مدیرکل زندان های ایلام از اجرای طرح سیل بند ورودی شهر ایلام توسط زندانیان رأی باز این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۷۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 29 January 2016
مدیرکل زندان های ایلام از اجرای طرح سیل بند ورودی شهر ایلام توسط زندانیان رأی باز این استان خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام؛اکبر محبی درخصوص مشارکت زندانیان دراحداث طرح سیل بند اظهار کرد: با همکاری بنیاد تعاون و زندان های استان ایلام ، طرح سیل بند در ورودی شهر ایلام در راستای جلو گیری از جاری شدن مجدد سیل در اثر بارش های طولانی مدت با مشارکت و تلاش زندانیان رای باز اجرا و احداث شد.
وی افزود: به دنبال بروز سیل و خسارت در ایلام ،این طرح با تلاش های مسئولان زندانهای استان و بنیاد تعاون در جهت توسعه اشتغال زندانیان صورت گرفته است.
وی در خصوص اهداف اجرای این طرح گفت: در راستای سیاست های نوین توسعه و ترویج اشتغال در بین زندانهای استان و فعالیت بیش از پیش بنیاد تعاون در این زمینه، سعی شده است زمینه و بستر مناسب اشتغال برای زندانیان چه در داخل و چه در خارج از زندان فراهم شود تا در مسیر اصلاح و تربیت گامی رو به رشد برداشته باشیم.
محبی اظهار کرد: همه ما از این اصل بدیهی اطلاع داریم که یکی از زمینه های گرایش افراد به سمت اعمال مجرمانه نداشتن کار و توان اشتغال در سطح جامعه است.
وی توضیح داد: بنابراین پرکردن این خلأ حتی با وجود امکانات محدود برای جمعی از زندانیان می تواند از ارتکاب جرم دوباره آنها بکاهد.
وی افزود: اشتغال زندانیان در دوران حبس علاوه بر اینکه نقش عمده ای در ارتقاء امنیت و آرامش محیط زندان دارد، موجبات ایجاد امنیت و سلامت روانی این افراد را در جامعه در پی داشته و همین مساله اصلاح و تربیت مطلوبی را نیز برای زندانیان به همراه می آورد.
مدیرکل زندانهای ایلام گفت: بدون تردید اشتغال به کار زندانی پایه اصلی اصلاح و باز پروری زندانی است؛ به دلیل این که در ایام تحمل کیفر در زندان، زندانی فرصت مناسبی برای آموختن حرفه و فنی متناسب با استعداد و توانایی خود پیدا می کند.
محبی افزود: حرفه آموزی و کسب مهارت و کار کردن زندانی وی را از خطرات بیکاریرها کرده و باعث تامین مخارج خود و خانواده اش نیز می شود.
به گزارش تابناک ایلام، بر اساس آمارهای غیر رسمی بیش از یک هزار نفر در زندانهای ایلام به دلیل ارتکاب به جرائم مختلف در زندان بسر می برند./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار