وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای توسعه تکنولوژی هر آنچه به دولت مربوط می‌شود سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و کمبودی در حوزه زیرساختی در کشور نداریم.
کد خبر: ۱۷۳۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۰ 02 February 2016
به گزارش تابناک قم، محمود واعظی در دیدار با کارکنان حوزه ارتباطات استان قم که در اداره کل پست استان قم برگزار شد، با بیان این که تکنولوژی در دنیا به سرعت در حال پیشرفت است، اظهار داشت: برای توسعه تکنولوژی هر آنچه به دولت مربوط می‌شود سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و کمبودی در حوزه زیرساختی در کشور نداریم.

وی ادامه داد: بخشی از کارها را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم که امید داریم در زمان معین آن را به انجام برسانند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که در حال حاضر تجارت الکترونیک توسط پست انجام می‌شود، اظهار کرد: طی دو سال گذشته تحولی در پست ایجاد شده و منابع مالی آن نیز بهتر از قبل شده است.

وی با اشاره به درخواست‌های نمایندگان حوزه ارتباطات استان قم از وزارت ارتباطات ابراز کرد: ساختمان اداره فناوری اطلاعات استان قم شایسته کارکنان آن نیست و ما تلاش کردیم ساختمان و یا زمینی را خریداری کنیم اما فعلاً موفق نشده‌ایم اما پیگیر این مسئله خواهیم بود.

دولت تصمیم برای تبدیل وضعیت هیچ کارمندی ندارد

این عضو دولت یازدهم عنوان کرد: تبدیل وضعیت کارمندان قراردادی فعلاً در دولت صورت نمی‌گیرد زیرا دولت قبل از سهمیه هفت تا هشت سال آینده نیز استفاده کرد و این دولت تصمیمی برای تبدیل وضعیت کارکنان ندارد.

وی بیان داشت: ما به بزرگی دولت اعتقاد نداریم زیرا وظیفه دولت تصدی‌گری نیست و وظیفه دولت سیاست‌گذاری، نظارت و حمایت است و هر اندازه دولت بزرگ‌تر شود گرفتاری نیز می‌‌شود.

واعظی افزود: ما در پی کسب اجازه از سازمان مدیریت هستیم تا حقوق کارکنان افزایش یابد و برای این امر به هر مناسبتی همچون عید رقمی را به حقوق دوستان می‌افزاییم.

وی یادآور شد: درخصوص بهتر شدن تجهیزات نامه‌رسان‌ها کارهایی همچون تهیه و عرضه موتور را داشته‌ایم و تجهیزات دیگر نیز فراهم خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: هرجایی که انحصار باشد فساد رخ می‌دهد و از این رو دولت در پی ایجاد رقابت است تا خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

قطع شدن تلفن همراه در مرکز شهر قم زشت است

وی با اشاره به سفر یک روزه خود به قم عنوان کرد: امروز زمانی که از خیابان ساحلی درگذر بودیم سه مرتبه تلفن همراه بنده که در حال صحبت بودم قطع شد. این عمل بسیار موجب خجالت زدگی من شد و از فردی که با وی صحبت می‌کردم بسیار خجالت کشیدم. این اعمال نباید در قم و در مرکز شهر رخ دهد.

افزایش زیرساخت‌های تکنولوژی تا بیش از سه برابر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به زیرساخت‌های تکنولوژی و فناوری افزود: طی دو سال گذشته زیرساخت‌های تکنولوژی تا سه و نیم برابر افزایش یافت و این کار بزرگی است که ما انجام دادیم.

وی عنوان داشت: ما با افزایش نیرو مخالف هستیم و در پی این عمل نیستیم و به محض بازنشسته شدن افراد جوانانی را جایگزین خواهیم کرد و نگران نباشید.

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اهمیت استان قم به عنوان مرکزی مذهبی در ایران بعد از شهر مشهد بر هیچ‌کسی پوشیده نیست و از هر جهت وظیفه داریم به شهر قم عنایت بیشتری داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز کرد: خدمت به مردم از عبادات بزرگی است که در دنیا و آخرت خداوند اجر آن را می‌دهد و دین مبین اسلام، پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) توصیه‌های مکرری بر خدمت کردن به مردم داشته‌اند.

وی عنوان کرد: دولت‌ها وظیفه‌ای به جز خدمت گذاری ندارند و هرکسی مسئولیتی را بر عهده می‌گیرد باید به مردم خدمت کند و بگذریم از کسانی که از قبول مسئولیت قصد دیگری دارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: به موجب وقوع انقلاب اسلامی، مسلمانان دنیا به ایران نگاه ویژه‌ای دارند. اگر انتقال پیام دینی ما همراه با آبادانی و رفاه باشد و وضعیت اقتصادی در کشورمان داشته باشیم می‌توانیم برای ملت‌های دیگر الگو باشیم.

در ابتدای این نشست صمیمی تعدادی از نمایندگان کارکنان حوزه‌های مختلف ارتباطات در استان قم تقاضاهایی از وزیر ارتباطات داشته و مشکلاتی از حیطه کاری خود عنوان کردند.

درخواست تبدیل وضعیت کارمندان قراردادی و محسوب شدن نامه‌رسان‌ها جزو مشاغل سخت،نبود امکانات فیزیکی و ساختمان اداره کل فناوری اطلاعات و لزوم ارائه تسهیلات به کارکنان اداره کل فناوری اطلاعات، تبدیل وضعیت کارمندان قراردادی، محسوب کردن نامه‌رسان‌ها در بخش مشاغل سخت و زیان‌آور، ارتقای تجهیزات نامه‌رسان‌ها، افزایش دریافتی کارمندان، برندسازی شرکت ارتباطات و افزایش نیرو مواردی بود که از سوی نمایندگان عنوان شد و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این باره سخنانی را ارائه کرد.

گفتنی است این نشست صمیمی با تأخیر بیش از یک ساعت برگزار شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار