رحمانی
رییس کمیسیون صنایع و معادن اشاره ای به دوره نهم مجلس و دوران ریاستش بر این کمیسیون داشت. وی گفت:‌ این دوره استثنایی ترین دوره صنعت کشور بود، هیچ وقت به غیر از یک دوره در اوایل انقلاب چنین وضعیتی نداشتیم. هدفمندی اجرا شد و مزیت انرژی ارزان از دست تولید رفت، تحریم شدیم، تورم به بالای ۴۰ درصد رسید، نفت هم که نتوانستیم بفروشیم.
کد خبر: ۱۷۲۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸ 30 January 2016
به گزارش تابناک تبریز،عصر روز جمعه نشست هم اندیشی تشکل های مطبوعاتی آذربایجان شرقی بهانه ای برای تجدید دیدار خبرنگاران با رضا رحمانی، نماینده سه دوره مجلس شورای سلامی از حوزه تبریز،‌ اسکو و آذرشهر شد تا در روزهای پر بحث و جدل پس از عدم ثبت نام وی برای شرکت در انتخابات، هر دو طرف مباحث خود را حول این محور مطرح کنند.چهره بشاش رحمانی از بدو ورود به محل نشست حاکی از آن بود که مثل همیشه از بودن در کنار خبرنگاران- که به تعبیر خودش وجه تشابهات زیادی بین کار نمایندگی و خبرنگاری وجود دارد- خوشحال است. قبل از آغاز رسمی جلسه گپ و گفتی صمیمانه بین خبرنگاران و رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس انجام شد.

رحمانی: نماز شکر به جای می آورم
پس از سخنان تعدادی از فعالان و پیشکسوتان عرصه رسانه رضا رحمانی نماینده در سخنانی از توجه رسانه ها قدرانی کرد.
وی در آغاز سخنان خود گفت:‌ اینکه توفیق ۱۲ سال خدمت برای مردم آذربایجان شرقی و حوزه انتخابیه تبریز،‌ آذرشهر و اسکو پیش آمد جای شکر دارد و قطعا به این خاطر نماز شکر به جای خواهم آورد.
وی افزود: در طول سالیان خدمت در حد فهم و بضاعت خود رسانه را باور داشته ام و با جرات می گویم بعد از رای مردم خود را مدیون رسانه ها می دانم. اولین جمعی که زمینه خدمتگذاری من را فراهم کرد اهالی رسانه بودند.
رسانه همیشه پشتیبان من در پیگیری های استان بود
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجموعه ای منسجم به نام ” رسانه” همیشه پشتیبان من بوده و در مواقع مختلف با همفکری اهالی رسانه کارهای مختلف را پیش برده ام،‌ اضافه کرد: دلایل متعددی برای عدم ثبت نامم در انتخابات این دوره مجلس وجود دارد که یکی از آن ها احساس شرمندگی ام نسبت به اقشار مختلفی بود که واقعا با جان و دل زحمت می کشیدند و شاه بیت این اقشار خبرنگاران بودند. البته برخی مسایل فرهنگی هم در این شرمندگی دخیل بود.
ارادتم به اهالی رسانه ابدی است
رحمانی اضافه کرد:‌ در حوزه خدمت به مطبوعات آرزو داشتم که مجتمعی برای جمع شدن رسانه های مختلف ایجاد کنیم تا همگرایی بیشتری بین آن ها ایجاد شود و هنوز پیگیر آن هستم.
این نماینده مجلس گفت: ارادتم به اهالی رسانه ابدی است و آرزو می کنم توفیقی باشد تا کارهایی که در دوران نمایندگی نتوانستم برای جبران زحمات شما انجام دهم در آینده بتوانم به سرانجام برسانم.
توجه به سرمایه های انسانی رمز موفقیت است
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت سرمایه های انسانی اشاره کرد و گفت: در دنیا جایی نیست که به انسان توجه نکرده و رشد کرده باشند، در کشورهای پیشرفته هم شاهدیم که به نوع انسان توجه شده است.
وی با اشاره به دغدغه های مردم در خصوص کناره گیری اش از کسوت نمایندگی مجلس، اضافه کرد: پس از سال ها کسب تجربه و آموزش قطعا تجربه ام مال خودم نیست بلکه متعلق به جامعه است و اگر لازم باشد در عرصه های دیگر آماده خدمت به نظام مقدس و مردم فهیم هستم.
رحمانی ادامه داد: مبنای پیشرفت من مردم آذربایجان به خصوص مردم تبریز،‌ آذرشهر و اسکو هستند و من نیز هیچ گاه این محبت را از یاد نخواهم برد. اما باید توسعه فرهنگی و رفتاری ایجاد کنیم چرا که شان آذربایجان از آن چه هست بالاتر است.
وی با گریزی به انتخابات دوره هفتم و انتخابش به عنوان نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو، افزود: در طول سال ها افتخارات بزرگی بوده اند که باید به عنوان نخبگان آذربایجان در عرصه های مختلف معرفی می شدند ولی به علت ضعف های رفتاری از این افراد بی بهره ماندیم.
وی عنوان کرد: خود را شایسته نمایندگی مردم تبریز نمی دانستم ولی چون بزرگان خود را کنار کشیده بودند نوبت به ما رسیده بود.
حکایتی برای ریاست کمیسیون
رییس کمیسیون صنایع و معادن اشاره ای به دوره نهم مجلس و دوران ریاستش بر این کمیسیون داشت. وی گفت:‌ این دوره استثنایی ترین دوره صنعت کشور بود، هیچ وقت به غیر از یک دوره در اوایل انقلاب چنین وضعیتی نداشتیم. هدفمندی اجرا شد و مزیت انرژی ارزان از دست تولید رفت، تحریم شدیم، تورم به بالای ۴۰ درصد رسید، نفت هم که نتوانستیم بفروشیم.
وی افزود: با وجود این شرایط نگذاشتیم تا صنعتی که دشمن قصد به زمین زدنش را داشت به زمین بیافتد، هر چند مشکلات عدیده ای تولید را تهدید می کرد که اغلب آن ها ناشی از تصمیم گیری های غلط داخلی بود.
وی ابراز کرد:‌ میانگین تعطیلی واحدهای تولیدی استان نسبت به کل کشور در رده پایین تری قرار دارد و این مقایسه با استان های هم تراز نیز به سود آذربایجان شرقی است و این جای خوشحالی برای ما دارد.
در هر سنگری که باشم خود را مدیون مردم آذربایجان می دانم
رحمانی در پایان اظهار کرد: در هر سنگری که باشم خود را مدیون مردم آذربایجان می دانم و از همه اقشار به خصوص خبرنگاران درخواست دارم تا به عنوان اتاق فکری برای نمایندگان عمل کرده و همیشه نمایندگان مجلس را با نظرات خود راهنمایی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار