کارنامه یک ساله تابناک اصفهان-11 / علي صالحي "سرپرست خبرگزاري فارس در اصفهان"
تابناک اصفهان: همزمان با فرارسیدن سالروز افتتاح تابناک اصفهان در نصف جهان صاحبان قلم و اندیشه این رسانه را مورد ارزیابی قرار می دهند؛ در این قسمت یادداشت علي صالحي "سرپرست خبرگزاري فارس در اصفهان" مشاهده می کنید.
کد خبر: ۱۷۴۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 03 February 2016
تابناک اصفهان: همزمان با فرارسیدن سالروز افتتاح تابناک اصفهان در نصف جهان صاحبان قلم و اندیشه این رسانه را مورد ارزیابی قرار می دهند؛ در این قسمت یادداشت علي صالحي "سرپرست خبرگزاري فارس در اصفهان" مشاهده می کنید:

تابناك از فلزات انعطاف پذير جدول مندليف است!

علي صالحي - امروزه در عرصه فرهنگ، رسانه و بخش نرم‌افزاری مرتبط با سرمایه اجتماعی، جنگ ایدئولوژیک فراگیر شده آن هم با طراحی برنامه‌هایی که علاوه بر تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی، ضمیر ناخودآگاه مسئولین کشور را نیز هدف گرفته است.

رسانه‌های پایبند به اصول و عقاید یک نظام عقیدتی، نقش فرماندهی این نبرد را بر عهده دارند. آن هم در جامعه جهانی که تکنولوژی پیشرفته و انحصارات علمی در آن حرف اول را می‌زند و میدان اصلی مبازره را فقط در این حوزه‌های کاربردی می‌یابد و البته این موضوع در سایه مسئله‌ای به نام مهندسی افکار عمومی اهمیتش دو چندان می‌شود.

در چنین شرایطی رسانه‌هایی که خود را مردمی و مبتنی بر ایدئولوژی می‌دانند با وجود نقش تعیین کننده در جامعه، حلقه‌های ارتباطی متعدد و اینکه در سطوح متفاوتی با بدنه اجتماعی ارتباط برقرار می‌کنند، توان بالا تاثیرگذاری و گستردگی محسوسی را از جامعه مخاطب در برابر خود دارد.
این مهم تا جایی پیش رفته که حتی تئوری عناصر 4 گانه تأثیرگذار در نظام هستی را هم می‌توان دستخوش تغییر قرار داد و در کنار آب، آتش، خاک و هوا عنصر جدیدی به نام رسانه را به رسمیت بشناسیم.

با این دیدگاه به رسانه و مشتقات آن «تابناک» را می‌توان در جدول مندلیف رسانه‌ای در ستون «فلزات انعطاف‌پذیر» جای داد. بدین معنا که هم سخت و نفوذناپذیر است به جهت ناملایمات عرصه رسانه و نهال نوپای خود را به دوره میان‌سالی نزدیک کرده و هم خوش فرم و انعطاف‌پذیر در برابر سوژه‌ها و رویدادهای خبری است.

انعطاف‌پذیری تابناک این اجازه را به او می‌دهد که به فراخور سوژه، خیلی خوب قالب خود را با حفظ ماهیت اصلی تغییر دهد و رویداد خبری را در کالبد متناسب با خودش ارزیابی کرده و قضاوت را به مخاطبان بسپارد.

تابناک اصفهان اتفاقی است که اگر در بازار رسانه‌ای نصف جهان جایگاه خود را باور کند و مأموریت‌های دقیق و تعریف‌شده را با برنامه‌ای مدون در نظر بگیرد، قطعاً به یکی از قطب‌های رسانه‌ای اصفهان مبدل خواهد شد.

توجیه عمومی، بسط و توسعه فرهنگ و مقابله با ضد فرهنگ‌ها، آگاه‌سازی جامعه در زمینه التزام و اهمیت رصد هوشمندانه رخدادها ، تولید علم و هدایت روندهای سیاسی و اجرایی کشور در راستای نیازهای روز جامعه و حرکت در مسیر پیشرفت و انتخاب از جمله راهکارهایی است که رسانه می‌تواند از طریق پرداختن بدان و اصلاح فرهنگی زمینه‌ساز تحولی شگرف باشد.


****

تابناک نصف جهان به عنوان دریچه ای نو برای مشاهده آخرین اخبار اصفهان و نیم دیگری از جهان منتظر انعکاس انتقادات و پیشنهادات مخاطبان خود در بخش "کارنامه یک ساله تابناک اصفهان"می باشد.

راه های برقراری ارتباط با تابناک اصفهان

ایمیل برای ارسال مطالب: isftabnak@gmail.com

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :