کارنامه یک ساله تابناک اصفهان -3 / رضا صفري "رئيس بسيج رسانه اصفهان"
تابناك اصفهان:‌ در عصر فرا ارتباطی حاضر رسانه ها نقش اساسی در مدیریت و هدایت افکار عمومی دارند. نقش و جایگاه ویژه رسانه ها در حیات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مردم، اهمیت و ضرورت پرداختن به کارکردها، چالش ها و فرصت های موجود را در زندگی جوامع دوچندان می کندلذا رسانه ها به عنوان رسولان آگاهی بخشی به جامعه جایگاه ویژه ای در اختیار دارند.
کد خبر: ۱۷۳۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵ 01 February 2016

تابناک اصفهانهمزمان با فرارسیدن سالروز افتتاح تابناک اصفهان در نصف جهان صاحبان قلم و اندیشه این رسانه را مورد ارزیابی قرار می دهند؛ در این قسمت یادداشت رضا صفري "رئيس بسيج رسانه اصفهان"  را مشاهده می کنید:

رسانه بايد برابر كج روي ها به ايستد!

رضا صفري - در عصر فرا ارتباطی حاضر رسانه ها نقش اساسی در مدیریت و هدایت افکار عمومی دارند. نقش و جایگاه ویژه رسانه ها در حیات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مردم، اهمیت و ضرورت پرداختن به کارکردها، چالش ها و فرصت های موجود را در زندگی جوامع دوچندان می کندلذا رسانه ها به عنوان رسولان آگاهی بخشی به جامعه جایگاه ویژه ای در اختیار دارند.

امکانات نوین ارتباطی نیز امر اطلاع رسانی را تسهیل نموده و می توان گفت تا حدودی عدالت در توزیع وبهره مندی همه جامعه از در جریان قرار گرفتن و اطلاع از اخبار برقرار شده است.عدالت در استفاده از اخبار و ابزار های دریافت اخبار یکی از شاخصه های توسعه یافتگی است.

رسانه ها را رکن چهارم دموکراسیمی دانند چرا که همه حکومت ها خواه، ناخواه به پشتیبانی افکار عمومی نیاز دارند؛ با این وجود نقد و نقادی منصفانه هم جز ضروریات اصلی یک رسانه پویاست تا حدی که رسانه ای که قدرت نقد و نقاد نداشته باشد رسانه ای غیر کارآمد و نامطلوبی است.

رسانه ای زنده و بالنده و تاثیر گذار است که بتواند با رصد دقیق رویداد ها واتفاقاتی که با زندگی مردم در ابعاد مختلف سر و کار دارد، گزارش دقیقی به مردم ارائه دهد و با هوشیاری و بصیرت برابر کج روی و انحرافات را با اطلاع رسانی به موقع بگیرد!

رسانه های ما امروز باید نحوی نقد و نقادی صحیح را به جامعه آموزش دهندوخود الگو مناسب برای جامعه در این عرصه باشند!رسانه ها فاصله زیادی تا رسیدن به جایگاه واقعی خود در زمینه نقد سازنده در جامعه دارند و از همین رو نیازمند تلاش برای رسیدن به این جایگاه هستند.

تابناک اصفهان در حال حاضر با درک این واقعیت قدم در راه دشواری قرار داده استو از همین رو باید با جدیت و تلاش و سرلوحه قراردادن آموزه های دینی و حرفه ای تا رسیدن به جایگاه ویژه یک رسانه پیشرو، نقاد و پویا گام های بلندی بردارد.

به طبع هر رسانه ای دارای یک سری ضعف ها و قوت ها می باشد که تابناک نیز از این امر مستثنی نیست؛ پرداخت مناسب اخبار و رصد رویداد های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی واقتصادی و دید کارشناسی و ارائه تحلیل از نقاط قوت تابناک می باشداما پرداختن بیش از حد به حواشی می تواند آفت ها و چالش هایی را گریبان گیر ما کند پس در این مسیر باید محطاط و با بصیرت بود!


****

تابناک نصف جهان به عنوان دریچه ای نو برای مشاهده آخرین اخبار اصفهان و نیم دیگری از جهان منتظر انعکاس انتقادات و پیشنهادات مخاطبان خود در بخش"کارنامه یک ساله تابناک اصفهان"می باشد.

راه های برقراری ارتباط با تابناک اصفهان

ایمیل برای ارسال مطالب: isftabnak@gmail.com
ارتباط در تلگرام و سایر شبکه های مجازی: 09162843328

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :