مسوول کمیته ستاد هدایت بهداشت و درمان استان اصفهان:
تابناک: مسوول کمیته ستاد هدایت بهداشت و درمان استان اصفهان با بیان اینکه از ۲۵ اسفند ماه ۹۳ تا ششم فروردین ماه ۹۴، با ۱۰ درصد کاهش امدادخواهی نسبت به سال گذشته روبرو شدیم، اظهار داشت: ۲۰۰ مورد در اثر حوادث ترافیکی طلب امدادخواهی کردند.
کد خبر: ۱۶۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷ 28 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، غفور راستین با بیان این مطلب افزود: در حوزه پیش بیمارستانی خدمات ترافیکی و غیر ترافیکی به مسافران ارائه می شود.

وی ادامه داد: تا روز پنجم فروردین ماه ۹۴، حوادث ترافیکی ۱۰ تا ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

مسوول کمیته ستاد هدایت بهداشت و درمان استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال گذشته در همین زمان ۳ هزار و ۵۰۰ مورد حوادث غیر ترافیکی در شهر اصفهان به وجود آمد، خاطر نشان کرد: این حوادث امسال کاهش پیدا کرده است و به ۲ هزار و ۸۰۰ مورد رسیده است.

راستین با اشاره به موضوع کاهش حوادث غیر ترافیکی اذعان داشت: این نشان دهنده این است که مردم امسال نسبت به سال گذشته مقررات و ضوابط را بیشتر رعایت کرده اند.

مسوول کمیته ستاد هدایت بهداشت و درمان استان اصفهان تصریح کرد: در سال گذشته در ۱۰ روز اول فروردین ماه ۲۰ مورد شکایت گزارش شده بود و امسال گزارشات شکایات مسافران تا کنون به ۵۰ مورد رسیده که بیشتر از عدم رسیدگی مسوولان رادیولوژی ها به مسافران نوروزی است.

راستین با بیان اینکه پرسنل رادیولوژی کمترین همکاری را با مسافران نوروزی داشته اند، بیان کرد: این موضوع مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی گفت: ۱۲۰ تیم فعال در حوزه بهداشت محیط برای نظارت بر اماکن تهیه و توزیع موادغذایی در شهر اصفهان وجود دارد که به صورت شبانه روزی مسوولیت نظارت بر فروشگاه های موادغذایی و رستوران ها را به عهده دارند تا مردم مواد غذایی با کیفیت بالا را تهیه و مصرف کنند و شاهد مسمومیت های غذایی مسافران نباشیم.

مسوول کمیته ستاد هدایت بهداشت و درمان استان اصفهان به دو مورد مسمومیت با گاز دی اکسید کربن در باغ فدک اشاره کرد و اذعان داشت: مسافران محترمی که چادر خواب هستند به هیچ وجه نباید از پیک نیک در داخل چادرهای خود استفاده کنند و از این عمل خودداری نمایند.

راستین ابراز داشت: مدت دو سال است که به همه بیمارستان های سراسر کشور اعلام شده که در ایام نوروز بخش های دیالیز خود را فعال کنند و به مسافرانی که دیالیز می شوند، سرویس دهی کنند اما متاسفانه در برخی از شهرها این اتفاق نیفتاده و هنوز بخش های دیالیز آنها برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی تجهیز نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه یک بیمار دیالیزی در طول هفته ۳ یا ۴ بار به بخش های دیالیز مراجعه می کند، خاطر نشان کرد: تاکنون ۹۰ مسافر بیمار دیالیزی در اصفهان از خدمات و تخت های دیالیز استفاده کرده اند و امیدوارم استان های دیگر نیز از اصفهان برای این موضوع الگو گیری کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار