شرکت شهرک ‌های صنعتی در هراستانی متولی ایجاد زیرساخت‌ ها و بسترهای مناسب برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی در یک مجموعه و درکنار هم است تا باعث رشد و شکوفایی و همچنین رونق اقتصادی شود.
کد خبر: ۱۷۴۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴ 03 February 2016

در این مجال قصد نداریم تا عملکرد شرکت شهرک ‌های صنعتی استان همدان را در زمینه توفیق در ایجاد بسترها و زیرساخت ‌ها مورد کنکاش قرار دهیم چرا که باید در گزراش مجزایی به آن پرداخته شده و زوایای آشکار و پنهان از دید کارشناسان مورد نقد قرار گیرد.

به گزارش تابناک همدان؛ اینک به یک موضوع قابل تأمل اشاره می‌کنیم ؛ در تاریخ پنجم شهریور سال 1390 پروژه احداث نخستين شهرک نمایشگاهی کشور درهمدان در نزدیکی فرودگاه و در اراضی جورقان باعنوان شهر ک صنعتی بوعلی 2 کلنگ زنی می‌شود.

در آئین کلنگ زنی این پروژه استاندار وقت کرم رضا پیریایی، فرماندار اسبق همدان حسن قهرمانی مطلق، خسرو سامری معاون امور عمرانی استاندار همدان، جعفری مدیرعامل شرکت شهرک‌ های صنعتی استان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.



فرماندار اسبق همدان در آن مقطع می‌گوید: شهرک صنعتی "بوعلی 2 " به عنوان اولین شهرک نمایشگاهی کشور درهمدان آماده کلنگ زنی است.

حسن قهرمانی مطلق در ادامه می‌افزاید: به علت عدم فضای کافی شهرک صنعتی بوعلی ، در دور دوم و سوم سفرهای استانی مصوباتی در این زمینه داشتیم که استان همدان را ملزم به ایجاد شهرک ‌های بهتر می‌کرد ضمن اینکه شهرک صنعتی بوعلی شماره 2 به عنوان اولین شهرک نمایشگاهی کشور است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه به صورت عرضه مستقیم کالا و کارگاهی که تولید آلایندگی ندارند در جنب فرودگاه همدان با مساحتی بالغ بر 50 هکتار آماده کلنگ زنی شد، اضافه می‌کند: با بهره‌ برداری از آن شاهد استقرار صنایعی که به صورت کار گاهی وجود دارند خواهیم بود.

تا اینجا مشخص شد که در پنجم شهریور سال 1390 پروژه ‌ای تحت عنوان شهرک نمایشگاهی در قالب شهرک صنعتی شماره 2 در نزدیکی فرودگاه همدان کلنگ زنی شده است .

ماجرای عجیب تر این که در تاریخ 13خرداد 1393 و در دوره مدیریت کیوان گردان شرکت شهرک صنعتی استان شاهد هستیم که همان 50 هکتار زمین دوباره به دست استاندار وقت محمد ناصر نیکبخت و این بار تحت عنوان "مجتمع بنکداران مواد غذایی" کلنگ زنی می‌شود.

در مراسم سال 93 نیز استاندار محمد ناصر نیکبخت، علی تعالی فرماندار همدان، خسرو سامری معاون امورعمرانی استاندار همدان، ابراهیم کارخانه نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، حمید رضا فرسایی وحید رئیس اتاق اصناف همدان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

محمدناصر نیکبخت در مراسم کلنگ زنی مجتمع بنکداران مواد غذایی در شهرک صنعتی بوعلی دو همدان می‌گوید: انتخاب محل و الگوی تأسیس یک مجتمع برای بنکداران برای کشور کار بسیار ارزشمندی است و یقین دارم با درایت و پیگیری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی همدان و توانمندی اتحادیه بنکداران این طرح در کشور الگوی مناسبی می شود.

وی اضافه می‌کند: 50 هکتار از زمین شهرک صنعتی بوعلی 2 در اختیار بنکداران مواد غذایی به عنوان صنف پیشرو در اجرای این طرح اختصاص داده شده است .

استاندار همدان با تاکید بر تخلیه مکان فعلی بنکداران این صنف می‌افزاید: یکی از دلایل ایجاد این محل تسهیل در تردد و ترافیک شهر و فراهم شدن آسایش بیشتر برای شهروندان بوده است که باید هر چه سریعتر عملیات اجرایی و ساخت این مجتمع به اتمام برسد.



در مقطع 13 خرداد سال 93 فقط یکی از رسانه‌ ها به این موضوع اشاره می‌کند و اینگونه تیتر می ‌زند : " گزارشی از یک تدبیر عجیب در استان همدان تجدید کلنگ زنی بعد از سه سال، این بار به نام بنکداران"

به راستی این سوال مطرح می‌شود که کلنگ زنی نخست برای چه منظوری بود و تجدید کلنگ زنی به اسم دیگری برای چه بود؟

در گذشته شنیده و دیده بودیم که یک طرحی را با حضور مسئولان استانی یکبار افتتاح می‌کردند و بعد از مدتی با آمدن یک مقام کشوری همان پروژه دوباره به بهره برداری می‌ رسید، اما هرگز ندیده و نشنیده بودیم که یک پروژه در دو دوره مدیریت کلنگ زنی شود و از همه مهمتر اینکه در هر هیچ یک از این دو دوره مدیریت کار احداث و ایجاد زیرساخت ‌های این پروژه آغاز نشده است.

شاید مدیریت فعلی شرکت شهرک‌های صنعتی فکر می‌کند که عمر مدیریتش آنقدر خواهد بود که در زمان استانداری دیگر و فرمانداری دیگر به نام طرحی دیگر کلنگ زنی کند و پرونده کاری خود را پربار سازد.

سوال دیگر این است که خسرو سامری که در هر دو کلنگ زنی حضور داشته چرا عکس العملی نشان نداده و در هر دو کلنگ زنی شرکت کرده و در ردیف نخست در کنار استانداران وقت بر صندلی جلوس کرده است.

به قول معروف نقدی هم به خودی‌ها داشته باشیم، رسانه ‌های استان که در هر دو کلنگ زنی این پروژه حضور داشتند چرا نسبت به این بی احترامی به شهروندان همدانی خاموش بودند و صدایشان در نیامد؟

به هر حال امید است که مدیران استان به این موضوع رسیدگی کرده و یک گروه حقیقت یاب برای بررسی این پرنده تشکیل شودو با راستی آزمایی گزارش، علاوه براقدام مناسب علیه کسانی که یک پروژه را دوبار کلنگ زنی می کنند، از مردم شریف و با فرهنگ همدان نیز دلجویی داشته باشند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار