استاندار ایلام با اشاره به انتخاب آگاهانه ملت ایران در سال 92 گفت: دولت تدبیر و امید با انتخاب تیم دیپلماسی قوی توانست ضمن حفظ حقوق هسته ای و تداوم تحقیق و توسعه در این بخش، قطعنامه ها و تحریم های ظالمانه علیه ایران اسلامی را نیز از میان بردارد.
کد خبر: ۱۷۴۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ 02 February 2016
استاندار ایلام با اشاره به انتخاب آگاهانه ملت ایران در سال 92 گفت: دولت تدبیر و امید با انتخاب تیم دیپلماسی قوی توانست ضمن حفظ حقوق هسته ای و تداوم تحقیق و توسعه در این بخش، قطعنامه ها و تحریم های ظالمانه علیه ایران اسلامی را نیز از میان بردارد.

به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید روز سه شنبه در آیین گرامیداشت دهه مبارک فجر در شهرستان دره شهر اظهار کرد: توافق هسته ایی ایران با کشورهای 1+5 در سایه رهنمودها و هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی، اقتدار نیروهای مسلح و حمایت گسترده و حداکثری مردم و تلاش و توانایی تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان حاصل شد.
وی سپس با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: پیش از پیروزی انقلاب 2 قطب آمریکا و شوروی به عنوان ابر قدرت حضور داشتند که همه کشورها به یکی از این 2 قطب وابسته بودند.
مروارید تاکید کرد: امام امت با تئوری نه شرقی و نه غربی و هدایت مردم برای ایستادگی مقابل ظلم و ستم، تفکر جدیدی را در نظام بین المللی طرح ریزی و معرفی کرد و ملت ایران نیز در شعارهای خود در دوران انقلاب و پس از پیروزی آن همواره از این رویکرد امام (ره) حمایت کرده است.
استاندار ایلام یادآور شد: رژیم پهلوی با توجه به وابستگی به بلوک غرب بعنوان ژاندارم منطقه شناخته می شد و آمریکا به علت همین وابستگی و با هدف تبدیل ایران به یک قدرت هسته ای شرایط راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهر را فراهم کرد.
وی ادامه داد: هر چند اوایل انقلاب این کار متوقف شد اما مسئولان نظام پس از پیروزی انقلاب اسلامی در صدد تکمیل این نیروگاه برآمدند ولی با شروع جنگ تحمیلی و بمباران نیروگاه اتمی بوشهر این اقدام برای چند سالی دوباره متوقف شد.
مروارید تاکید کرد: پس از پایان جنگ تحمیلی، بازسازی این نیروگاه آغاز شد و در دولت های سازندگی و اصلاحات پیشرفت های چشمگیری در زمینه دست یابی به فناوری های هسته ای توسط دانشمندان کشورمان بدست آمد.
وی گفت: در دولت های نهم و دهم به جای اینکه کارهای عملی و تحقیقاتی انجام شود برخی امور غیر ضروری و تبلیغاتی بی مورد در حوزه هسته ایی انجام شد که زمینه صدور قطعنامه های شورای امنیت بر علیه ایران را فراهم کرد تا جمهوری اسلامی تحت شدیدترین تحریم های اقتصادی و سیاسی قرار گیرد.
استاندار ایلام گفت: دولت تدبیر و امید با شعار اعتدال همه سعی خود را بکار گرفت تا موضوع هسته ایی کشورمان را از طریق مذاکره و گفت وگو به نتیجه برساند که خوشبختانه این مهم پس از چندین ماه به سرانجام رسید./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار