رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‎گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه طرح تفصیلی شهر توسط برخی ادارات تغییر می‌کند، گفت: بهترین نقطه شهر همدان در بافت فرسوده قرار دارد.
کد خبر: ۱۷۱۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 29 January 2016

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‎گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه طرح تفصیلی شهر توسط برخی ادارات تغییر می‌کند، گفت: بهترین نقطه شهر همدان در بافت فرسوده قرار دارد.

به گزارش فارس، محمد تبریزی  در جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه‎گذاری و گردشگری که پیرامون مباحث بافت فرسوده برگزار شد، اظهار کرد: بافت فرسوده یک منبع برای سرمایه‌گذاری و ذخیره‌ای برای توسعه شهر است.

وی با تاکید بر اینکه احیای بافت فرسوده هویت همدان را احیا می‌کند، بیان کرد: در بحث بهسازی منطقه جولان به اندازه کافی اقدامی صورت نگرفت و به عملکرد اداره کل راه و شهرسازی در این حوزه انتقاد وارد است.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‎گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان خاطر نشان کرد: مجموعه راه و شهرسازی باید نقش خود را به درستی ایفا کند و بخش شهرسازی این مجموعه ضعیف شده است.

وی با بیان اینکه طرح تفصیلی شهر توسط ادارات تغییر می‎کند، گفت: ادارات دولتی املاک استیجاری را در بخش مسکونی در نقاط بالای شهر اجاره می‎کنند و مشکلاتی برای مردم ایجاد می‎شود.

تبریزی با اشاره به اینکه برخی از سازمان‎های دولتی وارد کسب درآمد شده‎اند، افزود: درآمد حاصل از سوی برخی ادارات به خزانه می‎رود و این افتخار نیست و اگر شهرداری نهادی درآمدزاست این درآمد را برای توسعه شهر هزینه می‎کند.

وی با بیان اینکه بافت فرسوده در مرکز و در بهترین نقطه شهر همدان است، اظهار کرد: بافت فرسوده از رینگ اول شهر هم عبور کرده و اکنون قسمت‎هایی از کمال‎آباد هم بافت فرسوده اعلام شده است.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‎گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان خواستار ارائه مدل اقتصادی از سوی شهرداری برای بافت فرسوده شد و گفت: با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‎گذاری بافت فرسوده احیا شود.

وی با اشاره به بازسازی و احیای کاروانسرا بیان کرد: این کاروانسراها در دل شهر و بازار قرار دارد و شهرداری برای نبود پارکینگ در این کاروانسراها مؤاخذه نمی‎شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار