بازدید استاندار آذربایجان شرقی از کارخانه صنایع خودرویی و ریلی آکیا
استاندار آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز (شنبه) از کارخانه صنایع خودرویی و ریلی آکیا واقع در شهرک سرمایه‌گذاری خارجی بازدید کرد.
کد خبر: ۱۷۲۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸ 30 January 2016
به گزارش تابناک تبریز،دکتر اسماعیل جبارزاده با حضور در قسمت‌های مختلف این کارخانه، از مراحل تولید انواع اتوبوس‌های شهری و خودروهای مسافری و تجاری بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: امروز برای قدردانی و عرض خداقوت به مدیران و کارکنان صنایع خودرویی آکیا که در ایام تحریم توانستند این صنعت را سرپا نگه دارند در این کارخانه حضور یافتیم.

استاندار آذربایجان شرقی بر حمایت کامل مدیریت استان از این صنعت تاکید کرد و گفت: ان‌شاءالله بعد از رفع تحریم‌ها فضای جدیدی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با رویکرد صادرات گشوده می‌شود و خواسته ما از صنایع آکیا این است که ضمن تامین بازار داخلی، افزایش صادرات و ورود به بازارهای جدید را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان این که این کارخانه توان رقابت با تولیدکنندگان مطرح اتوبوس در دنیا را دارد، افزود: امیدواریم با رفع تحریم‌ها این گروه صنعتی بتواند با قدرت عمل بیشتری در بازارهای جهانی حضور یابد.

دکتر جبارزاده با اشاره به آماده شدن مقدمات تولید واگن‌های مترو در صنایع خودرویی و ریلی آکیا، گفت: حمایت‌های لازم برای تولید یک‌هزار واگن برای استفاده در خطوط متروی شهرهای تبریز، اصفهان و شیراز صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل صنایع خودرویی و ریلی آکیا نیز در این بازدید توضیحاتی در خصوص مراحل تولید خودروهای سنگین داخل شهری و بین شهری شامل انواع اتوبوس، مینی‌بوس، ون و کامیونت ارایه کرد.

صنایع خودرویی و ریلی آکیا در سال 1384 تاسیس شده و در حال حاضر ظرفیت تولید سالانه یک‌هزار دستگاه اتوبوس، 500 دستگاه مینی‌بوس، یک‌هزار دستگاه کامیونت و 500 دستگاه ون در دو سایت تولیدی در تبریز و استانبول را دارد.

این گروه خودروسازی قادر به تولید بیش از 14 نوع انواع خودروهای سنگین داخل شهری و بین شهری است و اولین اتوبوس هیبریدی ساخت داخل را نیز تولید کرده است.

محصولات این کارخانه هم‌اکنون به کشورهای مختلفی چون ترکیه، رومانی، بلغارستان، صربستان، بوسنی، مقدونیه و الجزایر صادر می‌شود.

این شرکت همچنین خط تولید واگن‌های مترو و انواع وسایط حمل و نقل ریلی را در شهرک شهید سلیمی تبریز راه‌اندازی کرده و در مرحله اول تولید 215 دستگاه واگن مترو برای شهرهای تبریز، اصفهان و شیراز را در برنامه دارد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :