امام جمعه قم گفت: از مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان می‌خواهیم که اگر در قانون انتخابات نقایصی وجود دارد، آن‌ها را برطرف کنند.
کد خبر: ۱۷۱۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴ 29 January 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد به آغاز ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ملت ایران ۳۸ سال با قامتی استوار در مقابل تمام توطئه‌ها، کارشکنی‌ها، دشمنی‌ها و عداوت داخلی و خارجی ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه سران کشورهای دنیا با نگاه احترام آمیز در مقابل ملت ما سر فرود می‌آورند، استقلال، آزادی، خودباوری و پیشرفت را رهاورد انقلاب اسلامی برشمرد.

امام جمعه قم با اشاره به سلطه استعمار بر ایران قبل از انقلاب اسلامی، تأکید کرد: پیش از انقلاب اسلامی، مسئولان کشور اراده‌ای نداشتند و سفارتخانه‌های خارجی برای مسئولان کشور تصمیم می‌گرفتند ولی امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی، به فریاد ملت رسید و روحیه استقلال در این کشور زنده شد.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: امروز ملت ما مستقل با دنیا صحبت می‌کند و تفاوت شرایط کنونی با دوران نهضت مشروطیت و نهضت ملی شدن صنعت نفت از زمین تا آسمان است، چون در گذشته به حداقل‌ها اکتفا کردند که دیکتاتوری حاکم شده بود ولی انقلاب اسلامی حداکثرها را در نظر گرفت و به پیروزی رسید و ۳۷ سال در برابر زورگویان ایستاد.

رفع تحریم‌ها کافی نیست

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود به اجرایی شدن برجام و رفع تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: بخشی از تحریم‌های ظالمانه لغو شد اما عده‌ای تصور نکنند که موهبتی از ناحیه دشمنان به ما شده است، بلکه به تعبیر مقام معظم رهبری هزینه زیادی پرداخته‌ایم.

وی گفت: البته از همه کسانی که زحمت کشیده‌اند و وقت گذاشته‌اند قدردانی می‌کنیم و در عین حال اعلام می‌کنیم که اگر دشمن دست از پا خطا کند و دست به نیرنگ و خدعه ببرد، ملت ایران همان طور که تاکنون در برابر زورگویی‌ها استقامت کرده، در آینده هم خواهند ایستاد. به مسئولان می‌گوییم رفع تحریم‌ها کافی نیست و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند نیاز به اقتصاد مقاومتی داریم.

ظرفیت‌های دیپلماتیک را نادیده نمی‌گیریم

آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های دیپلماتیک را نادیده نمی‌گیریم، به سفر اخیر رئیس جمهور چین به کشورمان اشاره کرد و افزود: باید از کشور چین تشکر کنیم که با وجود افت و خیزها، در دوران تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، کشور ما را تنها نگذاشتند و در این سفر ۱۷ سند مهم بین مسئولان دو کشور امضا شده است.

وی سفر حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور کشورمان به فرانسه و ایتالیا را نشان دهنده قدرت ملت ایران توصیف کرد و یادآور شد: در سال ۹۱ دشمنان اعلام کردند که می‌خواهند ملت ایران را فلج کنند، ولی نخست وزیر فرانسه اعتراف کرد که ضرری که خودشان بر اثر تحریم‌ها دیده‌اند، ملت ایران متحمل نشده است.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از نیروی دریایی سپاه در دستگیری ۱۰ تفنگدار آمریکایی افتخارآفرینی کردند، تأکید کرد: ما به این پاسداران جوان می‌بالیم و برای آن‌ها دعا می‌کنیم. این حادثه کار خدا بود و ما از پاسداران حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها که از خودشان غولی برای جهان ساخته‌اند در مواجهه با پاسداران ایرانی خود را باخته و تسلیم شده‌اند و این رخداد نشان داد که آمریکایی‌ها مرعوب پاسداران شدند.

قانون انتخابات اصلاح شود

آیت‌الله حسینی بوشهری همچنین به انتخابات ۷ اسفند اشاره کرد و با خداقوت به دست اندرکاران برگزاری انتخابات، اظهار داشت: روند انتخابات باید به گونه‌ای باشد که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند، از این نظر که کسانی که صلاحیت دارند به میدان بیایند و کسانی که صلاحیت ندارند وارد نشوند زیرا این مسئله مصداق حق‌الناس است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور از تیزبینی و تلاش خستگی ناپذیر شورای نگهبان قدردانی کرد و افزود: انتظار نداریم بعضی‌ها سخنانی بر زبان جاری کنند که موجب تضعیف جایگاه شورای نگهبان شود.

امام جمعه قم ادامه داد: از مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان می‌خواهیم که اگر در قانون انتخابات نقایصی وجود دارد، آن‌ها را برطرف کنند.

به گفته وی، قانون مربوط به ثبت نام داوطلبان و فرصت برای رسیدگی به اعتراض‌ها دارای نقایصی است که باید رفع شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری بر لزوم پرهیز از اسراف در تبلیغات انتخاباتی تأکید کرد و افزود: کاندیداها باید تنها به تبلیغ خودشان بپردازند و از تخریب دیگران پرهیز کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی مبارزه با خطر جریان‌های افراطی و تکفیری، از آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و دست اندرکاران برگزاری این همایش قدردانی کرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار