فرماندار اردبیل گفت: به هیچ وجه نباید فعالیت‌های حوزه محیط‌زیست با دید سیاسی و امنیتی نگریسته شود بلکه در این حوزه تخصصی باید تصمیمات منطقی‌تر گرفته شود.
کد خبر: ۱۷۴۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵ 02 February 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، جواد زنجانی عصر امروز در مراسم راه‌اندازی اداره محیط‌زیست شهرستان اردبیل در گرامی‌داشت ایام‌الله دهه‌فجر اظهار کرد: در گذشته شاهد برخی قصور و کوتاهی‌ها در حوزه مسائل زیست‌محیطی و ضربه زدن به فعالیت‌ها در این حوزه بودیم که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تلاش همه‌جانبه بر این است تا این آسیب‌ها به حداقل رسیده و تنش‌های زیست‌محیطی را کمتر شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: هر چند همچنان وجود برخی کاستی‌ها، مشکلات و دغدغه‌ها در این حوزه آزاردهنده است اما تمام تلاش دولت تدبیر و امید بر این است تا به دور از نگاه سیاسی و امنیتی فعالیت‌های حوزه محیط‌زیست تقویت شده و برخی از نگرش‌ها به این حوزه برطرف شود.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه در این حوزه باید از ظرفیت‌های نهادهای غیردولتی و سمن‌ها بیشتر استفاده کرد، گفت: به هیچ وجه آلودگی‌های آب، هوا و زمین قابل قبول و پسندیده نیست و بهتر است در تقویت و حمایت از جریان تالاب‌ها و جلوگیری از خشک شدن رودخانه‌ها تمام تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها انجام شود تا یک فضای مناسبی را در جلوگیری از برخی تخریب‌ها شاهد باشیم.

زنجانی افزود: در حفاظت از محیط‌زیست به دور از نگاه سیاسی و مادی‌گرایانه باید به سمتی حرکت کرد تا این سرمایه‌های ملی بیش از هر زمان دیگر مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

وی با قدردانی از همراهی مدیریت محیط‌زیست استان اردبیل در راه‌اندازی اداره محیط‌زیست اردبیل با 15 کارمند و ساختمان در جوار موزه تاریخ طبیعی اردبیل بیان کرد: مدیر جدید این مجموعه باید در شهرستان اردبیل آسیب‌ها و راهکارهای رفع این دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را براساس نقشه راه تهیه کرده و سعی کنیم تا دریاچه‌ها و رودخانه‌هایی همچون نئور، بالیقلو و شورابیل را از وضعیت نگران‌کننده فعلی خارج کرده و بیش از گذشته به احیای تالاب‌ها و برخی سرمایه‌های زیست‌محیطی اقدام عملی انجام شود.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل اضافه کرد:‌ هر چند میزان آلایندگی هوا در اردبیل بسیار پایین است اما باید با راهکارهای مراقبتی سعی کنیم تا فرآیند افزایش روزهای کم خطر آلایندگی افزایش یابد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار