هم‌زمان با گرامی‌داشت ایام دهه‌فجر، ‌‌کوهنوردان مازندران با حضور هیئت‌های کوهنوردی و کوهنوردان‌ به ارتفاعات شاه‌کوه کجور‌ صعود می‌کنند.
کد خبر: ۱۷۰۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷ 26 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، هم‌زمان با گرامیداشت ایام دهه‌فجر، صعود سراسری زمستانی کوهنوردان مازندران با حضور هیئت‌های کوهنوردی و کوهنوردان به میزبانی شهرستان نوشهر برگزار شد.

فرماندار نوشهر در جلسه هماهنگی صعود زمستانی شاه‌کوه کجور که با حضور رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان مازندران، نوشهر و برخی مسئولان ورزشی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه ورزش کوهنوردی بر سلامت جسمی و روان انسان نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند، اظهار کرد: این ورزش بهترین سبب افزایش صبر و استقامت در انسان‌ها می‌شود و جمع‌گرایی و ایجاد صمیمیت در شرایط سخت، ایثار و از خودگذشتگی، احترام به قوانین گروهی و اجتماعی، جلوگیری از افسردگی و پیری زودرس را با خود به همراه دارد.

علی شادمان با اشاره به اینکه ورزش از نظر علم روان‌شناسی و جامعه‌شناسی سبب قوت هنجاری، فردی و اجتماعی در انسان می‌شود، افزود: کوهنوردی، ورزشی گروهی و از کم‌هزینه‌ترین تفریحاتی است که اقشار مختلف جامعه و خانواده باید بیشتر به آن توجه داشته باشند.

‌به‌ مناسبت سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه صعود سراسری زمستانی به ارتفاعات شاه‌کوه کجور با شرکت بیش از 200 کوهنورد از سراسر استان مازندران برگزار می‌شود.

این صعود روزهای هشتم و نهم بهمن در روستای انگاس و ارتفاعات شاه‌کوه در بخش کوهستانی کجور انجام می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار