رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: همزمان با گرامیداشت سی و هفتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از 40 هزار برنامه در استان فارس اجرا می شود.
کد خبر: ۱۷۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸ 31 January 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:حجت الاسلام محمد رضایی یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: رویکرد ما در برگزاری برنامه های دهه فجر امسال در فارس، صبغه شادی، مردمی بودن و پرهیز از جناح بندی و کار سیاسی است.

وی افزود: برنامه های امسال ستاد دهه فجر استان فارس در پنج محور برنامه ریزی شده است که در محور نخست تبلیغات شکلی، تبلیغات شهری و انتشارات در تمام مراکز اداری، تجاری، مساجد، کوچه ها و خیابان ها انجام می شود.

رضایی اظهارداشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است امسال عکس شهدای انقلاب در شهر نصب و پیام انقلاب اسلامی در قبوض آب و برق در استان گنجانده شود.
وی اضافه کرد: در محور دوم اجرای مسابقات هنری، ورزشی، فرهنگی، مقاله نویسی و کتابخوانی در استان است که ستاد دهه فجر فارس امسال برای توسعه کتابخوانی کتاب لحظه های انقلاب را برای برگزاری مسابقه در استان اعلام کرده است.

او ادامه داد: در بخش سوم نیز همایش ها و سخنرانی هایی علمی و عمومی با موضوع تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب در بیش از پنج هزار مسجد، حسینیه و امامزادگان در این استان اجرا می شود.

رضایی محور چهارم برنامه های ستاد دهه فجر استان فارس را برگزار جشن ها و جشنواره ها عنوان کرد و گفت: در یوم الله دهه فجر برنامه هایی جشن با رویکرد شادی و نشاط اجتماعی و سه جشنواره ویژه رای اولی ها ویژه دختران و پسران، جشنواره قرآنی و جشنواره هنر انقلاب در استان اجرا می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس محور پنجم برنامه های دهه فجر امسال در استان را برگزاری مراسم های ویژه این ایام از جمله ورود نمادین امام راحل در 12 بهمن و راهپیمایی 22 بهمن در استان اعلام کرد.

او عنوان داشت: مراسم نمادین ورود امام راحل در ساعت 9:33 دقیقه 12 بهمن با برنامه های ویژه ای از جمله نواختن زنگ مدارس، کلیساها و کنیسه ها، قطار شهری و راه آهن، مراکز فرودگاهی و حضور در گلزار شهدا برگزار می شود.

رضایی افزود: این مراسم در شهر شیراز با دو برنامه میثاق مدیران، خانواده شهدا و مردم در گلزار شهدای شیراز و آیین نمادین در سالن شهید دستغیب شیراز با سخنرانی استاندار فارس برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: از دیگر برنامه های مهم در ایام دهه فجر در استان فارس اجرای ویژه برنامه میهمانی لاله ها در راستای تجدید میثاق با شهدا در تمام گلزارهای شهدای استان فارس عصر روز پنجشنبه 15 بهمن ماه برگزار خواهد شد که در این برنامه گلزار شهدای شیراز توسط یک بالگرد گلباران می شود.

رضایی اظهارداشت: خروجی تمام برنامه های دهه فجر، حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن است که این راهپیمایی امسال زمینه ساز حضور مردم در انتخابات و پای صندوق های رای خواهد بود.

او اضافه کرد: امسال نیز مانند سنوات گذشته مردم ما در 22 بهمن حماسه دیگری را خلق می کنند .

وی ادامه داد: دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان ناگفته های انقلاب اسلامی در بخش های مختلف است که مسئولان باید بیان و تبیین این مسایل را برای آحاد مردم در دستور کار خود قرار دهند.
ر
ضایی عنوان داشت: در اجرای برنامه های دهه فجر امسال در فارس مقایسه وضعیت قبل و بعد ازانقلاب و دستاوردهای نظام اسلامی بدور از نگاه جناحی و سیاسی در حوزه های خدماتی، گسترش بهداشت عمومی، سواد آموزی، عمران و آبادی در مناطق محروم، توسعه انرژی، شهرسازی، توسعه مجامع علمی، توسعه فرهنگ دینی، توسعه صنایع نظامی حمایت های بیمه ای و سایر بخش ها به عموم مردم ارائه شود.

وی با بیان اینکه خدمات دولت های مختلف در دوران های انقلاب اسلامی با هر اندیشه ای برای مردم بازگو شود گفت: مسایلی از جمله توسعه مشارکت مردمی، ثبات سیاسی و عدم وابستگی سیاست داخلی کشور به هیچ کشور و قدرتی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که باید در این دهه برای مردم تبیین و بازگو شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در محتوای هنر در کشور تغییر ایجاد کرد افزود: برخی فکر می کنند اسلام و انقلاب اسلامی با هنر مخالف است اما این طور نیست بلکه اسلام قالب مشخصی را برای هنر تعیین کرده که حاوی پیام باشد و جامعه را تعالی ببخشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار