کد خبر: ۱۷۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۳ 28 January 2016
به گزارش تابناک یزد،اعضای شورای اسلامی شهر یزد با تشکیل کارگروه بررسی مشکلات کشتارگاه صنعتی یزد و میدان مرکزی میوه و تره‌بار موافقت کردند.
 اعضای شورای اسلامی شهر یزد با توجه به حضور استاندار و معاون عمرانی استاندار در صحن علنی شورا برای بررسی مشکلات کشتارگاه صنعتی و میدان مرکزی میوه و تره بار یزد، تشکیل این کارگروه را مصوب کردند.
آنها نقطه نظرات، پیشنهادها و دیدگاه‌های خود درباره مسائل و مشکلات مربوط به کشتارگاه صنعتی دام از جمله امکان تعطیل شدن کشتارگاه و بروز اختلال در تامین گوشت مورد نیاز شهروندان را مطرح کردند.
اعضای شورای شهر یزد تعطیل شدن کشتارگاه را باعث نارضایتی شهروندان از سرمایه‌گذاری انجام شده و همچنین روی آوردن قصابان به کشتار سنتی دانستند.
آنها تشکیل کارگروه با حضور مسئولان مربوطه و سهامداران و حمایت‌های ضروری از سوی مسئولان استان برای راه‌اندازی و رونق آن مجموعه را لازم و ضروری بیان کردند.
اعضای شورای اسلامی شهر یزد با طرح مشکلات میدان مرکزی میوه و تره‌بار در جلسه علنی شورا با حضور استاندار، در نظر گرفتن تسهیلات ویژه برای میدان‌داران و ایجاد دسترسی مناسب را ضروری دانستند و خواستار تشکیل کارگروه دیگری برای بررسی این موضوع شدند.
آنها مقرر کردند که شهرداری طرح‌ها و پیشنهادهای خود برای استفاده بیشتر از فضای میدان میوه وتره‌بار و تغییر کاربری بخش‌هایی از آن میدان را با حفظ مالکیت شهرداری در چارچوب قوانین به شورا اعلام کند.
اعضای شورای اسلامی شهر یزد همچنین مقرر کردند که شهرداری با بررسی همه‌جانبه پیشنهادهای مطرح شده درجلسه شورا مانند استفاده از میدان مرکزی میوه‌ و تره‌بار ، فروش کشتارگاه و غیره، پیشنهاد نهایی را برای طرح در کارگروه ویژه ارائه و نتیجه را به صورت لایحه به شورا اعلام کند. یکی از برنامه‌‌های این جلسه شورای اسلامی شهر یزد، بررسی ایجاد کانون فرهنگی- مذهبی در محله فهادان بنا به درخواست اعضای شورای همیاری و اسلامی محله فهادان بود.
اعضای شورای اسلامی شهر به شهرداری توصیه کردند که با بررسی‌های همه جانبه و برابر ضوابط و مقررات برای حل مشکلات آن محل، ایجاد مجتمع فرهنگی، ساخت سرویس بهداشتی و تأمین پارکینگ مناسب لایحه‌ای را به شورا ارائه کند تا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
یکی دیگر از مصوبات این جلسه شورای اسلامی شهر یزد، حمایت اعضای شورا از «محمدحسن حسینی» رکورددار روپایی استان بود؛ به این ترتیب مصوب شد که شهرداری برای پرداخت 600 میلیون ریال تسهیلات با مدت بازپرداخت یکساله این ورزشکار را به یکی از بانک‌های استان معرفی کند.

همشهری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار