و افزود: کارخانه ذوب آهن کردستان 350میلیارد ریال به بانک‌ها بدهی دارد.

وی خاطر نشان کرد: سهام داران اعلام کردند در صورت بخشیدن این بدهی حاضرند این کارخانه را احیا کنند و یا فعالیت جدیدی را در آن شروع کنند.

وی افزود: کارخانه ذوب آهن کردستان اکنون تعطیل است.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار