تابناک: فرماندار گلپایگان گفت: از ابتدای سال جدید تا کنون بیش از 17هزار مسافر نوروزی از بناهای تاریخی، مذهبی و جاذبه های گردشگری این شهرستان دیدن کردند.
کد خبر: ۱۷۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵ 29 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، حسین فراست افزود: در بین بناهای تاریخی گلپایگان ارگ گوگد با حدود هشت هزار ، مسجد جامع با حدود چهار هزار و مناره سلجوقی باحدود سه هزار و 500 نفر به ترتیب بیشترین بازدید کننده را داشتند.

وی افزود: بدلیل تقارن سال جدید با ایام فاطمیه این تعداد مسافر از اماکن تاریخی مذهبی و بقاع متبرکه از جمله امامزادگان هفده تن و ناصر ابن علی ، سید السادات ، عمران ابن علی ، ابراهیم ، ابوالفتوح و مسجد حجت الاسلام و دیگر مکانهای مذهبی این شهرستان دیدن کردند.

فرماندار گلپایگان با اشاره به اینکه دستگاه های خدمت رسان با اجرای کشیک منظم در ایام نوروز برای رفاه مسافران آماده هستند، افزود: توزیع بروشور از اماکن تاریخی، گردشگری و توزیع تعدادی بسته های فرهنگی از دیگر اقدامات مسئولان این شهرستان برای راهنمایی مسافران نوروزی است.

فراست اظهار کرد: با وجود امکانات اقامتی ارگ تاریخی گوگد و مهانسرای جهانگردی، 9 مدرسه درسه شهر و روستای سعید آباد این شهرستان برای اسکان مسافران نوروزی پیش بینی شده است.

مسئول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلپایگان نیز در گفت وگو با ایرنا از برپایی نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی با عنوان یاس کبود در محوطه مناره سلجوقی، ارگ گوگد و بوستان جنگلی این شهرستان خبر داد و افزود: در این نمایشگاهها صنایع دستی از جمله چرم دوزی، خراطی، منبت، پیکره تراشی ، پارچه قلمکار ، سفال در معرض دید قرار گرفته است.

مهدی نوبخت افزود: این سه نمایشگاه تا 12 فروردین 94 صبح و عصر آماده بازدید گرشگران و مسافران نوروزی است.

شهرستان گلپایگان با بیش از 200 اثر تاریخی و گردشگری و با سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار