مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: روزانه 200 مترمکعب سازه های آبخیزداری در استان ایلام انجام می شود.
کد خبر: ۱۷۰۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱ 27 January 2016

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: روزانه 200 مترمکعب سازه های آبخیزداری در استان ایلام انجام می شود.

به گزارش تابناک ایلام ، دکتر رضااحمدی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی افزود: ظرف 50 روز بیش از 10 هزار مترمکعب عملیات سازه های آبخیزداری در استان ایلام انجام شده است.

احمدی استان ایلام را به دلیل دارا بودن شیب بسیار بالای زمین و بافت خاک منطقه سیل خیز دانست و گفت: با اجرای عملیات آبخیزداری و تمرکز بالای آب و خاک، خسارت های سیل را به حداقل می رسانیم.

این مسئول منابع طبیعی ایلام همچنین خاطر نشان ساخت: درختان جنگلی بلوط، بازدارنده ترین عوامل سیل استان به شمار می روند و هر درخت جنگلی پنج مترمکعب آب را ذخیره می کند.

وی به سیل آبان ماه ایلام اشاره کرد و گفت: این سیل 600 میلیارد تومان خسارت به اماکن شهری و روستایی وارد کرده و دولت از این بابت صد میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص داده است .

احمدی ابراز داشت: از بابت پروژه های آبخیزداری چهار میلیارد تومان امسال به منابع طبیعی اعتبار تعلق گرفته است اما این رقم با توجه به حجم کار بسیار پایین است.

احمدی تصریح کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و تهیه نقشه های اجرایی برای بستن حوزه های آبخیز مشرف به شهر ایلام 540 سازه را شناسایی کرده ایم که برای احداث آنها 25 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام مساحت حوزه های آبخیز مشرف به شهر ایلام را 13 هزار هکتار نامبرد و گفت: این حوزه ها دارای 5 زیر حوزه است که همه آبها به شهر سرازیر می شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار