رئیس انجمن خوشنویسان استان ایلام:
رئیس انجمن خوشنویسان استان ایلام از برگزاری جشنواره خوشنویسی وقف؛ چشمه همیشه جاری به میزبانی این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۷۰۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸ 26 January 2016
رئیس انجمن خوشنویسان استان ایلام از برگزاری جشنواره خوشنویسی وقف؛ چشمه همیشه جاری به میزبانی این استان خبر داد.


به گزارش تابناک ایلام ؛علی‌اشرف صندوق آبادی، رئیس انجمن خوشنویسان استان ایلام، صبح امروز(6 بهمن)  اعلام کرد: جشنواره سراسری وقف؛ چشمه همیشه جاری  در رشته‌های مختلف هم‌زمان با استان‌های دیگر برگزار می‌شود.

 

وی، بابیان اینکه استان ایلام میزبان آثار خوشنویسان سراسر ایران در سه رشته نستعلیق، شکسته‌نستعلیق، نسخ و ثلث است، افزود: تعداد  300 اثر به جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری از سراسر کشور ارسال‌شده است.

 

دبیر جشنواره خوشنویسی وقف، چشمه همیشه جاری در استان، ابراز کرد: داوری آثار ارسالی، در اسفندماه سال جاری با حضور اساتید به نام کشور برگزار می‌شود و نمایشگاهی از آثار برگزیده در مرکز این استان در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

 

صندوق آبادی، بیان کرد: موضوعات این جشنواره آیات، احادیث، جملات و بیانات حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری (مدّظلّه العالی)، اشعار و سخنان حکیمانه در خصوص وقف است که فراخوان این جشنواره از 25 آبان سال جاری در سراسر کشور توزیع‌شده است.

 

وی، بابیان اینکه ‌این جشنواره با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام و انجمن خوشنویسان استان برگزار می‌شود، ابراز کرد: هنر یکی از بهترین ابرازهای فرهنگی و اجتماعی در راستای ترویج فرهنگ ناب اسلامی و ارزش‌های فرهنگی در جامعه است.

 

رئیس انجمن خوشنویسان استان ایلام، یادآور شد: استان ایلام از توان و ظرفیت بالایی باوجود هنرمندان مطرح در سطح کشور در رشته خوشنویسی برخوردار است و در این راستا تلاش شده که این جشنواره با محوریت ترویج فرهنگ وقف با استفاده از هنر هنرمندان خوشنویس استفاده شود.

 

صندوق آبادی، خاطرنشان کرد: در مراسمی با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی و اساتید برجسته هنر خوشنویسی کشور در مرکز استان از برگزیدگان این جشنواره در به رشته نستعلیق، شکسته‌نستعلیق، نسخ و ثلث  با اهدای جوایز نفیس و لوح تقدیر تجلیل می‌شود./م



منبع:شبستان


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار