رئیس اتاق بازرگانی سنندج:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج با اذعان به اینکه سهم خود را در عراق از دست داده‌ایم، گفت: دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی باید در این زمینه جدی‌تر عمل کنند.
کد خبر: ۱۷۰۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷ 26 January 2016

به گزارش تابناک کردستان، سید کمال حسینی امروز در کارگروه توسعه صادرات استان کردستان اظهار کرد: رشد صادرات ما به لحاظ دلاری اندک بوده است.

وی با یادآوری این موضوع که کردستان، صادرمحور و صنعتی نیست، گفت: این استان تنها گلوگاهی است که می‌تواند با مرزهایی که در اختیار دارد، کالاهای سایر نقاط کشور را صادر و البته کالاهای تولیدی در کردستان را رقابتی کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج با اذعان به اینکه سهم خود را در عراق از دست داده‌ایم، تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی باید در این زمینه جدی‌تر عمل کنند.

وی با بیان اینکه قیمت‌های ما رقابتی نبوده و در بازار آزاد، دست خریداران برای انتخاب باز است، گفت: تیمی متشکل از بخش خصوصی و دولت، باید با بهره‌مندی از قدرت اجرایی لازم، بازارهای هدف را شناسایی و حفظ کند.

حسینی اجرایی نشدن موضوع پنجره واحد سرمایه‌گذاری، افزایش زمان تشریفات گمرکی و هزینه‌های جانبی بالا را از دیگر مشکلات صادرکنندگان کردستانی عنوان کرد.

وی با تأکید بر لزوم تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای توسعه صادرات، گفت: تقویت بازارچه‌های مرزی نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.

نیاز یعقوبی، مدیرکل امور اقتصادی استانداری کردستان هم در این چلسه با اشاره به وجود 200 هزار تن کالای مرجوعی، گفت: این نشان می‌دهد بخش خصوصی، توجه لازم را به کیفیت محصولات ندارد.

وی با اشاره به اینکه در محصولی چون سیب زمینی، مشوق صادراتی وجود داشت، افزود: با این حال حداکثر 30 هزار تن از این محصول، صادر شد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید کمال حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
مدیریت محترم تابناک باسلام ودزود بحث فوق درجلسه کارگروه توسعه صادرات و درمورد توسعه صادرات بوده و اشتباهی درمورد موضوع منعکس شده یا بنده اشتباه لفظی کردها م موضوع پنجره واحد تجارت بوده که مسولیت اجرای ان اداره گمرکات استان میباشد نه پنجره واحد سرمایه گزاری لطفا برسی فرماید ببینید اشتباه انعکاس را وضمنا
و لطفا اصلاح فرمایید.
مدیر پایگاه
جناب آقای حسینی
با سلام
همانطور که در پایان متن، اشاره شده، اصل خبر را خبرگزاری فارس منتشر کرده و این رسانه بدون دخل و تصرف، عین آن را بازنشر کرده است.
بنابراین اگر آنچه از زبان جنابعالی نقل شده، ناصحیح است، رسانه یاد شده باید برای جبران اشتباه خود، اقدام کرده و آنچه را نادرست منعکس کرده اصلاح کند.  



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار