مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: احیای تالاب‌ها و دریاچه‌های در معرض خطر شهرستان اردبیل به جد و با نگاه واقعی‌تر دنبال می‌شود تا خطرات و آسیب‌ها در این حوزه به حداقل برسد.
کد خبر: ۱۷۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶ 02 February 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، سید رضا موسوی عصر امروز در جریان افتتاح ساختمان جدید اداره محیط زیست اردبیل اظهار کرد: ما در حوزه شهرستان اردبیل با برخی چالش‌ها در حوزه محیط طبیعی و انسانی روبه‌رو هستیم که با تدبیر مناسب سعی و تلاشمان بر این است تا این دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را به حداقل برسانیم.

وی در مورد وضعیت تالاب نئور تصریح کرد: با تکمیل فاز مطالعاتی از سال آینده قرار است عملیات اجرایی برای احیای دریاچه نئور با هدف پرورش مجدد ماهیان قزل‌آلای معروف این دریاچه‌ها آغاز شود که البته این کار زمانبر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در کنار احیای نئور و زمینه‌سازی برای ایجاد فرصت حضور گردشگران در این منطقه نسبت به احیای دریاچه شورابیل نیز با همراهی شهرداری اردبیل با رعایت مؤلفه‌های زیست‌محیطی اقدام کردیم که امیدواریم با طرح‌ها و اجرای برنامه‌های متنوع بتوانیم در این حوزه نیز موفق عمل کنیم.

موسوی افزود: مطالبه مردم در ارتقا مسائل زیست‌محیطی و جلوگیری از خطرات و آسیب‌های این بخش یک مطالبه واقعی است که باید با نگاه پیشگیرانه در این حوزه ورود کرد.

وی بحران‌های زیست‌محیطی را در سطح ملی و جهانی یادآور شد و بیان کرد: تمام تلاش دولت تدبیر و امید بر این است تا با نگاه فراتر از شرایط موجود بتواند آسیب‌ها و خسارت‌های وارده در این بخش را به حداقل برساند.

موسوی با بیان اینکه در همه شهرستان‌ها ادارات محیط زیست با دایر شدن پاسگاه‌های محیط‌بانی فعالیت می‌کنند، اضافه کرد:‌ ما از امروز و با معرفی ملت‌خواه به عنوان رئیس جدید محیط زیست شهرستان اردبیل، این مجموعه را با کارکنان متعهد در حوزه تخصصی محیط زیست با صرف هزینه 200 میلیون تومانی برای راه‌اندازی این اداره آغاز می‌کنیم و امیدواریم این فعالیت‌ها منجر به بهبود شرایط محیط‌ زیستی در اردبیل شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار