رئیس میراث فرهنگی ملایر از بازدید 2 هزار و 500 نفر در هفته اول نوروز از دو مکان تاریخی موزه لطفعلیان و ارگ نوشیجان خبر داد و گفت: بیش از 250 نفر از این افراد خارجی بوده‌اند.
کد خبر: ۱۷۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵ 30 March 2015

رئیس میراث فرهنگی ملایر از بازدید 2 هزار و 500 نفر در هفته اول نوروز از دو مکان تاریخی موزه لطفعلیان و ارگ نوشیجان خبر داد و گفت: بیش از 250 نفر از این افراد خارجی بوده‌اند.

به گزارش فارس؛ محمدرضا بهاری در آیین برگزاری دومین مسابقه سبزه‌آرایی شهرستان ملایر که با حضور تعداد زیادی از همشهریان و مسافران نوروزی در موزه لطفعلیان ملایر برگزار شد اظهار داشت: اداره میراث فرهنگی شهرستان ملایر با هدف خدمت و استقبال از مسافران نوروزی، در نخستین روز از ایام عید به نخستین مسافران نوروزی در مبادی ورودی شهر ملایر گل، صنایع دستی و سوغات اهدا کرده است.

وی به برنامه‌های این اداره در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: توزیع بروشورهای معرفی گردشگری و اماکن تفریحی و توریستی ملایر و اطلاعات گردشگری این شهر با همکاری چادرهای هلال احمر در بین مسافران و فعال شدن سامانه پیامکی جاذبه‌های گردشگری، تفریحی و توریستی ملایر به مناسبت ایام نوروز برای نخستین بار در ملایر از جمله برنامه‌های این اداره در راستای خدمات‌رسانی بهتر به مسافران نوروزی بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر برپایی ایستگاه صلواتی همزمان با ایام فاطمیه در موزه ملایر را از دیگر برنامه‌های میراث فرهنگی برای مسافران نوروزی در ایام نوروز برشمرد.

وی همچنین به تور ملایرگردی در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: این برنامه نیز با همکاری شهرداری، اداره میراث فرهنگی و دفتر خدماتی، مسافرتی همسفر پارس در حال برگزاری است.

بهاری تصریح کرد: در این برنامه فرهنگی مسافران نوروزی به صورت رایگان از 5 تا 12 فروردین ماه همه روزه از ساعت 16 از مقابل شهرداری ملایر با یک اتوبوس گردشگری از اماکن تفریحی  و تاریخی ملایر دیدن می‌کنند.

وی عنوان کرد: هدف از برگزاری تور ملایرگردی آشنایی بیشتر مسافران نوروزی با اماکن تاریخی، سیاحتی و گردشگری ملایر است که مسافران نوروزی از یخدان میرفتاح، موزه لطفعلیان، مقبره سیف‌الدوله و بام ملایر دیدن می‌کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی ملایر از بازدید بیش از 2 هزار و 500 نفر در هفته اول نوروز از دو مکان تاریخی موزه لطفعلیان و ارگ باستانی نوشیجان خبر داد و گفت: بیش از 250 نفر از این افراد خارجی بوده‌اند.

 وی از رشد 15 درصدی بازدید مسافران از ارگ باستانی نوشیجان و موزه لطفعلیان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه چند روز باقی مانده تعطیلات تعداد بازدیدهای مسافران نوروزی از مکان‌های تاریخی، تفریحی ملایر بیشتر می‌شود.

بهاری در ادامه به دومین دوره مسابقه سبزه‌آرایی و پخت شیرینی سنتی در ملایر در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: یک هفته قبل از عید اطلاع‌رسانی برگزاری این مسابقه در سطح شهرستان انجام شد.

وی هدف از برگزاری این مسابقه را آشنایی شهروندان با آیینها و احیای سنت‌های بومی و فرهنگی شهرستان ملایر برشمرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی ملایر به استقبال بی‌نظیر همشهریان از این مسابقه اشاره کرد و گفت: بیش از 55 نفر با تعداد 250 سبزه با چیدمان و آرایش ظروف مختلف در این مسابقه شرکت کردند.

وی تصریح کرد: همچنین مسابقه پخت شیرینی سنتی ملایر نیز در کنار مسابقه سبزه‌آرایی با حضور شرکت‌کنندگان برگزار شد که باعث طراوت و زیبایی و جذابیت خاصی در موزه لطفعلیان در ایام شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار