وزیر راه و شهرسازی در ابیانه:
تابناک: وزیر راه و شهرسازی گفت: اعتبار لازم برای مرمت و بازسازی بافت روستای تاریخی ابیانه اختصاص می یابد و زمینه بهسازی جاده این روستا از اتوبان کاشان_ اصفهان فراهم می شود.
کد خبر: ۱۷۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷ 29 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از اداره امور فرهنگی وروابط عمومی اداره کل میراث استان اصفهان، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه سفر نیم روزی خود به شهرستان نطنز از روستای تاریخی ابیانه بازدید کرد.

در این سفر وزیر را ه وشهرسازی از بناهای تاریخی مسجد جامع، آتشکده، امامزاده ، بافت تاریخی روستا و نمایشگاه عروسک سنتی با لباس محلی ابیانه بازدید کرد.

عباس آخوندی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: روستای تاریخی ابیانه در سطح کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده بنابراین آداب و رسوم و حفظ آئین های سنتی این روستا علاوه بر تاریخی بودن آن را از ویژگی های خاص این روستا بر شمرد.

وزیر راه و شهرسازی در این بازدید که با حضور مسولان میراث فرهنگی نطنز ومسولان روستا همراه بود، در زمینه بهسازی جاده روستای ابیانه از اتوبان کاشان –اصفهان تا سه راهی روستای هنجن و تعریض جاده هنجن تا ابیانه قول مساعد داده و دستور تخصیص اعتبار برای مرمت و بازسازی بافت تاریخی روستا را صادر کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار