کد خبر: ۱۷۴۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰ 03 February 2016


رئیس‌کل دادگستری استان البرز گفت: امنیت قضایی برای سرمایه‌گذاران در استان البرز تامین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج،به‌نقل از روابط‌عمومی دادگستری‌کل استان البرز،احمد فاضلیان در نشست کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان البرز که با حضور اعضاء و برخی از نمایندگان ادارات و ارگان‌های مدعو تشکیل شده بود، با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی استان البرز، اظهار داشت: با وجود فعال‌بودن واحدهای تولیدی مختلف و مشکلاتی که ممکن است بعضاً برای این واحدها یا سرمایه‌گذاران پیش بیاید کمیته حمایت قضایی سرمایه‌گذاری تاکنون در استان البرز نقش به‌روزی نداشته و بخشی از این وظیفه توسط «شورای گفت‌وگوی» استان انجام شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در استان‌های دیگر کشور توانسته اقدامات بزرگی برای حل مشکلات سرمایه‌گذاری و صنعت انجام دهد، افزود: ولی در استان البرز این ظرفیت مغفول مانده که امیدواریم با فعال کردن آن بتوانیم به هدف اصلی آن که تامین امنیت قضایی برای سرمایه گذاران است دست یابیم.

رئیس کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان البرز، امنیت را مقوله‌ای دارای نقشی حیاتی برای سرمایه‌گذاری توصیف کرد و اظهار داشت: در کنار امنیت، رفع بروکراسی اداری نیز اقدامی مهم برای حمایت از سرمایه‌گذاران است که این کمیته می‌تواند با برطرف کردن موانع در ادارات و بانک‌ها، قدم‌های جدی برای حل مشکل سرمایه‌گذاران بردارد.

وی با اشاره به تفکیک سرمایه‌گذاران واقعی و افرادی که به نام سرمایه‌گذاری اقدام به سوءاستفاده از منابع می‌کنند، گفت: هدف کمیته، حمایت از سرمایه‌گذاران واقعی است و خود را مکلف به حمایت از آن‌ها می‌دانیم.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه باید نگاه منفی که در بخشی از بدنه جامعه نسبت به سرمایه‌گذاران شکل گرفته اصلاح شود، افزود: همه جامعه باید بداند کسانی که به نیت خیرخواهانه اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند انسان‌های شریفی هستند که زمینه اشتغال را برای سایر اقشار جامعه فراهم می‌کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی مکلف به حمایت از اقتصاد مقاومتی است، گفت: اقتصادمقاومتی، راهکاری مناسب برای تحقق اهدافی است که در دستورالعمل تشکیل کمیته حمایت از سرمایه‌گذاری برشمرده شده است.

فاضلیان با اشاره به حیطه فعالیت‌هایی که کمیته تحت ریاست وی بر آن متمرکز می‌شود، افزود: برنامه کمیته، حمایت از فعالیت‌های غیرقانونی نیست و ما از بخش‌هایی حمایت می‌کنیم که از ابتدا براساس قانون پیش رفته و در بخشی از روند کار خود به مشکلی برخورده‌اند، بنابراین قطعا کمکی به متخلفان نخواهیم کرد بلکه به‌دنبال راهکارهای قانونی یا تسریع در طی فرآیندهای قانونی هستیم.

وی افزود: دستگاه قضایی با کسانی که سرمایه و تسهیلات اخذ شده از استان را صرف امور واسطه‌گری یا سرمایه‌گذاری در استان‌های دیگر می‌کنند تحت عنوان اخلال در نظام اقتصادی برخورد خواهد کرد.

رئیس کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان البرز از همه سرمایه‌گذارانی که درگیر مانع‌تراشی یا بروکراسی‌ اداری هستند خواست تا مشکلات خود را راساً در اختیار وی یا دادستان مرکز استان قرار دهند، تصریح کرد: ما این موارد را به سرعت پیگیری می‌کنیم و در موارد لزوم به ادارات تذکر می‌دهیم تا امور به سرعت پیش برود و سرمایه‌گذاران بتوانند طرح‌های خود را به سرانجام برسانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار