فرماندار بیرجند: کالای قاچاق به تولیدات داخلی ضرر می رساند و سبب از بین بردن فرصت اشتغال در جامعه می شود
سایر خبرها: برخورد قاطع و قانونی با فروشندگان سیار بدون مجوز در سطح شهر بیرجند / البسه دست دوم خارجی، قاچاق محسوب می شود/ از 15 بهمن فروش سیگار به افراد زیر 18 سال ممنوع است/فرماندار بيرجند: از این پس با خودروهای فروش میوه ، البسه ، لوازم خانگی و ... در سطح شهر برخورد قاطع و قانونی می شود
کد خبر: ۱۷۴۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲ 02 February 2016

در دومین روز از دهه فجر آبرسانی به روستای خسروآباد نهبندان با اعتبارات بنیاد برکت با حضور استاندار و تنی چند از مسئولان بهره برداری شد.

به گزارش تابناک، علی اکبر بسکابادی در جمع خبرنگاران، ایام‌الله دهه فجر را فرصت مناسبی برای ارائه و انعکاس دستاوردها و خدمات انقلاب اسلامی دانست و گفت: مجتمع آبرسانی تیغدر یکی از پروژه‌هایی است که آب موردنیاز مردم روستای خسروآباد فاز یک در شهرستان نهبندان را تأمین می‌کند.

وی تصریح کرد: این مجمتع امسال کلید خورده است و 28 خانوار روستایی را در روستای خسروآباد از نعمت آب سالم آشامیدنی بهره‌مند می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی ادامه داد: اعتبارات ساخت این مجتمع از محل اعتبارات بنیاد برکت تأمین شده و تاکنون بالغ بر 11 هزار میلیون ریال هزینه شده است.

بسکابادی، خط انتقال 12 کیلومتر، دو ایستگاه پمپاژ، دو باب موتورخانه 24 مترمربع، 148 متر طول حصارکشی، احداث دو حلقه چاهک پمپاژ و احداث 19 حوضچه شیرآلات را از مسخصات مجتمع آبرسانی تیغدر عنوان کرد.

برخورد قاطع و قانونی با فروشندگان سیار بدون مجوز در سطح شهر بیرجند

به گزارش تابناک ،جلسه برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیرجند با حضور فرماندار ، دبیر ستاد استان ، و اعضا این کمیسون برگزار و گزارش مصوبات قبلی این کمیسیون بررسی و بر ضرورت حمایت از تولید و مصرف داخلی تاکید و مقرر شد با فروشندگان سیار بدون مجوز در سطح شهر و فروشندگان البسه دست دوم برخورد قانونی و قاطع شود.

فرماندار بيرجند گفت: از این پس با خودروهایی که در سطح شهر بدون دريافت مجوز اقدام به فروش میوه ، البسه ، لوازم خانگی و... می کنند برخورد قاطع و قانونی می شود و فروشندگانی که دارای مجوز هستند به روزبازارها راهنمایی می شوند.

ناصری با بیان اینکه با توجه به حساسیت این برهه زمانی کارهایی در آستانه دهه فجر انجام شده است که حقانیت این نظام را بیشتر از قبل اثبات کرده است اظهار کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی وادار به اعتراف شده اند که این نظام در راستای اهداف خودش حرکت می کند چرا که ایران در هیچ زمانی به دنبال جنگ افروزی و ایجاد نا امنی در منطقه و سایر کشورها نبوده است.

به گفته وی همه باید در این شرایط تدبیری از دستورات و فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی پیروی کرده و در خراسان جنوبی هم برنامه‌هایی متناسب با این هدف تبیین شود.

با حضور استاندار خراسان جنوبی: آبرسانی به روستای خسروآباد نهبندان به بهره برداری رسید+ 4 خبر

البسه دست دوم خارجی، قاچاق محسوب می شود

دبیر کمیسیون برنامهریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در موضوع قاچاق شگردهای گسترده ای وجود دارد، گفت: عرضه البسه دست دوم خارجی به صورت کلی قاچاق محسوب می شود.

محمدرضا حسنی‌مقدم با بیان اینکه قاچاق کالا و ارز در حال از بین بردن و آسیب زدن به بخشی از اقتصاد کشور است اظهار کرد: در موضوع قاچاق شگردهای گسترده ای وجود دارد و با مرور زمان دایما شیوه‌های خاص و جدیدی هم برای مقوله قاچاق به وجود می آید که باید اهداف و راهبردهای مبارزه با قاچاق هم با همین مقدار تناسب داشته باشد.

وی با بیان اینکه روش های راهبردی برخورد با این موضوع باید تاثیر گذار باشد، تصریح کرد: باید به گونه ای پیش رفت که تمام شگردهای قاچاقچیان را پوشش دهیم تا موفق به مبارزه با قاچاق شویم . برای این منظور باید بیشتر بر روی موضوع تبلیغات برای اطلاع رسانی به مردم کار کرد.

به گفته حسنی مقدم ناآگاهی سبب شده است که مردم به سمت استفاده و خرید کالاهای قاچاق بروند و باید بر روی فرهنگ سازی در این زمینه کار کرد و فرهنگ سازی برای جلوگیری از خرید کالای قاچاق بسیار مهم است.

دبیر کمیسیون برنامهریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: با کالاهایی که به صورت رسمی وارد کشور می شود نمی توان برخورد و مقابله کرد ولی با فرهنگ سازی می توان مردم را آگاه کرد که استفاده از کالاهای قاچاق چه ضررهایی به جامعه می زند.

حسنی مقدم با بیان اینکه در ابتدا باید کار فرهنگی را سرلوحه برنامه ها قرار داد، اظهار کرد: با این کار بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و بهداشتی بودن البسه دست دوم چه داخلی و چه خارجی را باید اداره بهداشت و درمان مشخص کند چون البسه دست دوم خارجی به صورت کلی، قاچاق محسوب می شود.

از 15 بهمن فروش سیگار به افراد زیر 18 سال ممنوع است

تهوری رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن وتجارت با بیان اینکه بحث قاچاق کالا و ارزز به جامعه ضربه می زند و باعث بیکاری در جامعه می شود گفت: مقوله مبارزه با قاچاق باید اعتقادی باشد. در راستای اجرای ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با شناسه دار کردن همه‌ی کالاهای وارداتی در راستای مبارزه با قاچاق اقداماتی انجام شده است و کلیه واردکنندگان کالاها باید شناسه دریافت کنند.

وی با اشاره به کالاهای دخانی گفت: دستورالعملی در این راستا تنظیم شده است که در این دستورالعمل آمده است فروش سیگار و کالاهای دخانی به افراد زیر 18 سال ممنوع است و هر گونه تبلیغ برای مصرف سیگار نیز ممنوع است و این دستورالعمل از 15 بهمن اجرایی خواهد شد.

فرماندار بیرجند: کالای قاچاق به تولیدات داخلی ضرر می رساند و سبب از بین بردن فرصت اشتغال در جامعه می شود

فرماندار بیرجند با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی است، افزود: هیچ کشوری در دنیا نیست که با مقوله قاچاق مبارزه نکند و با توجه به اینکه اقتصاد به عنوان شریان اصلی جامعه محسوب می شود قاچاق کالا و ارز در حال صدمه زدن به این شریان است..

به گفته ناصری فرهنگ سازی برای عدم خرید کالا های قاچاق توسط مردم یکی از مهمترین عوامل کاهش قاچاق کالا وارز است که رسانه ها نقش موثری در این امر دارند. .

وی با بیان اینکه اگر مردم با مسئولین همکاری کنند و به سمت استفاده از این کالاها نروند جذابیت ورود کالای قاچاق از بین خواهد رفت افزود: با احترام به تولید و مصرف داخلی می توان به اقتصاد مقاومتی کمک کرد و در داخل کشور نیز ممکن است کالاهایی بدون مجوز تولید شود و کالاهای قاچاق به تولیدات داخلی ضرر می رساند و خرید کالای قاچاق سبب از بین بردن فرصت اشتغال در جامعه می شود.

فرماندار بیرجند گفت: سند راهبردی اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی تدوین می شود و بر اساس این سند مفاهیم بهتری از اقتصاد برای شهروندان ارائه می شود..

فرماندار بیرجند با بیان اینکه کاهش تقاضا سبب ریشه کنی امر قاچاق می شود، تصریح کرد: باید به مردم اطلاع رسانی شود که استفاده از البسه دست دوم داخلی و خارجی سبب ایجاد مشکلاتی برای سلامتی در آینده خواهد شد.

به گفته وي روزبازارهای تحت نظارت شهرداری نیز باید به صورت مرتب کنترل شود تا در این مکان‌ها کالای قاچاق توزیع و خرید و فروش نشود.

ناصری گفت: باید فضا را به سمتی هدایت کرد تا مردم خرید کالاهای داخلی را ترجیح دهند و دستگاه‌های دولتی از خرید کالاهای خارجی منع شوند و برای مردم فرهنگ سازی شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار